Σε πορεία αυτονόμησης η Saab!

  • Η Saab εισέρχεται σε φάση αναδιοργάνωσης υπό δικαστική επιτήρηση και αναζητά κρατική ή ιδιωτική χρηματοδότηση
  • Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί την ανεξαρτητοποίηση της σουηδικής φίρμας και της αυτόνομης λειτουργίας της μετά από 20 χρόνια υπό την ομπρέλα της GM

«Σήμερα, 20 Φεβρουαρίου, είναι η αρχή ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της Saab» είπε με ικανοποίηση ο Jan Αke Jonsson,  διευθύνων σύμβουλος της  Saab Automobile αναφερόμενος στην έγκριση του δικαστηρίου το

  • Η Saab εισέρχεται σε φάση αναδιοργάνωσης υπό δικαστική επιτήρηση και αναζητά κρατική ή ιδιωτική χρηματοδότηση
  • Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί την ανεξαρτητοποίηση της σουηδικής φίρμας και της αυτόνομης λειτουργίας της μετά από 20 χρόνια υπό την ομπρέλα της GM

«Σήμερα, 20 Φεβρουαρίου, είναι η αρχή ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της Saab» είπε με ικανοποίηση ο Jan Αke Jonsson,  διευθύνων σύμβουλος της  Saab Automobile αναφερόμενος στην έγκριση του δικαστηρίου του Vanersborg σχετικά με την αίτηση για αναδιοργάνωση και αναδόμηση της εταιρίας. Έτσι, μετά από 20 χρόνια υπό την ομπρέλα της General Motors η Saab περνά σε σουηδικά χέρια εγκαταλείποντας όπως όλα δείχνουν τον χρεωκοπημένο αμερικανικό όμιλο.

Την αναδιοργάνωση, διάρκειας τριών μηνών, της σουηδικής εταιρίας θα αναλάβει μία ομάδα από τρία πρόσωπα . Στο ρόλο του διαχειριστή το δικαστήριο όρισε τον δικηγόρο Guy Lofalk ενώ τα άλλα δύο πρόσωπα είναι ο Jan Ake Jonsson και ο Stephen Taylor, ειδικός σε παγκόσμιες αναδιοργανώσεις. Η πρόθεση της αναδιοργάνωσης της εταιρείας είναι να δημιουργήσει μια βραχυπρόθεσμη σταθερότητα, που θα καταστήσει δυνατή την ανάπτυξη μιας μακροπρόθεσμης λύσης για τη Saab. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει δελτίου Τύπου που ανακοίνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία της Saab «…η Πράξη Αναδιοργάνωσης Σουηδικής Εταιρείας ορίζει ότι μια αίτηση δε γίνεται αποδεκτή, αν δεν υπάρχει εύλογη αιτία να θεωρεί κανείς ότι η αναδιοργάνωση θα πετύχει. Στη σημερινή απόφαση το δικαστήριο απεφάνθη ότι τέτοιες συνθήκες υφίστανται».

O Jan Ake Jonsson δήλωσε μεταξύ άλλων πως «…ξαναδημιουργούμε τη Saab Automobile ως μια ξεχωριστή οντότητα. Ο δρόμος μπροστά μας δε θα είναι εύκολος. Πολλοί έχουν ήδη υποφέρει αρκετά ως αποτέλεσμα της κρίσης στην αυτοκινητοβιομηχανία και οι θυσίες θα είναι ένα κομμάτι του μέλλοντος, όμως μετά από μια περίοδο σκληρών αποφάσεων, θα έχουμε θέσει τη βάση για ένα νέο ξεκίνημα. Η Saab  διαθέτει ένα εμπορικό σήμα καλά εδραιωμένο τόσο στη Σουηδία όσο και παγκόσμια. Έχουμε μια αποδεδειγμένα αποτελεσματική παραγωγή και έχουμε μια δυνατή γκάμα μοντέλων σε ανάπτυξη. Γι’ αυτό και επιλέξαμε αυτό το δρόμο. Το μέλλον θα είναι σκληρό, αλλά υπάρχει η δέσμευση να στηρίξουμε τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία και η Saab θα μας βοηθήσει στη σκληρή εργασία που έχουμε μπροστά μας».

Να υπενθυμίσουμε πως από το 1990 το 50% της Saab ανήκε στην GM και από το 2000 το 100%. To 2008 οι παγκόσμιες πωλήσεις της Saab άγγιξαν τις 93.338 μονάδες σημειώνοντας πτώση κατά 25,5%. Με τα λανσαρίσματα τριών νέων μοντέλων, των νέων 9-5, 9-3Χ και 9-4X, οι Σουηδοί αισιοδοξούν πως οι πωλήσεις τους θα φτάσουν τις 120.000-130.000 μέχρι το 2011 επιστρέφοντας την εταιρία στην κερδοφορία.  Η Saab απασχολεί 4.000 άτομα στο εργοστάσιο της στο Trollhättan ενώ στο δυναμικό της εντάσσονται περισσότερες από 25.000 θέσεις εργασίας.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr