Volvo: Με νέους 4κύλινδρους turbo και 8αρι κιβώτιο!

Με το λανσάρισμα των τριών πρώτων 2λιτρων συνόλων – το προσεχές φθινόπωρο – η Volvo εγκαινιάζει τη νέα γενιά των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου Drive-E. Το C+S  θα τους δοκιμάσει το Σεπτέμβριο...

... και θα αναφέρει τις εντυπώσεις του, πριν φθάσουν στην ελληνική αγορά. Οι κινητήρες diesel είναι τεχνολογίας common rail, με ισχύ από 120 έως 230 PS, και οι βενζίνης απευθείας ψεκασμού, απόδοσης από 140 μέχρι 300+ PS.

«Παρουσιάζουμε κινητήρες με ισχύ που αντιστοιχεί σε εξακύλινδρους ή ακόμη μεγαλύτερους και κατανάλωση ανάλογη των 4κύλινδρων», σχολίασε ο Ντέρεκ Κραμπ, Αντιπρόεδρος της Volvo, με εμπειρία από κινητήρες της Formula 1. «Η ισχύς δεν έχει να κάνει με το μέγεθος, αλλά με την ποσότητα του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Αν δηλαδή καταφέρεις να βάλεις περισσότερο αέρα σε ένα μικρό κινητήρα, έχεις την ίδια απόδοση με χαμηλότερη κατανάλωση», προσέθεσε.

Τα μοντέλα S60, V60 και XC60 θα διατίθενται με τρία μέλη της οικογένειας Drive-E: τους turbo βενζίνης Τ6 με 306 PS και Τ5 με 245 PS και τον turbo diesel D4 με 181 PS. Πρεμιέρα κάνει επίσης και το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Οι T5 και D4 θα εξοπλίζουν επίσης τα V70, XC70 και S80. Για όσους επιζητούν ένα μηχανικό κιβώτιο, θα προσφέρεται νέα έκδοση του 6τάχυτου, με έμφαση στον περιορισμό της κατανάλωσης.

Οι πετρελαιοκινητήρες φέρουν την τεχνολογία i-Art, η οποία παρακολουθεί μέσω μικροϋπολογιστών την πίεση ψεκασμού σε κάθε έναν από τους τέσσερις κυλίνδρους. Έτσι ψεκάζεται μόνο η απαραίτητη ποσότητα καυσίμου σε κάθε κύκλο καύσης. Οι κινητήρες βενζίνης φέρουν τόσο κομπρέσορα για τις χαμηλές στροφές και turbo για τις υψηλότερες. Οι μηχανικοί της Volvo μείωσαν επίσης τις τριβές και πέτυχαν πιο γρήγορη επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας των κινητήρων.

Η Volvo ανακοίνωσε ότι οι κινητήρες Drive-E είναι έτοιμοι για τη μελλοντική τους ενσωμάτωση σε υβριδικά συστήματα. Ο μικρός όγκος των 4κύλινδρων κινητήρων επιτρέπει την τοποθέτηση του ηλεκτρικού μοτέρ είτε στο εμπρός είτε στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Οι μπαταρίες θα βρίσκονται στο κέντρο του οχήματος.

Τα νέα κινητήρια συστήματα έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά από τη Volvo και θα κατασκευάζονται στη Σουηδία, στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Σέβντε (Skövde), περίπου 150 χιλιόμετρα από την έδρα της Volvo, στο Γκέτεμποργκ.

Παράλληλα η Volvo θα παρουσιάσει και ένα εντελώς νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων θα παίξει καθοριστικό ρόλο ώστε οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες να προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις από τους σημερινούς εξακύλινδρους, καταναλώνοντας παράλληλα λιγότερο καύσιμο από τους υπάρχοντες τετρακύλινδρους. Αξίζει να προστεθεί ότι για τους οπαδούς των μηχανικών κιβωτίων, θα υπάρχει διαθέσιμο και ένα αναβαθμισμένο κιβώτιο έξι σχέσεων, ρυθμισμένο με στόχο τη βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου...



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr