Οδηγούμε πρώτοι στην Ιταλία το νέο Suzuki SX4
23.08.2013
10:00
Αλλαγή ρότας για το νέο SX4 της Suzuki, με τους Ιάπωνες να τονίζουν πως αυτό το αυτοκίνητο δεν έχει καμία σχέση με ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα…
Τι να πει κανείς για τη Suzuki; Είναι η αυτοκινητοβιομηχανία που ενώ περνάει φάση νηνεμίας, έτσι ξαφνικά «να σου πετιέται» και βομβαρδίσει την αγορά με νέα μοντέλα και νέες τεχνολογίες - σε αντίθεση βέβαια με τις μοτοσικλέτες, όπου κινείται με τέρμα το γκάζι συνεχώς. Η αλήθεια είναι πως ο υπογράφων, αν και πολλά χρόνια στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ, είναι η πρώτη φορά που παραβρίσκεται σε πρώτη οδηγική παρουσίαση μοντέλου της ιαπωνικής εταιρείας. Από την άλλη, το νέο SX4 που οδηγήσαμε στη Φλωρεντία είναι το πρώτο αυτοκίνητο που παρουσιάζουν οι Ιάπωνες εδώ και τρία χρόνια. Ουσιαστικά αυτό το αυτοκίνητο είναι η απαρχή μιας σειράς νέων αυτοκινήτων που ετοιμάζουν (το «να σου πετιέται» που λέγαμε).
Σ’ ό,τι αφορά καθαυτό το αυτοκίνητο, οι Ιάπωνες «μαρκετίαρ» κάνουν επανατοποθέτηση του μοντέλου τους σε νέα κατηγορία. Ξεχάστε το μικρό SX4, το αδελφάκι του Fiat Sedici. Πλέον το μοντέλο κατασκευάστηκε μόνο από ιαπωνικά χέρια, με το μόνο ιταλικό που έχει μείνει να είναι ο diesel κινητήρας των 1,6 lt των 120 PS. Σε σχέση με το μοντέλο που θα αντικαταστήσει, λοιπόν, έχει μεγαλώσει σε μήκος (4,30 m έναντι 4,13 m) και μεταξόνιο (2,6 m έναντι 2,5 m). Αυτό που αποδεικνύει την αλλαγή κατηγορίας είναι και ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος από τα 270 lt του απερχόμενου μοντέλου πήγε στα 430 του νέου.
Με λίγα λόγια… ντου από παντού, στο εμπορικότατο Nissan Qashqai, το οποίο έχουν κλειδώσει στο στόχαστρό τους οι Suzukαίοι. Το αυτοκίνητο, από τα μέσα Οκτωβρίου που θα έρθει στη χώρα μας, θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες: τον diesel που προαναφέραμε και έναν βενζίνης επίσης 1,6 lt και απόδοση (επίσης) 120 PS. Ο πετρελαίου συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ο βενζίνης με 5τάχυτο, ή προαιρετικά με το νέο 7τάχυτο συνεχούς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Το SX4 θα διατίθεται τόσο ως προσθιοκίνητο όσο και ως 4×4, φέροντας τη νέα τετρακίνηση της Suzuki και το σύστημα ALLGRIP (ο οδηγός επιλέγει με διακόπτη σε Auto, Sport, Snow και Lock).
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο είναι πραγματικά ό,τι πιο όμορφο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Suzuki. Με λιτές και συνάμα σπορτίφ γραμμές, αλλά και με πολλές ομοιότητες στο πίσω μέρος με τον μεγάλο του αντίπαλο, το Qashqai. Στο εσωτερικό, η ποιότητα συναρμολόγησης και τα υλικά είναι εξαιρετικά. Ο σχεδιασμός, δε, γνώριμος από το Swift.
Στον δρόμο δοκιμάσαμε σχεδόν όλες τις εκδόσεις. Οπως είναι φυσικό, δώσαμε βαρύτητα στον diesel ο οποίος, αν και προσφέρει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής ψηλότερα (σε στροφές) απ’ ό,τι θα θέλαμε, είναι εξαιρετικός, ιδιαίτερα στην τετρακίνητη έκδοση! Ιδιαίτερη έμφαση, δε, έχει δοθεί από τους Ιάπωνες στην ηχομόνωση της καμπίνας, με το έντονο κροτάλισμα του diesel κινητήρα να μην περνάει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση του νέου SX4 είναι εντυπωσιακά άνετη, δεν προβληματίζει είτε κινηθείς σβέλτα στην άσφαλτο είτε σε ήπιο χωματόδρομο και η όποια αναπήδηση του πίσω μέρους είναι στα φυσιολογικά πλαίσια. Βέβαια, περισσότερα συμπεράσματα θα έχουμε στην εν Ελλάδι δοκιμή, που θα συμβιώσουμε περισσότερες ημέρες με τον Ιάπωνα.
Εν κατακλείδι, η Suzuki με το SX4 S-Cross (το πλήρες όνομά του) που πρωτοδηγήσαμε στην Ιταλία μάς αποδεικνύει ότι περνάει σε μία άλλη, διαφορετική φάση. Σαφώς πιο ποιοτική απ’ ό,τι έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα, αλλά και πιο οδηγοκεντρική. Αυτός μάλλον είναι και ο λόγος της τρίχρονης αποχής τους από οτιδήποτε νέο: το ψάξανε, το μελετήσανε, το αποφασίσανε και πλέον το υλοποιούν με το νέο SX4. Μια σαφώς πιο ποιοτική στροφή, η οποία δεν θα χρυσοπληρωθεί από τους καταναλωτές, αφού μαθαίνουμε ότι οι τιμές του νέου SX4 δεν θα διαφέρουν και πολύ από το σημερινό μοντέλο.
Σ’ ό,τι αφορά καθαυτό το αυτοκίνητο, οι Ιάπωνες «μαρκετίαρ» κάνουν επανατοποθέτηση του μοντέλου τους σε νέα κατηγορία. Ξεχάστε το μικρό SX4, το αδελφάκι του Fiat Sedici. Πλέον το μοντέλο κατασκευάστηκε μόνο από ιαπωνικά χέρια, με το μόνο ιταλικό που έχει μείνει να είναι ο diesel κινητήρας των 1,6 lt των 120 PS. Σε σχέση με το μοντέλο που θα αντικαταστήσει, λοιπόν, έχει μεγαλώσει σε μήκος (4,30 m έναντι 4,13 m) και μεταξόνιο (2,6 m έναντι 2,5 m). Αυτό που αποδεικνύει την αλλαγή κατηγορίας είναι και ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος από τα 270 lt του απερχόμενου μοντέλου πήγε στα 430 του νέου.
Με λίγα λόγια… ντου από παντού, στο εμπορικότατο Nissan Qashqai, το οποίο έχουν κλειδώσει στο στόχαστρό τους οι Suzukαίοι. Το αυτοκίνητο, από τα μέσα Οκτωβρίου που θα έρθει στη χώρα μας, θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες: τον diesel που προαναφέραμε και έναν βενζίνης επίσης 1,6 lt και απόδοση (επίσης) 120 PS. Ο πετρελαίου συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ο βενζίνης με 5τάχυτο, ή προαιρετικά με το νέο 7τάχυτο συνεχούς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Το SX4 θα διατίθεται τόσο ως προσθιοκίνητο όσο και ως 4×4, φέροντας τη νέα τετρακίνηση της Suzuki και το σύστημα ALLGRIP (ο οδηγός επιλέγει με διακόπτη σε Auto, Sport, Snow και Lock).
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο είναι πραγματικά ό,τι πιο όμορφο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Suzuki. Με λιτές και συνάμα σπορτίφ γραμμές, αλλά και με πολλές ομοιότητες στο πίσω μέρος με τον μεγάλο του αντίπαλο, το Qashqai. Στο εσωτερικό, η ποιότητα συναρμολόγησης και τα υλικά είναι εξαιρετικά. Ο σχεδιασμός, δε, γνώριμος από το Swift.
Στον δρόμο δοκιμάσαμε σχεδόν όλες τις εκδόσεις. Οπως είναι φυσικό, δώσαμε βαρύτητα στον diesel ο οποίος, αν και προσφέρει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής ψηλότερα (σε στροφές) απ’ ό,τι θα θέλαμε, είναι εξαιρετικός, ιδιαίτερα στην τετρακίνητη έκδοση! Ιδιαίτερη έμφαση, δε, έχει δοθεί από τους Ιάπωνες στην ηχομόνωση της καμπίνας, με το έντονο κροτάλισμα του diesel κινητήρα να μην περνάει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση του νέου SX4 είναι εντυπωσιακά άνετη, δεν προβληματίζει είτε κινηθείς σβέλτα στην άσφαλτο είτε σε ήπιο χωματόδρομο και η όποια αναπήδηση του πίσω μέρους είναι στα φυσιολογικά πλαίσια. Βέβαια, περισσότερα συμπεράσματα θα έχουμε στην εν Ελλάδι δοκιμή, που θα συμβιώσουμε περισσότερες ημέρες με τον Ιάπωνα.
Εν κατακλείδι, η Suzuki με το SX4 S-Cross (το πλήρες όνομά του) που πρωτοδηγήσαμε στην Ιταλία μάς αποδεικνύει ότι περνάει σε μία άλλη, διαφορετική φάση. Σαφώς πιο ποιοτική απ’ ό,τι έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα, αλλά και πιο οδηγοκεντρική. Αυτός μάλλον είναι και ο λόγος της τρίχρονης αποχής τους από οτιδήποτε νέο: το ψάξανε, το μελετήσανε, το αποφασίσανε και πλέον το υλοποιούν με το νέο SX4. Μια σαφώς πιο ποιοτική στροφή, η οποία δεν θα χρυσοπληρωθεί από τους καταναλωτές, αφού μαθαίνουμε ότι οι τιμές του νέου SX4 δεν θα διαφέρουν και πολύ από το σημερινό μοντέλο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.586 cc, 1.598 cc (diesel)
Ισχύς: 120 PS/6.000 rpm, 120 PS/3.750 rpm
Ροπή: 15,9 kgm/4.400 rpm, 35,6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς & 4x4
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων, χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,0 sec , 12,0 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,4 lt, 4,2 lt
Εκπομπές CO2: 125 gr/km, 110 gr/km
Βάρος: 1.085 kg, 1.240 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.300/1.765/1.580 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 137,50 €, 99,0 ευρώ
Τιμή: από 16.000 ευρώ (εκτίμηση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr