Χρεοκοπία σοκ με παρελκόμενα
Δεν αρκεί μόνο να φτιάχνεις εντυπωσιακά αυτοκίνητα, πρέπει να πουλάς και να ξέρεις να διαχειρίζεσαι…
Η Jiyue ιδρύθηκε αρχικά μέσω μιας κοινοπραξίας, μεταξύ της Baidu, που κατείχε το πλειοψηφικό πακέτο (55%) και της Geely, που διατηρούσε το υπόλοιπο -ισχυρό- 45%. Ωστόσο, η εταιρεία αναδιαρθρώθηκε αργότερα, παρέχοντας στην Geely μερίδιο ιδιοκτησίας 65% και αφήνοντας το 35% στην Baidu. Παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο -το Jiyue 01– πέρυσι, ως κομψό ανταγωνιστή του Tesla Model Y. Ακολούθησε το υπέροχο sedan Jiyue 07, το οποίο κέρδισε γρήγορα ένα βραβείο σχεδίασης Red Dot μετά την κυκλοφορία του.
Η αλήθεια είναι ότι τα όμοαρφα μοντέλα της Jiyue, δεν είχαν την ανάλογη ανταπόκριση στο αγοραστικό κοινό της Κίνας. Στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων του πλανήτη, η μάρκα πούλησε φέτος μόλις 13.834 μονάδες!
Σύμφωνα, όμως, με τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης, υπάρχουν βαθύτεροι λόγοι για το… κραχ. Ο οικονομικός διευθυντής της μάρκας και η οικογένειά του, φέρεται να έχει καταφύγει στη Σιγκαπούρη, παίρνοντας μαζί του όλα τα οικονομικά δεδομένα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Raidu ανακάλυψε «μαύρη τρύπα» 962 εκατομμυρίων δολαρίων στο ταμείο της Jiyue και η οσμή σκανδάλου, δεν περιορίζεται εκεί.
Το CarNewsChina προσθέτει ότι ο διευθύνων σύμβουλος Xia Yiping, υπερπλήρωνε τους προμηθευτές. Περίπου το 70% όλων των ανταλλακτικών που χρησιμοποιεί η Jiyue προέρχεται από την Geely και από τον Φεβρουάριο, χρωστούσε περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια στη μητρική της εταιρεία για αυτά τα ανταλλακτικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr