Η Jaguar C-X75 ξανά στο προσκήνιο
01.11.2024
17:00
Ο πρώην σχεδιαστής της Jaguar, Ιαν Κάλουμ παρουσίασε μια επικαιροποιημένη εκδοχή της πρωτότυπης C-X75 που είχε σχεδιάσει το 2010 και είχε πρωταγωνιστήσει σε ταινία του θρυλικού 007 Τζέιμς Μποντ.
Ο Ίαν Κάλουμ έχει μεγάλη συμβολή στη νεότερη σχεδιαστική εποχή της Jaguar. Tο 2010 παρουσίασε το πρωτότυπο C-X75 ως ένα όχημα που θα άλλαζε την τεχνολογική εικόνα της βρετανικής εταιρείας. Ωστόσο λόγω των συνθηκών παρέμεινε μόνο ως πρωτότυπο παρόλο που έκανε εμφάνισή του και στη Μεγάλη Οθόνη, στην ταινία Spectre του Τζέιμς Μποντ η οποία βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το 2015. Σε αυτή, δεν ήταν το όχημα του θρυλικό πράκτορα αλλά του Mr. Hinx, ο οποίος ήταν ο κακός του σεναρίου.
Το 2019 ο Κάλουμ έφυγε από την Jaguar και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, την Ian Callum Designs. Έκτοτε αναλαμβάνει να σχεδιάζει προϊόντα για άλλες εταιρείες και να έχει συμβουλευτικό ρόλο, σχετικά. Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, δεν ξέχασε την C-X75. Έτσι, πρόσφατα παρουσίασε δημιούργησε μια δεύτερη, επικαιροποιημένη και πιο σύγχρονη εκδοχή του πρωτότυπου η οποία είναι έτοιμη να μπει σε διαδικασία παραγωγής.
Αυτή τη φορά, ο Κάλουμ και οι συνεργάτες του παρουσίασαν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο το οποίο έχει λογισμικό ελέγχου και λειτουργίας το οποίο έχει εξελιχθεί από τους ίδιους και περιλαμβάνει προγράμματα για οδήγηση τόσο στον δρόμο όσο και σε πίστα. Αυτό σημαίνει ότι επεμβαίνει και ρυθμίζει αναλόγως την απόκριση του γκαζιού, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και της εξάτμισης. Επίσης, η ανάρτηση διαθέτει πνευματικά στοιχεία που μεταβάλλουν το ύψος του οχήματος από τον δρόμο για να μπορεί να διέρχεται από κακοτεχνίες ή από τα γνωστά «σαμαράκια».
Σε ό,τι αφορά στο αμάξωμα, εκτός από τις σχετικές αλλαγές που έγιναν σε φώτα και προφυλακτήρες σε σχέση με πριν, έχουν προστεθεί ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία και αεροτομές τα οποία συμβάλλουν στη σταθερότητα της Jaguar C-X75 όταν αυξάνεται η ταχύτητα.
Επιπλέον, αυτό βάφτηκε σε πράσινο χρώμα Willow Green και ευθυγραμμίστηκε για ελαχιστοποίηση των κενών ανάμεσα στα πάνελ, ενώ τα πίσω φώτα τροποποιήθηκαν και προστέθηκαν LED. Ο κινητήρας του είναι V8 υπερτροφοδοτούμενος και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Το εσωτερικό του έχει αλλάξει σε σχέση με το αρχικό πρωτότυπο για να είναι πιο πρακτικό και χρηστικό. Μάλιστα, θυμίζει το αντίστοιχο των Bugatti.
Έτσι, στην κεντρική κονσόλα έχουν τοποθετηθεί κάθετα τρεις μικρές οθόνες αφής (με δυνατότητα σύνδεσης smartphone Apple CarPlay), ενώ κάποιοι από τους βασικούς διακόπτες, όπως αυτός της εκκίνησης του κινητήρα, βρίσκονται στην οροφή. Το τιμόνι είναι αλουμινένιο και τα δερμάτινα καθίσματα προέρχονται από τη φημισμένη σκωτσέζικη εταιρεία Bridge of Weir.
Ο Κάλουμ δήλωσε σχετικά: «Η C-X75 ήταν το αυτοκίνητο που δεν κατάφερε να ολοκληρωθεί, παρότι ήταν δυναμικό. Τώρα συνδυάσαμε τις επιθυμίες του πελάτη με προσεκτικά σχεδιασμένες λύσεις για να τη φέρουμε στην ικανοποιητική κατάληξη που πάντοτε της άξιζε».
Το 2019 ο Κάλουμ έφυγε από την Jaguar και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, την Ian Callum Designs. Έκτοτε αναλαμβάνει να σχεδιάζει προϊόντα για άλλες εταιρείες και να έχει συμβουλευτικό ρόλο, σχετικά. Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, δεν ξέχασε την C-X75. Έτσι, πρόσφατα παρουσίασε δημιούργησε μια δεύτερη, επικαιροποιημένη και πιο σύγχρονη εκδοχή του πρωτότυπου η οποία είναι έτοιμη να μπει σε διαδικασία παραγωγής.
Σε ό,τι αφορά στο αμάξωμα, εκτός από τις σχετικές αλλαγές που έγιναν σε φώτα και προφυλακτήρες σε σχέση με πριν, έχουν προστεθεί ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία και αεροτομές τα οποία συμβάλλουν στη σταθερότητα της Jaguar C-X75 όταν αυξάνεται η ταχύτητα.
Το εσωτερικό του έχει αλλάξει σε σχέση με το αρχικό πρωτότυπο για να είναι πιο πρακτικό και χρηστικό. Μάλιστα, θυμίζει το αντίστοιχο των Bugatti.
Έτσι, στην κεντρική κονσόλα έχουν τοποθετηθεί κάθετα τρεις μικρές οθόνες αφής (με δυνατότητα σύνδεσης smartphone Apple CarPlay), ενώ κάποιοι από τους βασικούς διακόπτες, όπως αυτός της εκκίνησης του κινητήρα, βρίσκονται στην οροφή. Το τιμόνι είναι αλουμινένιο και τα δερμάτινα καθίσματα προέρχονται από τη φημισμένη σκωτσέζικη εταιρεία Bridge of Weir.
Ο Κάλουμ δήλωσε σχετικά: «Η C-X75 ήταν το αυτοκίνητο που δεν κατάφερε να ολοκληρωθεί, παρότι ήταν δυναμικό. Τώρα συνδυάσαμε τις επιθυμίες του πελάτη με προσεκτικά σχεδιασμένες λύσεις για να τη φέρουμε στην ικανοποιητική κατάληξη που πάντοτε της άξιζε».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr