Τι θα γίνει με την Maserati;

Τι θα γίνει με την Maserati;

Οι δηλώσεις του Κάρλος Ταβάρες περί ενδεχόμενης αναπροσαρμογής των εταιρειών εντός του Ομίλου Stellantis με βάση τις εμπορικές τους επιδόσεις έχουν πυροδοτήσει σενάρια επιστροφής της Maserati στους κύκλους της Ferrari.

Τι θα γίνει με την Maserati;
Τα οικονομικά στοιχεία που έγιναν γνωστά πριν από λίγες εβδομάδες αναφορικά με τα κέρδη του Ομίλου Stellantis για το πρώτο εξάμηνο του 2024 δεν είναι ενθαρρυντικά.
Ο Κάρλος Ταβάρες, o Διευθύνων Σύμβουλος αυτού, ήταν σαφής στις δηλώσεις του όταν ρωτήθηκε σχετικά. Όπως είπε: «Εάν κάποιες εταιρείες δεν είναι επικερδείς, θα τις κλείσουμε. Είναι πολύ απλό επειδή έχουμε να κάνουμε με μια πολύ δύσκολη μεταβατική περίοδο κατά την οποία δεν αντέχουμε διαθέτουμε εταιρείες οι οποίες δεν φέρνουν κέρδη».
Μία από αυτές στις οποίες αναφέρεται το κορυφαίο στέλεχος είναι και η Maserati. Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων επιδόσεων, το πρώτο εξάμηνο του έτους πούλησε μικρότερο αριθμό οχημάτων από αυτόν που αναμενόταν αρχικά. Για παράδειγμα, η Grecale, το πολυτελές SUV της, σημείωσε κατά περίπου 40% , οι λιγότερες πωλήσεις από αυτές που αναμένονταν. Βάσει των στοιχείων, το πρώτο εξάμηνο του 2024, η εταιρεία διέθεσε 6.500 οχήματά της όταν το ίδιο περυσινό χρονικό διάστημα είχε πουλήσει 15.300 μονάδες.
Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχει η Maserati προσαρμοσμένη λειτουργική ζημία ύψους 82 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους που διανύουμε όταν το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023 είχε κέρδη 121 εκατομμυρίων ευρώ. H Νάταλι Νάιτ, Οικονομική Διευθύντρια της Stellantis, δήλωσε σχετικά: «Το πρώτο εξάμηνο ήταν απογοητευτικό. Το μέλλον σχετίζεται με το πώς θα διατηρήσουμε την αξία (της Maserati). Μελλοντικά, ίσως υπάρχει κάποια στιγμή στην οποία θα δούμε τι είναι καλύτερο γι’ αυτή».
Τα δεδομένα αυτά γίνονται αιτία για να αρχίσουν τα σενάρια περί πώλησής της εάν δεν αλλάξει η εμπορική πορεία της εντός της χρονιάς που διανύουμε. Στο κάδρο των πιθανών αγοραστών της περιλαμβάνουν και τη Ferrari η οποία τα τελευταία χρόνια αποτελεί παράδειγμα ανάπτυξης και κερδοφορίας. Θυμίζουμε ότι η εταιρεία από το Maranello κατείχε τη Maserati από το 1997 έως και το 2005. Εκείνη τη χρονιά, ο αείμνηστος Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles αποφάσισε να την εντάξει στην Alfa Romeo (και αργότερα μαζί και με την Abarth).
Προς το παρόν, η πιθανότητα να ενταχθεί η Maserati στη Ferrari είναι μικρή καθώς θα πρέπει να συμφωνήσουν οι μέτοχοι της δεύτερης για να συμβεί αυτό. Ωστόσο, οι αναλυτές θεωρούν ότι εφόσον συμβεί τα οφέλη θα είναι θετικά και για τις δύο. Συγκεκριμένα, η Maserati θα μπορεί να δημιουργήσει νέα μοντέλα τα οποία να ταιριάζουν καλύτερα στον εταιρικό χαρακτήρα της κα στην ιστορία της, καθώς είναι άλλη η δυναμική της Ferrari από αυτή της Alfa Romeo. Επίσης, η Ferrari θα μπορεί να επωφεληθεί από τον επιπλέον όγκο πωλήσεων κατ’ έτος και να αποσβέσει ταχύτερα την επένδυση που κάνει σε τεχνολογίες εξηλεκτρισμού των μοντέλων της. Τέλος, ο Όμιλος Stellantis θα κερδίσει καθώς θα πάψει να έχει μια ζημιογόνα εταιρεία στους κόλπους του.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης