Η μαγική ανάρτηση της Ferrari F80
18.11.2024
17:00
Η εντυπωσιακή τεχνολογία στην ανάρτηση της νέας Ferrari F80 είναι χαρακτηριστικό δείγμα της ευφυίας που κρύβεται πίσω από το κορυφαίο μοντέλο της ιταλικής φίρμας.
Η Ferrari F80 αποτελεί τον διάδοχο της LaFerrari και δημιουργήθηκε για να τιμήσει τα 80 χρόνια της εταιρείας που ίδρυσε ο Έντσο Φερράρι και συμπληρώνονται το 2027. Θυμίζουμε ότι η ιστορία της Ferrari ξεκίνησε το 1947 με την 125 S.
Η F80, το νέο hypercar της, διακρίνεται σε κάθε τομέα της. Εκτός από την αεροδυναμική του αμαξώματός της, τη συνδυαζόμενη μέγιστη ισχύ των 1.200 ίππων του υβριδικής διάταξης συστήματος του κινητήρα της και την κορυφαία επιτάχυνση από στάση, χρειάζεται και η ανάλογη ανάρτηση για να πληροί τον ρόλο της ως τη «Λυδία λίθο» στα δυναμικά χαρακτηριστικά της και στην οδική συμπεριφορά της.
Η Ferrari ανακοίνωσε κάποια στοιχεία γι’ αυτή με σκοπό να δείξει τη δουλειά που χρειάστηκε να γίνει και σε αυτόν τον τομέα. Φυσικά, η ανάρτηση είναι ενεργή και προέρχεται από τη Multimatic Inc., την καναδική εταιρεία η οποία συνεργάζεται με το Maranello. H πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε ήταν στην Purosangue, όμως στην F80 υιοθετήθηκε μια νέα εκδοχή της η οποία εξελίχθηκε για τον χαρακτήρα και τις απαιτήσεις του καινούργιου hypercar.
Εκτός από τη μοχλική διάταξη της ανάρτησης, ουσιαστικό ρόλο έχουν τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τεχνολογίας «TASV» («True Active Spool Valve»). Αυτά διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα 48 Volt ο οποίος κινεί το σπειροειδές γρανάζι το οποίο ορίζει και ελέγχει την κίνηση του εμβόλου εντός του αμορτισέρ.
Όπως ανακοινώνει η Multimatic κάθε ηλεκτροκινητήρας είναι σε θέση να ασκήσει δύναμη έως πέντε κιλονιούτον (περίπου 510 κιλά) σχεδόν στιγμιαία, μεταβάλλοντας τη σκληρότητα αλλά το ύψος. Αυτό επιτρέπει τη χρήση σχετικά πιο μαλακών ελατηρίων στην ανάρτηση προς όφελος της όποια άνεσης των δύο επιβατών της F80.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία των αμορτισέρ καταργεί την αναγκαιότητα να υπάρχει αντιστρεπτική ράβδος, καθιστώντας έτσι την κάθε ανάρτηση ανεξάρτητη από την έτερη ομοαξονική αλλά και από το σύνολο των τεσσάρων. Το σύστημα επιτρέπει να ελέγχεται χωριστά και να είναι ανεξάρτητος κάθε τροχός του αυτοκινήτου.
Κατά συνέπεια, στην F80 είναι δυνατόν να βελτιστοποιείται το φορτίο που ασκείται κάθε στιγμή σε έκαστο τροχό της, όχι μόνο από την ανάρτηση αλλά και σε συνδυασμό με την επιπλέον κάθετη δύναμη που παράγεται χάρη στην αεροδυναμική αλλά και στα ενεργά αεροδυναμικά πτερύγια, τόσο στο αμάξωμα όσο και κάτω από το πάτωμα του οχήματος. Αυτό σημαίνει την κορυφαία πρόσφυση τόσο σε επιτάχυνση στην ευθεία όσο και στην πίστα, με σκοπό να έχει ο οδηγός τον καλύτερο δυνατό έλεγχο αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά που αρμόζουν στην κορυφαία Ferrari παραγωγής που έχει υπάρξει ως σήμερα.
Η F80, το νέο hypercar της, διακρίνεται σε κάθε τομέα της. Εκτός από την αεροδυναμική του αμαξώματός της, τη συνδυαζόμενη μέγιστη ισχύ των 1.200 ίππων του υβριδικής διάταξης συστήματος του κινητήρα της και την κορυφαία επιτάχυνση από στάση, χρειάζεται και η ανάλογη ανάρτηση για να πληροί τον ρόλο της ως τη «Λυδία λίθο» στα δυναμικά χαρακτηριστικά της και στην οδική συμπεριφορά της.
Η Ferrari ανακοίνωσε κάποια στοιχεία γι’ αυτή με σκοπό να δείξει τη δουλειά που χρειάστηκε να γίνει και σε αυτόν τον τομέα. Φυσικά, η ανάρτηση είναι ενεργή και προέρχεται από τη Multimatic Inc., την καναδική εταιρεία η οποία συνεργάζεται με το Maranello. H πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε ήταν στην Purosangue, όμως στην F80 υιοθετήθηκε μια νέα εκδοχή της η οποία εξελίχθηκε για τον χαρακτήρα και τις απαιτήσεις του καινούργιου hypercar.
Εκτός από τη μοχλική διάταξη της ανάρτησης, ουσιαστικό ρόλο έχουν τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τεχνολογίας «TASV» («True Active Spool Valve»). Αυτά διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα 48 Volt ο οποίος κινεί το σπειροειδές γρανάζι το οποίο ορίζει και ελέγχει την κίνηση του εμβόλου εντός του αμορτισέρ.
Όπως ανακοινώνει η Multimatic κάθε ηλεκτροκινητήρας είναι σε θέση να ασκήσει δύναμη έως πέντε κιλονιούτον (περίπου 510 κιλά) σχεδόν στιγμιαία, μεταβάλλοντας τη σκληρότητα αλλά το ύψος. Αυτό επιτρέπει τη χρήση σχετικά πιο μαλακών ελατηρίων στην ανάρτηση προς όφελος της όποια άνεσης των δύο επιβατών της F80.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία των αμορτισέρ καταργεί την αναγκαιότητα να υπάρχει αντιστρεπτική ράβδος, καθιστώντας έτσι την κάθε ανάρτηση ανεξάρτητη από την έτερη ομοαξονική αλλά και από το σύνολο των τεσσάρων. Το σύστημα επιτρέπει να ελέγχεται χωριστά και να είναι ανεξάρτητος κάθε τροχός του αυτοκινήτου.
Κατά συνέπεια, στην F80 είναι δυνατόν να βελτιστοποιείται το φορτίο που ασκείται κάθε στιγμή σε έκαστο τροχό της, όχι μόνο από την ανάρτηση αλλά και σε συνδυασμό με την επιπλέον κάθετη δύναμη που παράγεται χάρη στην αεροδυναμική αλλά και στα ενεργά αεροδυναμικά πτερύγια, τόσο στο αμάξωμα όσο και κάτω από το πάτωμα του οχήματος. Αυτό σημαίνει την κορυφαία πρόσφυση τόσο σε επιτάχυνση στην ευθεία όσο και στην πίστα, με σκοπό να έχει ο οδηγός τον καλύτερο δυνατό έλεγχο αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά που αρμόζουν στην κορυφαία Ferrari παραγωγής που έχει υπάρξει ως σήμερα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr