Το νέο Toyota Prius

  • Η συνολική βελτίωση της κατανάλωσης σε σχέση με το Prius πρώτης γενιάς φθάνει το 25%
  • Βελτίωσαν ακόμα και το σύστημα κλιματισμού και τοποθέτησαν φώτα LED (προαιρετικά) που καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα

Οι άνθρωποι της Toyota είχαν δύσκολο έργο. Επρεπε να παρουσιάσουν τον απόγονο ενός τεχνολογικά προηγμένου αυτοκινήτου, στο οποίο τα περιθώρια επιπλέον βελτίωσης ήταν περιορισμένα. Ομως, οι Ιάπωνες τα κατάφεραν και μερικές από τις ιδέες τους είναι πραγματικά εντυπωσιακ

  • Η συνολική βελτίωση της κατανάλωσης σε σχέση με το Prius πρώτης γενιάς φθάνει το 25%
  • Βελτίωσαν ακόμα και το σύστημα κλιματισμού και τοποθέτησαν φώτα LED (προαιρετικά) που καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα

Οι άνθρωποι της Toyota είχαν δύσκολο έργο. Επρεπε να παρουσιάσουν τον απόγονο ενός τεχνολογικά προηγμένου αυτοκινήτου, στο οποίο τα περιθώρια επιπλέον βελτίωσης ήταν περιορισμένα. Ομως, οι Ιάπωνες τα κατάφεραν και μερικές από τις ιδέες τους είναι πραγματικά εντυπωσιακές.

Το συνολικό αποτέλεσμα κρίνεται κυρίως από μία μέτρηση, αυτή της μικτής κατανάλωσης, η οποία στο νέο Prius έχει μειωθεί στα 4,7 lt/100 km έναντι 5,1 lt/100 km της δεύτερης γενιάς. Η συνολική βελτίωση της κατανάλωσης σε σχέση με το Prius πρώτης γενιάς φθάνει το 25%.
Πώς το κατάφεραν;
Οι σχεδιαστές της Toyota έλαβαν εντολή να βελτιώσουν τον ήδη κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή (0,25) και ταυτόχρονα να διαμορφώσουν καλύτερα τους εσωτερικούς χώρους, χωρίς όμως να αυξήσουν το μήκος και το πλάτος του αυτοκινήτου. Τα κατάφεραν όλα απλώς μετακινώντας το υψηλότερο σημείο της οροφής κατά 102 mm προς τα πίσω. Ετσι, έδωσαν περισσότερο χώρο για το κεφάλι των επιβατών και μείωσαν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,25 (ο καλύτερος στον κόσμο σε αυτοκίνητο παραγωγής).



Παράλληλα, οι άνθρωποι της Toyota βελτίωσαν το σύστημα κλιματισμού και τοποθέτησαν φώτα LED (προαιρετικά) που καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα, αλλά και οροφή με συλλέκτες ηλιακής ενέργειας (επίσης προαιρετικά). Το τελευταίο εφαρμόζεται φυσικά για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής και σκοπός του συστήματος είναι να δροσίζει την καμπίνα επιβατών όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, έτσι ώστε ο οδηγός να μη χρειαστεί να ανάψει το κλιματιστικό όταν μπει στο εσωτερικό του Prius.
Ακόμη πιο καταλυτικός, ωστόσο, είναι ο ρόλος του νέου κινητήρα και του κατά 90% καινούριου και σημαντικά μικρότερου και πιο ελαφριού υβριδικού συστήματος. Ο πρώτος έχει πλέον χωρητικότητα 1,8 lt (1,5 lt είχε το Prius δεύτερης γενιάς), αποδίδει 98 PS και η μέγιστη ροπή του φθάνει τα 14,5 kgm. Ο ηλεκτροκινητήρας του Prius αποδίδει 80 PS και έχει ροπή 21,2 kgm.



Λειτουργώντας συνδυαστικά οι δύο κινητήρες έχουν συνολική απόδοση 134 PS. Οι επιδόσεις είναι βελτιωμένες σε σχέση με αυτές του Prius που διατίθεται σήμερα στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικά, η επιτάχυνση 0-100 km/h έχει μειωθεί στα 9,8 sec από τα 10,5 sec της προηγούμενης γενιάς. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι το κιβώτιο εξακολουθεί να είναι συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και ότι το νέο υβριδικό σύστημα εκμεταλλεύεται ακόμη και τη θερμότητα του συστήματος εξαγωγής, που στα συμβατικά αυτοκίνητα χάνεται στην ατμόσφαιρα.

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr