Οι Κινέζοι ποντάρουν στους Γερμανούς

Η επιβολή των επιπλέον δασμών από την Κομισιόν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα έχει ανησυχήσει τα στελέχη της ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η εφαρμογή πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Ένωση επιφέρει κατά καιρούς προβληματισμό στους ανθρώπους των αυτοκινητοβιομηχανιών αυτής.

Το τελευταίο επεισόδιο αφορά στην επιβολή των επιπλέον δασμών με τους οποίους θα επιβαρύνονται από τις 4 Ιουλίου 2024 τα νέα αυτοκίνητα -κυρίως τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα- τα οποία κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην Ευρώπη.

Η απόφαση των μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλημάτισε τα στελέχη του κλάδου στη Γηραιά Ήπειρο τα οποία ανέλαβαν πρωτοβουλία να βρουν λύση με τους Κινέζους για το θέμα. 
Αυτό που φοβούνται είναι η αντίδραση του καθεστώτος της ασιατικής χώρας και η έναρξη ενός εμπορικού «πολέμου» εφόσον αυτό αποφασίσει να επιβάλλει δασμούς στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που πωλούνται σε αυτή.

Ήδη, έχει προταθεί να επιβληθούν επιπλέον δασμοί στα καινούργια ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που εισάγονται και πωλούνται στην Κίνα τα οποία έχουν κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων και άνω. Η πρότασή τους θέλει να φτάσουν αυτοί στο 25%, από το 15% που είναι τώρα εκεί.

Πρωταγωνιστές στις συνομιλίες που έχουν ξεκινήσει για να επιλυθεί με ικανοποιητικό τρόπο το ζήτημα είναι οι Γερμανοί, επειδή οι εταιρείες τους θα πληγούν περισσότερο εάν οι Κινέζοι αποφασίσουν τελικά να επιβάλλουν τους επιπλέον δασμούς στα εισαγόμενα ευρωπαϊκά μοντέλα στη χώρα Για παράδειγμα, η Porsche θα έχει τη μεγαλύτερη επιβάρυνση για τα μοντέλα της εκεί. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Ένωση Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), η εταιρεία διαθέτει στην Κίνα το 25% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων της. Επίσης, δεν έχει εργοστάσιο παραγωγής τους εκεί. Εάν διέθετε, τότε δεν θα επηρεαζόταν τόσο πολύ από την ενδεχόμενη επιβολή του μέτρου.



Βάσει των στοιχείων της VDA, οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες (δηλαδή BMW, Mercedes-Benz, Porsche και Volkswagen) το 2023 πούλησαν συνολικά 4,8 εκατομμύρια οχήματά τους στην ασιατική χώρα. Από αυτά, περίπου το 5% εισάγονται από σε αυτή από τη Γερμανία.

Από αυτά, ο Όμιλος Volkswagen πούλησε περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα την περυσινή χρονιά, εκ των οποίων τα περίπου 3,06 ήταν κατασκευασμένα στην Κίνα, από τις εταιρείες που έχει συνιδρύσει με εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια διαδικασία διαπραγμάτευσης σε διμερές επίπεδο. Ωστόσο, επειδή η Γερμανία είναι η «βιομηχανική λοκομοτίβα» της Ευρώπης, τα αποτελέσματα αυτής θα επηρεάσουν και θα αφορούν στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας αυτής.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr