F1: Θα γίνει του διαχύτη!

  • Στις 14/4 Μ.Τρίτη συνεδριάζει το εφετείο
  • Θέμα του η νομιμότητα του διαχύτη των Brawm, Williams, Toyota
  • Η απόφαση αναμένεται στις 15/4

Οι οχτώ από τις δέκα ομάδες της F1 θα βρεθούν αύριο στο Εφετείο σε μια προσπάθεια να ξεκαθαρίσει οριστικά το θέμα με τους διαχύτες δυο επιπέδων.
Οι Ferrari, Renault, Red Bull και BMW έχουν καταθέσει έφεση εναντίον της απόφασης των αγωνοδικών σε Αυστραλία και Μαλαισία που απεφάνθησαν ότι οι διαχύτες δυο επιπέδων των Brawm, Wil

  • Στις 14/4 Μ.Τρίτη συνεδριάζει το εφετείο
  • Θέμα του η νομιμότητα του διαχύτη των Brawm, Williams, Toyota
  • Η απόφαση αναμένεται στις 15/4

Οι οχτώ από τις δέκα ομάδες της F1 θα βρεθούν αύριο στο Εφετείο σε μια προσπάθεια να ξεκαθαρίσει οριστικά το θέμα με τους διαχύτες δυο επιπέδων.
Οι Ferrari, Renault, Red Bull και BMW έχουν καταθέσει έφεση εναντίον της απόφασης των αγωνοδικών σε Αυστραλία και Μαλαισία που απεφάνθησαν ότι οι διαχύτες δυο επιπέδων των Brawm, Williams, Toyota είναι καθόλα νόμιμοι. Η McLaren θα παρίσταται στη διαδικασία.

Για να διαμορφώσετε άποψη ας δούμε πως δουλεύει ο διαχύτης της Brawn.
Με το σκούρο κίτρινο χρώμα οριοθετείται η νόμιμη περιοχή των 175mm από το κατώτατο σημείο αναφοράς. Τα δυο μαύρα βέλη οριοθετούν την περιοχή που η Brawn θεωρεί ως «δομή οπίσθιας πρόσκρουσης που φέρει και το φανοστάτη» ενώ το κόκκινο βέλος δείχνει την τρύπα που τροφοδοτεί με αέρα αυτό το κουτί.
Η τρύπα με έντονο κίτρινο χρώμα ξεκινά από πολύ πιο μπροστά. Μέσα στη στενή διατομή ο αέρας επιταχύνεται προτού φτάσει στην έξοδο βελτιώνοντας την κάθετη δύναμη και επιβραδύνεται φτάνοντας στην έξοδο μειώνοντας έτσι τις αντιστάσεις λόγω στροβιλισμών. Έτσι το κουτί αυτό δουλεύει ως διαχύτης και είναι πιο ψηλά απ΄ τα 175mm. Είναι μέσα στο γράμμα αλλά όχι στο πνεύμα του νόμου που στόχευε να περιορίσει το διαχύτη και μέσω αυτού την αεροδυναμική απόδοση.

Είναι απλοϊκό και προκαλεί βλάβη της γενικότητας να ισχυριστεί κανείς πως ο διαχύτης διπλού επιπέδου αξίζει «μισό δευτερόλεπτο». Παίζοντας σημαντικό ρόλο στην κατανομή του αεροδυναμικού φορτίου εάν έχεις σχεδιάσει εξαρχής το μονοθέσιο υπολογίζοντας στην παρουσία του έχεις πολύ μεγαλύτερο όφελος απ’ ότι εάν προσπαθήσεις να τον προσθέσεις εκ των υστέρων.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr