H Donkervoort αποχαιρετά τον 5κύλινδρο της Audi

H Donkervoort αποχαιρετά τον 5κύλινδρο της Audi

Ένα σπορ μοντέλο της Donkervoort αποχαιρετά τον εμβληματικό 2.5 TFSI κινητήρα της Audi.

H Donkervoort αποχαιρετά τον 5κύλινδρο της Audi

Το 1978 στην Ολλανδία ιδρύθηκε ένας νέος κατασκευαστής ονόματι Donkervoort, ο οποίος εξειδικευόταν στην δημιουργία χειροποίητων, μικρού συνολικού βάρους σπορ τετράτροχων μοντέλων.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η ολλανδική εταιρεία σταμάτησε την συνεργασία της με τη Ford και συμφώνησε με την Audi. Αρχικά, η εταιρεία από το Ίνγκολσταντ της διέθετε τον 1.800άρη κινητήρα, πριν να της παρέχει το 2011 τον εμβληματικό 5κύλινδρο TFSI των 2,5 λίτρων.

H Donkervoort αποχαιρετά τον 5κύλινδρο της Audi

241119123612_donkervoort-f22-fin

Εν έτει 2024, η Donkervoort λέει «αντίο» στον ιστορικό κινητήρα, παρουσιάζοντας το εξωτικό F22 Final Five. Με αυτό, γιορτάζει 25 χρόνια χρήσης των υπερτροφοδοτούμενων 5κύλινδρων της Audi και όπως προδίδει το όνομά του, μόλις πέντε μονάδες κατασκευάστηκαν.

Η μέγιστη απόδοσή του είναι 500 ίπποι και εάν ο αριθμός δεν εντυπωσιάζει, το βάρος του το κάνει και με το παραπάνω, αφού είναι μόλις 716 κιλά. Κάτι που κάνει την αναλογία ισχύος ανά κιλό εντυπωσιακή.
Κλείσιμο
H Donkervoort αποχαιρετά τον 5κύλινδρο της Audi

Το χαμηλό βάρος οι Ολλανδοί το πέτυχαν τοποθετώντας στο σασί ένα εξατομικευμένο αμάξωμα από ανθρακόνημα. Επίσης, χρησιμοποιήθηκαν carbon κεραμικά φρένα τα οποία αφαίρεσαν στο σύνολο 10 κιλά, ενώ η εξάτμιση από τιτάνιο αφαίρεσε επιπλέον 4 κιλά. Συνολικά, το F22 Final Five είναι 34 κιλά ελαφρύτερο από το στάνταρ F22.

Ο 5κύλινδρος turbo κινητήρας της Audi συνεργάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που αναλαμβάνει την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, όπου στο κέντρο του άξονα είναι τοποθετημένο ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen.
241119123610_donkervoort-f22-fin

Σύμφωνα με την Donkervoort, το F22 Fine Five χρειάζεται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα για την πλήρωση του «0-100 χλμ/ώρα» και συνεχίζει να επιταχύνει έως τα 290 χλμ./ώρα.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως το ελαφρύ σπορ ολλανδικό μοντέλο πετυχαίνει τιμή ρεκόρ στην πλευρική επιτάχυνση, καταγράφοντας 2,3G.

Η εκπληκτική οδική συμπεριφορά οφείλεται εν πολλοίς στα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ TracTive, στην ανάρτηση που αποτελείται εμπρός-πίσω από διπλά ψαλίδια και στα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά Nankang.
241119123607_donkervoort-f22-fin

Οι προαιρετικές επιλογές για τους ελάχιστους πελάτες είναι πολλές και περιλαμβάνουν σύστημα ανύψωσης, αναβάθμιση στον κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, επιλογές εξατομίκευσης του εσωτερικού, κάμερες, συναγερμό και καθίσματα Recarο από ανθρακόνημα.

Και τα πέντε κομμάτια του F22 Final Five έχουν ήδη πουληθεί, με τιμή εκκίνησης τις 315.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης