Η αυτόνομη οδήγηση «τρέχει» στην Κίνα
10.06.2024
17:00
Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει αποφασισμένη να πρωταγωνιστήσει στις τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν την αυτόνομη οδήγηση.
Η Κίνα έδωσε το πράσινο φως σε εννέα εταιρείες να ξεκινήσουν δοκιμές συστημάτων αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 σε δημόσιους δρόμους.
Οι εταιρείες που έλαβαν την έγκριση περιλαμβάνουν τις Nio, BYD, Changan Auto, GAC, SAIC, BAIC BluePark, China FAW Group, SAIC Hongyan και Yutong Bus.
Οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν σε συγκεκριμένους δρόμους με ελεγχόμενη κυκλοφορία και οι οδηγοί θα επιτρέπεται να αφήνουν το τιμόνι. Αυτή η απόφαση έρχεται περίπου οκτώ μήνες μετά την έκδοση κατευθυντήριων γραμμών από την Κινεζική κυβέρνηση για το εθνικό πρόγραμμα και την έναρξη αποδοχής αιτήσεων από εταιρείες που θέλουν να δοκιμάσουν τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης τους.
Τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 δεν είναι ακόμη διαθέσιμα στην Κίνα, αλλά αυτές οι δοκιμές θα ανοίξουν τον δρόμο για την κυκλοφορία τέτοιων συστημάτων για μεμονωμένους αγοραστές και στόλους οχημάτων. Σύμφωνα με το Reuters, τουλάχιστον δέκα κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα προσφέρουν οχήματα με συστήματα Επιπέδου 2, συμπεριλαμβανομένων των Huawei και Xpeng.
Η νέα νομοθεσία ανοίγει επίσης τον δρόμο για την Tesla να ξεκινήσει την προσφορά των ημι-αυτόνομων συστημάτων οδήγησής της στη χώρα. Τον Μάιο, ο Ίλον Μασκ είχε προτείνει ότι η εταιρεία θα μπορούσε να ξεκινήσει μια σειρά από ρομποταξί στην Κίνα με την τεχνολογία Full Self-Driving, πριν από την εισαγωγή της τεχνολογίας σε ιδιωτικά αυτοκίνητα.
Οι Κινεζικές αρχές ήταν θετικές στην ιδέα αυτή. Ωστόσο, η Tesla θα χρειαστεί έγκριση για τη συλλογή και μεταφορά των δεδομένων που απαιτούνται για τα αυτόνομα συστήματα της. Τα μοντέλα Tesla Model 3 και Model Y επιτρέπεται πλέον να κινούνται σε ορισμένα μέρη της Κίνας που προηγουμένως ήταν απαγορευμένα λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια των δεδομένων.
Οι εταιρείες που έλαβαν την έγκριση περιλαμβάνουν τις Nio, BYD, Changan Auto, GAC, SAIC, BAIC BluePark, China FAW Group, SAIC Hongyan και Yutong Bus.
Οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν σε συγκεκριμένους δρόμους με ελεγχόμενη κυκλοφορία και οι οδηγοί θα επιτρέπεται να αφήνουν το τιμόνι. Αυτή η απόφαση έρχεται περίπου οκτώ μήνες μετά την έκδοση κατευθυντήριων γραμμών από την Κινεζική κυβέρνηση για το εθνικό πρόγραμμα και την έναρξη αποδοχής αιτήσεων από εταιρείες που θέλουν να δοκιμάσουν τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης τους.
Η νέα νομοθεσία ανοίγει επίσης τον δρόμο για την Tesla να ξεκινήσει την προσφορά των ημι-αυτόνομων συστημάτων οδήγησής της στη χώρα. Τον Μάιο, ο Ίλον Μασκ είχε προτείνει ότι η εταιρεία θα μπορούσε να ξεκινήσει μια σειρά από ρομποταξί στην Κίνα με την τεχνολογία Full Self-Driving, πριν από την εισαγωγή της τεχνολογίας σε ιδιωτικά αυτοκίνητα.
Οι Κινεζικές αρχές ήταν θετικές στην ιδέα αυτή. Ωστόσο, η Tesla θα χρειαστεί έγκριση για τη συλλογή και μεταφορά των δεδομένων που απαιτούνται για τα αυτόνομα συστήματα της. Τα μοντέλα Tesla Model 3 και Model Y επιτρέπεται πλέον να κινούνται σε ορισμένα μέρη της Κίνας που προηγουμένως ήταν απαγορευμένα λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια των δεδομένων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr