Δοκιμάζουμε στην Πορτογαλία το νέο Mazda 3

  • Με δυναμικό σχέδιο, ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, σπορ χαρακτήρα και υψηλή ποιότητα κατασκευής
  • Η γκάμα των βενζινοκινητήρων έχει μεινει ίδια
  • Αναμένεται να έρθει στη χώρα μας, τον Ιούλιο

Μετά από 2 εκατ. αυτοκίνητα συνολικής παραγωγής, 90 διαφορετικά βραβεία και 472.000 πωλήσεις έως το 2008, η πρώτη γενιά του Mazda3 δίκαια χαρακτηρίστηκε εμπορικά ως το νούμερο ένα μοντέλο της εταιρίας. Έτσι, ύστερα από σχεδόν έξι χρόνια από την παρουσίαση του (2003) λαν

  • Με δυναμικό σχέδιο, ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, σπορ χαρακτήρα και υψηλή ποιότητα κατασκευής
  • Η γκάμα των βενζινοκινητήρων έχει μεινει ίδια
  • Αναμένεται να έρθει στη χώρα μας, τον Ιούλιο

Μετά από 2 εκατ. αυτοκίνητα συνολικής παραγωγής, 90 διαφορετικά βραβεία και 472.000 πωλήσεις έως το 2008, η πρώτη γενιά του Mazda3 δίκαια χαρακτηρίστηκε εμπορικά ως το νούμερο ένα μοντέλο της εταιρίας. Έτσι, ύστερα από σχεδόν έξι χρόνια από την παρουσίαση του (2003) λανσάρεται το νέο μοντέλο, το οποίο αναμένεται να έρθει στη χώρα μας, τον προσεχή Ιούλιο. Η προσοχή από τους κατασκευαστές έχει δοθεί στο δυναμικό σχέδιο, την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά με τον σπορ χαρακτήρα, την υψηλή ποιότητα κατασκευής για την κατηγορία και φυσικά την ασφάλεια για τους επιβάτες.

Σχεδιαστικά, όπως εύκολα μπορεί να διακρίνει κανείς, το νέο Mazda3 βασίζεται ακριβώς πάνω στα ίδια χαρακτηριστικά με τον προκάτοχό του. Η σιλουέτα του αυτοκινήτου δεν έχει αλλάξει δραματικά και το σχήμα παραμένει γνώριμο με εκείνο της πρώτης γενιάς, τόσο για το hatchback όσο και για το sedan, χωρίς κραυγαλέες αλλαγές.

Η γκάμα των βενζινοκινητήρων έχει μεινει ίδια: Το μικρότερο μοτέρ είναι 4κύλινδρο 16βάλβδιδο 1,6 lt (MZR) με 105 PS στις 6.000 rpm και 14,8 kgm ροπής στις 4.000 rpm. Ακολουθεί το 2λιτρο (MZR) με τους 150 PS και τα 19,1 kgm ροπής στις 4.000 rpm, ενώ λίγο αργότερα θα διατεθεί και η κορυφαία έκδοση MPS, με το υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2,3 lt και την απόδοση των 260 PS. Οι δύο πρώτοι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και ένα αυτόματο, επίσης 5άρι, αντίστοιχα.



Φαίνεται λοιπόν, πως οι κατασκευαστές δεν θέλησαν να δώσουν την απαιτούμενη σημασία στα μηχανικά σύνολα και αρκέστηκαν στις επεμβάσεις στους υπόλοιπους τομείς. Οι διαθέσιμοι πετρελαιοκινητήρες είναι δύο. Ένας 1.600άρης (μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων) με 109 PS στις 4.000 rpm και ένας 2λιτρος με 150 PS ή 185 PS, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Μελλοντικά, θα προστεθεί στους υπάρχοντες κινητήρες και η τεχνολογία stop&start.

Στο δρόμο, το νέο Mazda3 δείχνει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Είναι εύχρηστο και πρακτικό, ειδικά στη 5θυρη έκδοση, αρκετά οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου και φυσικά ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγησή του, αν και με το μοτέρ των 1,6 lt υπολείπεται έναντι άλλων. Επίσης το εσωτερικό, είναι ποιοτικό με μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, δίχως τριγμούς και πολύ καλά ηχομονωμένο. Πρέπει να ταξιδέψεις με αρκετά υψηλές ταχύτητες για να αρχίσεις να ενοχλείσαι από τον αεροδυναμικό θόρυβο πρωτίστως και έπειτα από τον κινητήρα.
Το νέο Mazda3 θα διατίθεται στην Ελλάδα το καλοκαίρι με τιμές που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Προς το τέλος του χρόνου ή τις αρχές του 2010, αναμένεται το καυτό MPS.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
MAZDA3
MZR 1.6, MZR 2.0 (hatchback)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.460/1.755/1.470 χιλιοστά
Μεταξόνιο: 2.640 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών: 340 λίτρα
Βάρος (kg): 1.180, 1.265
Κινητήρας: 1.598 cc, 1.999 cc
Ισχύς (PS/rpm): 105/6.000, 150/6.500
Ροπή: (kgm/rpm): 14,8/4.000, 19,1/ 4.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων, Αυτόματο 5 σχέσεων
Ανάρτηση
Εμπρός:
Γόνατα ΜcPherson
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα:
184 km/h , 205 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,2 sec, 10,6 sec
Κατανάλωση (lt/100 km)
Μέση:
6,3, 7,6
Εκπομπές CO2: 149 g/km, 175 g/km
ΤΙΜΗ: -

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr