Η DS αναβιώνει τη θρυλική Citroen SM
23.11.2024
17:00
Ένα από τα πιο ξεχωριστά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Citroen SM διατηρώντας μάλιστα το στοιχείο της συνεργασίας με τη Maserati όπως και το πρωτότυπο μοντέλο.
Η DS Automobiles εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να φέρει το πρωτότυπο SM Tribute Concept την παραγωγή με την λογική ενός ειδικού μοντέλου περιορισμένης παραγωγής. Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του εορτασμού της 10ης επετείου της DS και επαναπροσδιορίζει την εμβληματική Citroen SM φέρνοντας το ξεχωριστό στυλ της στη σύγχρονη εποχή. Ενδιαφέρον στοιχείο θα είναι το γεγονός πως και στη νέα SM θα υπάρχει η μηχανολογική επιρροή της Maserati που άλλωστε είναι μέλος του ομίλου Stellantis.
Εάν δοθεί το πράσινο φως, το μοντέλο παραγωγής θα βασίζεται πιθανότατα στην πλατφόρμα Maserati GranTurismo, κάνοντας παραλληλισμούς με την αρχική SM (1970-1975), η οποία διέθετε επίσης έναν V6 της Maserati. Θα φτιαχτεί σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό από έναν κατασκευαστή αμαξωμάτων και η εκτιμώμενη τιμή του SM Tribute αναμένεται να φθάνει το ιλιγγιώδες ποσό του 1 εκατομμυρίου ευρώ.
Τα στελέχη της Stellantis, συμπεριλαμβανομένου του CEO Carlos Tavares και του CEO της DS Olivier Francois, φέρονται να υποστηρίζουν το project, αν αποδειχθεί κερδοφόρο. Η έκδοση παραγωγής αναμένεται να διαθέτει έναν twin-turbo V6 3,0 λίτρων, που θα αποδίδει τουλάχιστον 550 ίππους. Αυτή η διάταξη θα πλησιάζει τις επιδόσεις της Maserati GranTurismo Trofeo, η οποία κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 320 km/h.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο επικεφαλής σχεδιασμού της DS, Thierry Metroz, τόνισε ότι οι πιθανοί αγοραστές σε αυτή την τιμή προτιμούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν και η επίσημη έγκριση εκκρεμεί, η Stellantis έχει ιστορικό στην παραγωγή οχημάτων υψηλής ποιότητας, περιορισμένης έκδοσης, όπως η Alfa Romeo 33 Stradale, γεγονός που υποδηλώνει τη βιωσιμότητα του SM Tribute. Εάν υλοποιηθεί, αυτό το υπερπολυτελές, ρετρό-μοντέρνο κουπέ θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημαντικό ορόσημο για την DS, επαναπροσδιορίζοντας την ιδιότητά της ως εταιρείας που προωθεί το στιλ, την κομψότητα και -πλέον- και τις επιδόσεις.
Εάν δοθεί το πράσινο φως, το μοντέλο παραγωγής θα βασίζεται πιθανότατα στην πλατφόρμα Maserati GranTurismo, κάνοντας παραλληλισμούς με την αρχική SM (1970-1975), η οποία διέθετε επίσης έναν V6 της Maserati. Θα φτιαχτεί σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό από έναν κατασκευαστή αμαξωμάτων και η εκτιμώμενη τιμή του SM Tribute αναμένεται να φθάνει το ιλιγγιώδες ποσό του 1 εκατομμυρίου ευρώ.
Τα στελέχη της Stellantis, συμπεριλαμβανομένου του CEO Carlos Tavares και του CEO της DS Olivier Francois, φέρονται να υποστηρίζουν το project, αν αποδειχθεί κερδοφόρο. Η έκδοση παραγωγής αναμένεται να διαθέτει έναν twin-turbo V6 3,0 λίτρων, που θα αποδίδει τουλάχιστον 550 ίππους. Αυτή η διάταξη θα πλησιάζει τις επιδόσεις της Maserati GranTurismo Trofeo, η οποία κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 320 km/h.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο επικεφαλής σχεδιασμού της DS, Thierry Metroz, τόνισε ότι οι πιθανοί αγοραστές σε αυτή την τιμή προτιμούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν και η επίσημη έγκριση εκκρεμεί, η Stellantis έχει ιστορικό στην παραγωγή οχημάτων υψηλής ποιότητας, περιορισμένης έκδοσης, όπως η Alfa Romeo 33 Stradale, γεγονός που υποδηλώνει τη βιωσιμότητα του SM Tribute. Εάν υλοποιηθεί, αυτό το υπερπολυτελές, ρετρό-μοντέρνο κουπέ θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημαντικό ορόσημο για την DS, επαναπροσδιορίζοντας την ιδιότητά της ως εταιρείας που προωθεί το στιλ, την κομψότητα και -πλέον- και τις επιδόσεις.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr