F1: Τέλος οι διακοπές, έρχεται το... Σπα
22.08.2013
10:35
Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί στο οροπέδιο των Αρδεννών, ο 11ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula1...
Το πρωτάθλημα της F1, ξαναρχίζει μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα των 3 εβδομάδων μ’ έναν αγώνα μοναδικού χαρακτήρα. Η πρώτη φορά που διοργανώθηκε το GP του Βελγίου στην πίστα του Σπα ήταν το 1950, φέτος θα είναι η 46η. Οι Σουμάχερ και Ράικονεν έχουν κερδίσει τους έξι από τους δέκα αγώνες που έγιναν στη θρυλική διαδρομή τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα ο Iceman έχει τέσσερις νίκες ενώ ο Αλόνσο δεν έχει κερδίσει στη συγκεκριμένη διαδρομή στην οποία έχουν από μια νίκη οι Χάμιλτον και Φέτελ. Αυτοί είναι οι τέσσερις πιλότοι που προηγούνται στη βαθμολογία του πρωταθλήματος με το Φέτελ να είναι στην κορυφή (172β.) το Ράικονεν να ακολουθεί (134β.) και τους Αλόνσο (133β.) και Χάμιλτον (124β.) να βρίσκονται ουσιαστικά στη μάχη του τίτλου καθότι απομένουν εννιά αγώνες και 225 βαθμοί να μοιραστούν.
Ότι κι αν γίνει στο Βέλγιο ο Σεπτέμβριος προβλέπεται καυτός , καθότι ακολουθούν άλλοι δυο αγώνες στο ναό της ταχύτητας την κατακόκκινη Μόντσα στις 989 και στο Μονακό της Ανατολής, τη Σιγκαπούρη υπό το φως των προβολέων στις 22/9.
Το Βελγικό GP στο Σπα μαζί με αυτά στο Μονακό, στο Σίλβερστον και στη Μόντσα αποτελούν την παλιά φρουρά πιστών στη F1. Το Σπα είναι η πιο μεγάλη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος καθώς ξεπερνά τα επτά χιλιόμετρα κατά τέσσερα μέτρα και μια από τις πιο ιστορικές καθώς GP διεξάγεται εκεί από το 1950. Το σημερινό μήκος της πίστας είναι το μισό από την αρχική διαδρομή που περνούσε από τα γύρω χωριά το Σπα, το Φρανκοσάμπ και το Μαλμεντί. Λόγοι ασφαλείας περιόρισαν το μήκος της διαδρομής στο μισό όταν το Σπα επανήλθε στο ημερολόγιο το 1983.
Φέτος διοργανώνεται στο Σπα αγώνας για 46η φορά. Το μικροκλίμα του οροπεδίου που δεσπόζει στα δάση των Αρδεννών έχει δώσει στο παρελθόν αλησμόνητους αγώνες με θρυλικές μονομαχίες αλήστου μνήμης. Από τα συγκρουόμενα και τον καβγά Σουμάχερ – Κούλθαρντ το 1998 στο προσπέρασμα του Χάκινεν στο Σουμάχερ το 2000 αλλά και την κόντρα Ράικονεν - Χάμιλτον το 2008. Στο Σπα έχει κερδίσει 6 φορές ο Μ.Σουμάχερ, 5 φορές ο Άιρτον Σένα ενώ οι Κλαρκ – Ράικονεν έχουν από 4 νίκες. Οι Ντέιμον Χιλ και Μανουέλ Φάντζιο έχουν από 3 νίκες.
Ότι κι αν γίνει στο Βέλγιο ο Σεπτέμβριος προβλέπεται καυτός , καθότι ακολουθούν άλλοι δυο αγώνες στο ναό της ταχύτητας την κατακόκκινη Μόντσα στις 989 και στο Μονακό της Ανατολής, τη Σιγκαπούρη υπό το φως των προβολέων στις 22/9.
Το Βελγικό GP στο Σπα μαζί με αυτά στο Μονακό, στο Σίλβερστον και στη Μόντσα αποτελούν την παλιά φρουρά πιστών στη F1. Το Σπα είναι η πιο μεγάλη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος καθώς ξεπερνά τα επτά χιλιόμετρα κατά τέσσερα μέτρα και μια από τις πιο ιστορικές καθώς GP διεξάγεται εκεί από το 1950. Το σημερινό μήκος της πίστας είναι το μισό από την αρχική διαδρομή που περνούσε από τα γύρω χωριά το Σπα, το Φρανκοσάμπ και το Μαλμεντί. Λόγοι ασφαλείας περιόρισαν το μήκος της διαδρομής στο μισό όταν το Σπα επανήλθε στο ημερολόγιο το 1983.
Φέτος διοργανώνεται στο Σπα αγώνας για 46η φορά. Το μικροκλίμα του οροπεδίου που δεσπόζει στα δάση των Αρδεννών έχει δώσει στο παρελθόν αλησμόνητους αγώνες με θρυλικές μονομαχίες αλήστου μνήμης. Από τα συγκρουόμενα και τον καβγά Σουμάχερ – Κούλθαρντ το 1998 στο προσπέρασμα του Χάκινεν στο Σουμάχερ το 2000 αλλά και την κόντρα Ράικονεν - Χάμιλτον το 2008. Στο Σπα έχει κερδίσει 6 φορές ο Μ.Σουμάχερ, 5 φορές ο Άιρτον Σένα ενώ οι Κλαρκ – Ράικονεν έχουν από 4 νίκες. Οι Ντέιμον Χιλ και Μανουέλ Φάντζιο έχουν από 3 νίκες.
Ο πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή, Μ.Σουμάχερ δε μπορούσε ποτέ να φανταστεί όταν έκανε ντεμπούτο στη F1 το 1991 στο Σπα, πως 21 χρόνια μετά σε ηλικία 43 ετών θα συμπλήρωνε εκεί 300 συμμετοχές σε GP. Στην πίστα του Σπα εκτός από ντεμπούτο, το ‘91 ο Σουμάχερ έχει σημειώσει την πρώτη νίκη της καριέρας του, το 1992 από τότε ακολούθησαν άλλες 90, πέντε εξ’ αυτών στο Σπα (1995, 1996, 1997, 2001 και 2002). Η τελευταία μάλιστα νίκη στο Σπα σήμανε την κατάκτηση του 5ου τίτλου στην καριέρα του Γερμανού που φέτος είναι η πρώτη χρονιά που δεν αγωνίζεται στη F1.
Τη θέση του στο κόκπιτ της Mercedes πήρε ο Λιούις Χάμιλτον ο οποίος αναφερόμενος στο συγκεκριμένο αγώνα τόνισε μεταξύ άλλων: " Νιώθω ότι πέρασε πάρα πολύς καιρός από τότε που βρέθηκα τελευταία φορά στο μονοθέσιο και πήρα τη νίκη στην Ουγγαρία. Ανυπομονώ να οδηγήσω ξανά. Τις προηγούμενες μέρες βρέθηκα στο εργοστάσιο της ομάδας για συναντήσεις με τους μηχανικούς και εξάσκηση στον προσομοιωτή. Το κλίμα στην ομάδα είναι πολύ θερμό μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα. Το Σπα είναι φανταστική διαδρομή, η οδήγηση εκεί είναι απόλαυση. Ανυπομονούμε για το δεύτερο μισό της σεζόν όπου πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να πετύχουμε καλά αποτελέσματα.
Οι περισσότεροι πιλότοι θεωρούν το Σπα ως την καλύτερη πίστα στον κόσμο, όχι τυχαία βέβαια. Στροφές όπως η θρυλική Eau Rouge αλλά και οι Πουχόν, Μπλανσιμόντ αλλά και το σικέιν της «στάσης λεωφορείου» αποτελούν θρύλο στους αγώνες. Προσωπικά θεωρούμε πως όποιος δεν έχει ζήσει πέρασμα μονοθεσίου από την Eau Rouge με τέρμα γκάζι, δεν έχει ολοκληρωμένη εικόνα της F1.
Μιλώντας σχετικά ο τέσσερις φορές νικητής (2004, 2005, 2007, 2009) Κίμι Ράικονεν σημείωσε: «Βάζω στοίχημα πως δεν υπάρχει πιλότος στο grid που να μην του αρέσει το Σπα. Για μένα είναι η καλύτερη πίστα του κόσμου. Μου άρεσε από την πρώτη φορά που βρέθηκα εδώ το 2000 με Formula Renault». Ο Ράικονεν θεωρεί πως μια νίκη στο Βέλγιο θα του επέτρεπε να διατηρηθεί στο παιχνίδι του τίτλου.
Ο νικητής του αγώνα το 2011 και πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Σεμπάστιαν Φέτελ έχει ανέβει στο βάθρο και στα τέσσερα τελευταία GP που συμμετείχε στο Σπα: «Πρόκειται για μία από τις αγαπημένες μου πίστες, με εντυπωσιακή φυσική ομορφιά γύρω από την αγωνιστική διαδρομή. Χάρηκα πολύ που κέρδισα εκεί το 2011. Περιέχει κάθε είδους στροφές: πολύ γρήγορες, μέσης ταχύτητας αλλά και αργά chicane, που εναλλάσσονται με πολύ γρήγορες ευθείες. Οι υψομετρικές διαφορές και ο απρόβλεπτος καιρός μετατρέπουν την οδήγηση σε μεγάλη πρόκληση – καλοδεχούμενη όμως για κάθε οδηγό αγώνων».
Με την πιθανότητα βροχής να είναι πάντα υψηλή και τις θερμοκρασίες χαμηλές η Pirelli επέλεξε για το Σπα τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, συνδυασμός προβλέψιμος ακόμη και με τη νέα δομή ελαστικών που έλυσε τα θέματα ασφαλείας. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Το Σπα είναι μια επική πίστα που συνιστά μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά μας. Αυτό συμβαίνει γιατί ασκούνται πολύ υψηλά φορτία στα ελαστικά τόσο κατακόρυφα σε στροφές με μεγάλη υψομετρική διαφορά όπως η Eau Rouge αλλά και πλευρικά σε στροφές όπως η Blanchimont. Συχνά τα ελαστικά πιέζονται από συνδυασμούς δυνάμεων που ασκούνται με διαφορετική φορά και διεύθυνση ταυτόχρονα. Αυτό αυξάνει πολύ τις απαιτήσεις από τα ελαστικά. Η προστασία τους κατά τη διάρκεια ενός γύρου είναι ακόμη πιο σημαντική λόγω του αυξημένου μήκους της πίστας. Υπάρχουν πολλές επιλογές στρατηγικής στο Σπα και το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ομάδες πρέπει να είναι ευέλικτες γιατί ο καιρός αλλάζει τόσο γρήγορα στο Σπα".
Στην τηλεόραση
Η απευθείας μετάδοση του αγώνα είναι προγραμματισμένη την Κυριακή στις 15:00 από τη Δημόσια Τηλεόραση. Μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση στο στούντιο με την προεπισκόπηση του αγώνα και τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών. Ο αγώνας θα μεταδοθεί και από τον ΟΤΕ.
GP Βελγίου, 11ος αγώνας |
|
Μήκος πίστας: 7.004km |
Ρεκόρ γύρου: 1:47.263 (Φέτελ, Red Bull, 2009) |
Αριθμός γύρων: 44 |
Συνολική απόσταση: 308.052km |
Τέρμα γκάζι: 71% του γύρου |
Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 80 km/h δοκιμές και αγώνα. |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr