Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Τα συνθετικά καύσιμα είναι η λύση;
Τα συνθετικά καύσιμα είναι η λύση;
Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων θεωρείται από πολλούς ως η απάντηση για την επιβίωση των θερμικών κινητήρων όμως ακόμα τα ερωτηματικά σχετικά με το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα είναι πολλά
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Σε έναν αγώνα δρόμου για την εξεύρεση φιλικών προς το περιβάλλον εναλλακτικών λύσεων στην παραδοσιακή βενζίνη και το ντίζελ, τα συνθετικά καύσιμα έχουν αναδειχθεί ως μια πιθανή λύση. Αυτά τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία δημιουργήθηκαν για να παραμείνουν στην ζωή τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάποτε διαφημίζονταν ως μια πράσινη εναλλακτική λύση. Ωστόσο, το περιβαλλοντικό τους πλεονέκτημα δεν είναι τόσο ξεκάθαρο. Επί του παρόντος, οι κανονισμοί της ΕΕ επιτάσσουν ότι τα συνθετικά καύσιμα πρέπει να είναι 100% ουδέτερα ως προς τον άνθρακα για να χρησιμοποιούνται δημόσια.
Η απαίτηση αυτή διασφαλίζει ότι οι εκπομπές που παράγονται κατά την παραγωγή και τη διανομή τους αντισταθμίζονται με τη δέσμευση ισοδύναμης ποσότητας CO2. Ωστόσο, η πετρελαϊκή βιομηχανία πιέζει για χαλάρωση αυτών των κανόνων, υποστηρίζοντας τα συνθετικά καύσιμα είναι μόνο 70% καθαρότερα από το παραδοσιακό φυσικό αέριο και ντίζελ.
Εάν εφαρμοστεί αυτή η προτεινόμενη αλλαγή των κανόνων, τα οχήματα που κινούνται με αυτά τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να εκπέμπουν 61 γραμμάρια ισοδύναμου CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2035. Συγκριτικά, ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα που χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από το μέσο ευρωπαϊκό δίκτυο θα εκπέμπει μόνο 13 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο το ίδιο έτος. Ωστόσο, η εστίαση αποκλειστικά στις εκπομπές CO2 δεν παρέχει την πλήρη εικόνα.
Τα οχήματα που κινούνται με συνθετικά καύσιμα εκπέμπουν επίσης ατμοσφαιρικούς ρύπους όπως NO2, ένα γνωστό καρκινογόνο, και NOx, τα επιβλαβή σωματίδια που βρίσκονται στο επίκεντρο του σκανδάλου Dieselgate. Επιπλέον, απελευθερώνουν περισσότερο μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία. Το Transport & Environment, μια ευρωπαϊκή δεξαμενή σκέψης, υποστηρίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα δεν πρέπει να θεωρούνται απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων λόγω αυτών των πρόσθετων ρύπων.
Η απαίτηση αυτή διασφαλίζει ότι οι εκπομπές που παράγονται κατά την παραγωγή και τη διανομή τους αντισταθμίζονται με τη δέσμευση ισοδύναμης ποσότητας CO2. Ωστόσο, η πετρελαϊκή βιομηχανία πιέζει για χαλάρωση αυτών των κανόνων, υποστηρίζοντας τα συνθετικά καύσιμα είναι μόνο 70% καθαρότερα από το παραδοσιακό φυσικό αέριο και ντίζελ.
Εάν εφαρμοστεί αυτή η προτεινόμενη αλλαγή των κανόνων, τα οχήματα που κινούνται με αυτά τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να εκπέμπουν 61 γραμμάρια ισοδύναμου CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2035. Συγκριτικά, ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα που χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από το μέσο ευρωπαϊκό δίκτυο θα εκπέμπει μόνο 13 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο το ίδιο έτος. Ωστόσο, η εστίαση αποκλειστικά στις εκπομπές CO2 δεν παρέχει την πλήρη εικόνα.
Τα οχήματα που κινούνται με συνθετικά καύσιμα εκπέμπουν επίσης ατμοσφαιρικούς ρύπους όπως NO2, ένα γνωστό καρκινογόνο, και NOx, τα επιβλαβή σωματίδια που βρίσκονται στο επίκεντρο του σκανδάλου Dieselgate. Επιπλέον, απελευθερώνουν περισσότερο μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία. Το Transport & Environment, μια ευρωπαϊκή δεξαμενή σκέψης, υποστηρίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα δεν πρέπει να θεωρούνται απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων λόγω αυτών των πρόσθετων ρύπων.
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα