Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Οδηγούμε στη Γερμανία το... καυτό VW Golf GTD
Οδηγούμε στη Γερμανία το... καυτό VW Golf GTD
Ταξιδέψαμε στο Μόναχο για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Volkswagen Golf GTD, της αντίστοιχης του GTI πετρελαιοκίνητης εκδοχής του καυτού γερμανικού hatch
Οσοι δεν είστε τόσο μυημένοι στα της εκτός συνόρων αγοράς ίσως δεν ξέρετε πως η VW ανέκαθεν λάνσαρε το σπορ μοντέλο της και με τις δύο εκδοχές. Απλώς για την ελληνική πραγματικότητα αυτή η επιλογή είναι κάτι νέο, μιας και για πρώτη φορά θα δούμε την diesel επιλογή στα μέρη μας τώρα που η πετρελαιοκίνηση επιτρέπεται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Στα τέλη Ιουλίου, λοιπόν, αναμένεται να είναι κοντά μας το GTD και σε τιμή που δεν θα απέχει αισθητά από εκείνη του GTI. Τι έχουν όμως κοινό και τι τα χωρίζει; Ξεκινάμε από τις ομοιότητες που αναμφίβολα είναι πολλές.
Ομοιότητα υπάρχει στη δυνατότητα απλόχερης προσφοράς οδηγικών συγκινήσεων - αν και με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Και αυτό οφείλεται στον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα (TDI CR BlueMotion) απόδοσης 184 PS, που όπως είναι εύλογο χαρίζει περισσότερη ισχύ (+14 PS), μικρότερη κατανάλωση (κατά σχεδόν 1 lt/100 km) και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων (κατά 25 g/km) από την προηγούμενη γενιά. Ας τα δούμε, όμως, πιο αναλυτικά.
Ξεκινήσαμε τις βόλτες μας στους γερμανικούς επαρχιακούς δρόμους με εφαλτήριο το αεροδρόμιο του Μονάχου αλλά προορισμό σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν της πόλης. Είναι εντυπωσιακό πόσο σύντομα μπορείς να φτάσεις σε καταπράσινες διαδρομές, με εξαιρετική θέα και άσφαλτο χαλί - το ιδανικό δηλαδή πεδίο για να ξεδιπλώσει το Golf GTD τις αρετές του (στους συχνά κακοτράχαλους και με κακή ποιότητα ασφάλτου ελληνικούς δρόμους το έργο του δυσκολεύει).
Η κορύφωση της απόδοσης του κινητήρα έρχεται στις 3.500-4.000 rpm, με την ικανοποιητικότατη ροπή της τάξης των 38,7 kgm να έρχεται -όπως αναμένεται- από πολύ χαμηλά, από τις 1.750 rpm έως στις 3.250 rpm. Μεταφέρεται στον δρόμο μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και τα 0-100 έρχονται σε 7,5 sec, με την τελική να ορίζεται στα 230 km/h. Αν και το κομμάτι που «πουλάει» και οι Γερμανοί δεν παρέλειψαν να τονίσουν είναι η επιτάχυνση από τα 80 έως τα 120 km/h, που έρχεται σε 6 sec. Ολα αυτά με κατανάλωση που, σύμφωνα με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις, είναι στα 4,2 lt / 100 km - αριθμός εντυπωσιακός που παρότι το βαρύ μου πόδι δεν πέτυχε, δεν παρεκκλίναμε πολύ. Στην προαιρετική επιλογή με το DSG κιβώτιο η κατανάλωση ανεβαίνει μόλις κατά 0,3 lt /100 km, ενώ οι εκπομπές ρύπων από τα 109 πηγαίνουν στα 119 gkm (ο κινητήρας του είναι προδιαγραφών Euro6).
Οπως και το GTi, το GTD εφοδιάζεται με το προηγμένο σύστημα XDS+, αλλά και progressive steering, αρωγοί στην προσπάθεια να απολαύσεις την οδήγηση - όπως κάναμε και με το παραπάνω στους βαυαρικούς επαρχιακούς δρόμους. Αγοράζοντάς το από το... κουτί έρχεται και με πιο σπορ ανάρτηση, χαμηλωμένη κατά 15 mm. που και αυτή συνεισφέρει στα εξαιρετικά πατήματα. Ροπή, άριστο στήσιμο, κατευθυντικότητα (με το τιμόνι κάνει από άκρη σε άκρη 2,1 περιστροφές), βάζουν τα δικά τους λιθαράκια στο ελκυστικό οικοδόμημα.
Παρότι diesel στην πράξη και diesel στη συμπεριφορά του κινητήρα, αυτός ακούγεται σαν βενζίνης και ειδικά με την προαιρετική επιλογή του sound actuator που φέρνει... ηχητικές συμφωνίες μέσα στην καμπίνα σε κάνει -για να το πούμε λαϊκά- να γουστάρεις.
Θα περιμένουμε την έλευσή του στην Ελλάδα για να το δοκιμάσουμε πιο εξαντλητικά, αλλά και για να έχουμε πλήρη εικόνα σχετικά με τον βασικό εξοπλισμό, τιμές απόκτησης κ.τ.λ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 184 PS στις 3.500-4.000 rpm
Ροπή: 38,7 kgm στις 1.750-3.250 rpm
Στα τέλη Ιουλίου, λοιπόν, αναμένεται να είναι κοντά μας το GTD και σε τιμή που δεν θα απέχει αισθητά από εκείνη του GTI. Τι έχουν όμως κοινό και τι τα χωρίζει; Ξεκινάμε από τις ομοιότητες που αναμφίβολα είναι πολλές.
Ομοιότητα υπάρχει στη δυνατότητα απλόχερης προσφοράς οδηγικών συγκινήσεων - αν και με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Και αυτό οφείλεται στον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα (TDI CR BlueMotion) απόδοσης 184 PS, που όπως είναι εύλογο χαρίζει περισσότερη ισχύ (+14 PS), μικρότερη κατανάλωση (κατά σχεδόν 1 lt/100 km) και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων (κατά 25 g/km) από την προηγούμενη γενιά. Ας τα δούμε, όμως, πιο αναλυτικά.
Ξεκινήσαμε τις βόλτες μας στους γερμανικούς επαρχιακούς δρόμους με εφαλτήριο το αεροδρόμιο του Μονάχου αλλά προορισμό σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν της πόλης. Είναι εντυπωσιακό πόσο σύντομα μπορείς να φτάσεις σε καταπράσινες διαδρομές, με εξαιρετική θέα και άσφαλτο χαλί - το ιδανικό δηλαδή πεδίο για να ξεδιπλώσει το Golf GTD τις αρετές του (στους συχνά κακοτράχαλους και με κακή ποιότητα ασφάλτου ελληνικούς δρόμους το έργο του δυσκολεύει).
Η κορύφωση της απόδοσης του κινητήρα έρχεται στις 3.500-4.000 rpm, με την ικανοποιητικότατη ροπή της τάξης των 38,7 kgm να έρχεται -όπως αναμένεται- από πολύ χαμηλά, από τις 1.750 rpm έως στις 3.250 rpm. Μεταφέρεται στον δρόμο μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και τα 0-100 έρχονται σε 7,5 sec, με την τελική να ορίζεται στα 230 km/h. Αν και το κομμάτι που «πουλάει» και οι Γερμανοί δεν παρέλειψαν να τονίσουν είναι η επιτάχυνση από τα 80 έως τα 120 km/h, που έρχεται σε 6 sec. Ολα αυτά με κατανάλωση που, σύμφωνα με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις, είναι στα 4,2 lt / 100 km - αριθμός εντυπωσιακός που παρότι το βαρύ μου πόδι δεν πέτυχε, δεν παρεκκλίναμε πολύ. Στην προαιρετική επιλογή με το DSG κιβώτιο η κατανάλωση ανεβαίνει μόλις κατά 0,3 lt /100 km, ενώ οι εκπομπές ρύπων από τα 109 πηγαίνουν στα 119 gkm (ο κινητήρας του είναι προδιαγραφών Euro6).
Οπως και το GTi, το GTD εφοδιάζεται με το προηγμένο σύστημα XDS+, αλλά και progressive steering, αρωγοί στην προσπάθεια να απολαύσεις την οδήγηση - όπως κάναμε και με το παραπάνω στους βαυαρικούς επαρχιακούς δρόμους. Αγοράζοντάς το από το... κουτί έρχεται και με πιο σπορ ανάρτηση, χαμηλωμένη κατά 15 mm. που και αυτή συνεισφέρει στα εξαιρετικά πατήματα. Ροπή, άριστο στήσιμο, κατευθυντικότητα (με το τιμόνι κάνει από άκρη σε άκρη 2,1 περιστροφές), βάζουν τα δικά τους λιθαράκια στο ελκυστικό οικοδόμημα.
Παρότι diesel στην πράξη και diesel στη συμπεριφορά του κινητήρα, αυτός ακούγεται σαν βενζίνης και ειδικά με την προαιρετική επιλογή του sound actuator που φέρνει... ηχητικές συμφωνίες μέσα στην καμπίνα σε κάνει -για να το πούμε λαϊκά- να γουστάρεις.
Θα περιμένουμε την έλευσή του στην Ελλάδα για να το δοκιμάσουμε πιο εξαντλητικά, αλλά και για να έχουμε πλήρη εικόνα σχετικά με τον βασικό εξοπλισμό, τιμές απόκτησης κ.τ.λ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 184 PS στις 3.500-4.000 rpm
Ροπή: 38,7 kgm στις 1.750-3.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων (υπάρχει και επιλογή DSG)
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7,5 sec
Μικτή κατανάλωση: 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.377 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.268/1.790/1.442 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98.10 ευρώ
Τιμή: -
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων (υπάρχει και επιλογή DSG)
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7,5 sec
Μικτή κατανάλωση: 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.377 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.268/1.790/1.442 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98.10 ευρώ
Τιμή: -
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα