Οι αλήθειες για την πετρελαιοκίνηση

Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης θέτει νέα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου, αλλά και στο ενδιαφέρων των υποψήφιων αγοραστών. Σας αποκαλύπτουμε όλες τις αλήθειες για την πετρελαιοκίνηση…

Όπως είναι γνωστό η εν μέρει απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αποτελούσε πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία. Είχε τις ρίζες της πολλά χρόνια πίσω κι αν τότε είχε μια βάση ως λογική, σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει με την τεχνολογία να έχει καταστήσει τους πετρελαιοκινητήρες λιγότερο ρυπογόνους από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.

Βασικές πηγές ρύπανσης της ατμόσφαιρας στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα αποτελούν τα κακοσυντηρημένα πετρελαιοκίνητα φορτηγά άνω των 4 τόνων που κυκλοφορούν ελεύθερα στο Δακτύλιο αλλά και η χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί κίνησης. Όπως θα περίμενε κανείς στην ΕΕ ο στόλος των πετρελαιοκίνητων ΙΧ είναι παραπλήσιος των βενζινοκίνητων τη στιγμή που στην Ελλάδα η αναλογία είναι 96-4 υπέρ των βενζινοκίνητων που καταναλώνουν σαφώς περισσότερο!

Οι πετρελαιοκινητήρες προδιαγραφών Euro 5 καίνε τουλάχιστον 30% λιγότερο και αντίστοιχα μειωμένες είναι οι εκπομπές CO2. Έχουν επίσης μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης, μεγάλη διάρκεια ζωής ενώ η εξαιρετική ροπή που αναπτύσσουν τους κάνει ιδανικούς για οικονομική οδήγηση, χωρίς συχνές αλλαγές σχέσεων και με περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας ειδικά στα προσπεράσματα.

Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως οι πετρελαιοκινητήρες υστερούν σε ισχύ και πρέπει να είναι μεγάλου κυβισμού. Τίποτα απ’ αυτά δεν είναι πλέον απόλυτο. Αρκεί κανείς να αντιπαραβάλλει τις τεχνικές προδιαγραφές κινητήρων παραπλήσιας απόδοσης – κυβισμού βενζίνης και πετρελαίου για να αντιληφθεί τι ισχύει σήμερα.
Για παράδειγμα ο 3λιτρος biturbo βενζινοκινητήρας της BMW αποδίδει 306PS/5800rpm και 40.8kgm/1200rpm. Αντίστοιχα ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας της ίδιας εταιρείας αποδίδει 306PS/4400rpm και 61.1kgm/1500rpm. Η διαφορά στην τυποποιημένη κατανάλωση είναι όμως 30% με τον πετρελαιοκινητήρα να απαιτεί μόλις 7.5lt/100km!

Αντίστοιχα αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στη μεγάλη γκάμα του γκρουπ της Fiat (η οποία σημειώστε είναι και η πιο «πράσινη» από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων) για να κατανοήσει την πρόοδο στους πετρελαιοκινητήρες μικρού κυβισμού. Για παράδειγμα το βενζινοκίνητο Punto Evo 1.4lt, 105PS καταναλώνει 5.7lt/100km και εκπέμπει 134 g/km CO2 ενώ το εφάμιλλο πετρελαιοκίνητο μοντέλο Punto Evo 1.3 Multijet 85PS καταναλώνει 3.6lt/100km και εκπέμπει 95 g/km CO2 δηλαδή δεν έχει τέλη κυκλοφορίας.  Σημειώστε δε πως ο diesel κινητήρας έχει μεγαλύτερη ροπή που εξασφαλίζει καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές.

Από την άλλη το η βενζινοκίνητη Alfa Giulietta 1.4ltτ/120PS εκπέμπει 149 g/km CO2, ενώ το ντίζελ 1.6 JTDM-2 των 105PS εκπέμπει 114 g/km CO2. Αντίστοιχη είναι η διαφορά στην κατανάλωση (4,4lt/100km ο diesel, 6,4lt ο βενζίνης) αλλά και στα τέλη κυκλοφορίας που καλείται να πληρώσει ο ιδιοκτήτης. Με λίγα λόγια ο πετρελαιοκινητήρας της Giulietta να και μεγαλύτερος σε κυβισμό,  καταναλώνει κατά 45% λιγότερα καύσιμα, εκπέμπει κατά 31% λιγότερα καύσιμα ενώ η ροπή του κινητήρα είναι κατά 55% μεγαλύτερη!

Εδώ πολύ σκεπτικιστές θα αναφέρουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟχ) που είναι το μοναδικό μειονέκτημα των πετρελαιοκινητήρων καθώς τα σύγχρονα φίλτρα έχουν ελαχιστοποιήσει τα σωματίδια και τον καπνό.
Στη χώρα μας μέχρι πρότινος υπήρχε και το θέμα των εγκαταστάσεων στα διυλιστήρια που έχει πλέον λυθεί. Έτσι μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση σε πετρέλαιο που σταδιακά θα αυξηθεί…


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr