Οδηγούμε στη Σουηδια το Volvo V60 Plug-IN Hybrid

Εν μέσω ραγδαίας αύξησης στη ζήτηση του ηλεκτροϋβριδικού μοντέλου της Volvo, κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα με αυτό, θαυμάζοντας γι’ άλλη μία φορά την τεχνολογία της αυτοκίνησης!

Εχουμε γράψει πολλές φορές ότι το αυτοκίνητο δεν είναι απλώς μια υλιστική επιθυμία. Δεν είναι μόνο η καψούρα κατοχής ενός καλού και πολυτελούς τετράτροχου αντικειμένου - ίσως για λόγους κοινωνικής καταξίωσης. Μέσα από το αυτοκίνητο μπορεί ο άνθρωπος να έχει χειροπιαστές αποδείξεις για την εξέλιξή του. Να θαυμάσει το μεγαλείο του ανθρώπινου μυαλού. Ακριβώς έτσι νιώσαμε πιάνοντας στα χέρια μας το V60 Plug-in Hybrid. Ενα αυτοκίνητο, επιτομή της τεχνολογίας. Ενα αυτοκίνητο που ήδη είναι σε παραγωγή, με τους Σουηδούς να είναι σε πανικό, αφού η ζήτηση είναι υπερδιπλάσια από την παραγωγή, η οποία ήδη έχει αυξηθεί δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας εκεί στο Γκέτεμποργκ. Αυτό είναι ανάπτυξη...

Αλλα ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τι είναι λοιπόν το V60 Plug-in Hybrid; Είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τρεις τεχνολογίες μαζί. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει υβριδικό σύστημα με πετρελαιοκινητήρα σε συνδυασμό με την τεχνολογία plug-in. Συγκεκριμένα, ο οδηγός με το πάτημα ενός κουμπιού επιλέγει τρεις διαφορετικές λειτουργίες για το αυτοκίνητό του: να είναι αμιγώς ηλεκτρικό με αυτονομία 50 χιλιομέτρων (λειτουργία Pure), να είναι υβριδικό με εκπομπές CO2 μόλις 49 g/km (λειτουργία Hybrid), ή να το μετατρέπει σε ένα υψηλής απόδοσης αυτοκίνητο, με 285 ίππους (215 + 70 PS) και 65,2 kgm ροπής (λειτουργία Power). Οι επιδόσεις του, δε, είναι εκρηκτικές με το 0-100 kh/h επιτάχυνσης να καλύπτεται σε 6,9 δευτερόλεπτα.
Στους εμπρόσθιους τροχούς του Volvo V60 Plug-in Hybrid φτάνει η ροπή των 44,8 kgm του 5κύλινδρου turbodiesel κινητήρα D5 με χωρητικότητα 2.4 λίτρων, που αποδίδει 215 PS. Στον οπίσθιο άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive) που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 70PS, το οποίο τροφοδοτείται από μια συστοιχία συσσωρευτών 12kWh (ιόντων λιθίου). Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Το αυτοκίνητο φορτίζεται μέσω μια κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A). Μια πλήρης φόρτιση (10Α) διαρκεί 4,5 ώρες, ενώ με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3 ώρες, (με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες). Ιδιαίτερα σημαντική είναι η επιλογή AWD (από τον αντίστοιχο διακόπτη) που ενεργοποιεί την «ηλεκτρική» τετρακίνηση. 

Ποιο είναι το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω; Να έχεις ένα αυτοκίνητο με μηδενική κατανάλωση όταν κινείσαι στον δρόμο, να έχεις ένα υβριδικό όταν βγεις λίγο έξω απ’ αυτόν (κατανάλωση μόλις 2,0lt/100km!). Από την άλλη, μπορείς να έχει ένα γρήγορο οικογενειακό αυτοκίνητο με 285 ίππους, αλλά και ένα τετρακίνητο πατώντας το ανάλογο κουμπί, χωρίς επιπλέον κατανάλωση. Στον δρόμο το V60 της δοκιμής μας παρέμεινε αγέρωχο όσο κι αν το προκαλέσαμε και παρά το αυξημένο του βάρος (μπαταρίες κ.λπ). Δεν γέρνει στις στροφές και συμπεριφέρεται σαν ένα «κανονικό» V60. Oι παρεμβάσεις των πολλών ηλεκτρονικών είναι τόσο διακριτικές και αποτελεσματικές που γίνονται αντιληπτές μόνο αν τις περιμένεις και έχεις επικεντρώσει εκεί την προσοχή σου. 

Η τιμή του δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Μάλιστα είναι σε εκκρεμότητα (από την προηγούμενη κυβέρνηση) το αν τελικά θα δοθούν κίνητρα για τέτοια «πράσινα» αυτοκίνητα με μείωση φόρων κ.λπ. Στην Ολλανδία, για παράδειγμα, που έχουν δοθεί τέτοια κίνητρα έχουν ήδη παραγγελθεί 10.000 V60 Plug-in Hybrid! Σύμφωνα με τη δική μας εκτίμηση, αν δεν δοθούν τα ανάλογα κίνητρα, στην Ελλάδα θα στοιχίζει περί τα 50.000 ευρώ. 
Εν κατακλείδι, το Volvo V60 Plug-in Hybrid είναι ένα αυτοκίνητο που όποιος μπορέσει να το αποκτήσει θα έχει στα χέρια του ένα επίτευγμα της τεχνολογίας. Πραγματικά!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2.400 cc (diesel)
Ισχύς: 215 (+70EV) PS/4.000 rpm
Ροπή:
45,0 (65,2 με EV) kgm/1.600
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: auto 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h 
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,9 (hybrid), 6,1 (full power) sec 
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 1,8 lt (hybrid)
Εκπομπές CO2: 48 gr/km
Βάρος: 2.058 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.635/1.899/1.484 mm 
Χώρος αποσκευών: 460 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 50.000 ευρώ (εκτίμηση)
Ερχεται: Αρχές του 2014












Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr