GP Ιταλίας: Σπονδή στο ναό της ταχύτητας!
GP Ιταλίας: Σπονδή στο ναό της ταχύτητας!
Η θρυλική πίστα της Μόντσα αποτελεί την επιτομή του μηχανοκίνητο αθλητισμού για την Ιταλία. Όχι άδικα ονομάζεται ναός της ταχύτητας καθότι η μέση ωριαία ταχύτητα ενός γύρου με μονοθέσιο F1 είναι πάνω από 240km/h.
Τέτοιος ρυθμός απλά δεν υπάρχει σε άλλη πίστα του πρωταθλήματος. Το Ιταλικό GP φιλοξενείται στην πίστα της Μόντσα από το 1950 ανελλιπώς και φέτος θα διεξαχθεί εκεί για 63η φορά. Μόνο μια φορά το 1980 φιλοξενήθηκε στην πίστα της Ίμολα.
Η πίστα της Μόντσα βρίσκεται στα περίχωρα του Μιλάνου μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο της Μόντσα. Πρόκειται για μια μοναδική τοποθεσία με πλούσια αγωνιστική ιστορία. Περπατώντας το απίθανο αυτό πάρκο βλέπεις ποδηλάτες, ιππείς, δρομείς πολλά ζώα αλλά και οικογένειες να απολαμβάνουν τη βόλτα τους. Στήνοντας αυτί έχεις την αίσθηση ότι ακούς τα V12 των Ferrari, των Auto Union και των Alfa Romeo να βιάζουν την ησυχία που κυριαρχεί σήμερα στο παλιό οβάλ κομμάτι της πίστας.
Η Μόντσα μαζί με το Σπα, το Μονακό και το Σίλβερστον αποτελούν την τετράδα παλιών ιστορικών διαδρομών της F1. Ο Έντσο Φεράρι ιδρυτής της Scuderia Ferrari έλεγε αναφερόμενος στο Ιταλικό GP: «Πρέπει να έχουμε μια καινοτομία, κάτι νέο στα μονοθέσια μας ώστε να διεκδικήσουμε τη νίκη για τον κόσμο». Πράγματι τα κόκκινα μονοθέσια έχουν κερδίσει 17 φορές εντός έδρας από το 1950 έως σήμερα. Η νίκη της Ferrari προκαλεί ντελίριο ενθουσιασμού στους τιφόζι που κατακλύζουν την μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού και δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα στην απονομή.
Η πίστα της Μόντσα βρίσκεται στα περίχωρα του Μιλάνου μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο της Μόντσα. Πρόκειται για μια μοναδική τοποθεσία με πλούσια αγωνιστική ιστορία. Περπατώντας το απίθανο αυτό πάρκο βλέπεις ποδηλάτες, ιππείς, δρομείς πολλά ζώα αλλά και οικογένειες να απολαμβάνουν τη βόλτα τους. Στήνοντας αυτί έχεις την αίσθηση ότι ακούς τα V12 των Ferrari, των Auto Union και των Alfa Romeo να βιάζουν την ησυχία που κυριαρχεί σήμερα στο παλιό οβάλ κομμάτι της πίστας.
Η Μόντσα μαζί με το Σπα, το Μονακό και το Σίλβερστον αποτελούν την τετράδα παλιών ιστορικών διαδρομών της F1. Ο Έντσο Φεράρι ιδρυτής της Scuderia Ferrari έλεγε αναφερόμενος στο Ιταλικό GP: «Πρέπει να έχουμε μια καινοτομία, κάτι νέο στα μονοθέσια μας ώστε να διεκδικήσουμε τη νίκη για τον κόσμο». Πράγματι τα κόκκινα μονοθέσια έχουν κερδίσει 17 φορές εντός έδρας από το 1950 έως σήμερα. Η νίκη της Ferrari προκαλεί ντελίριο ενθουσιασμού στους τιφόζι που κατακλύζουν την μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού και δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα στην απονομή.
Η Μόντσα έχει κάτι μαγικό, φάνηκε ότι εκεί «χτυπά» η καρδιά της Ferrari το 1988 λίγες μέρες μετά το θάνατο του Φεράρι, όταν ο Μπέργκερ με την Ferrari F87-88c έσπασε το σερί νικών της McLaren των Προστ – Σένα που εκείνη τη χρονιά κέρδισαν όλους τους υπόλοιπους αγώνες (15 στους 16). Έχοντας ζήσει εκεί ως απεσταλμένος του Alpha για την περιγραφή του αγώνα την τελευταία νίκη της Ferrari το 2010 με τον Αλόνσο καταθέτω πως πρόκειται για κάτι μοναδικό.
Μιλώντας σχετικά ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε μεταξύ άλλων: «H Mόντσα αποτελεί το σπίτι του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού και ανατριχιάζω και μόνο που βρίσκομαι εκεί. Έχει το καλύτερο βάθρο στον κόσμο και η νίκη εκεί αποτελεί μία αξέχαστη εμπειρία. Καθώς στέκεσαι εκεί, όπως εγώ για πρώτη φορά το 2008 και ξανά το 2011, σε συνεπαίρνουν οι εκδηλώσεις του κόσμου, οι χιλιάδες tifosi που κατακλύζουν τη πίστα ανεμίζοντας τις τεράστιες σημαίες τους. Είναι απίστευτο. Στη Mόντσα είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις τον τέλειο γύρο».
Ο Φέτελ στη Μόντσα το 2008 έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία της Formula 1, οδηγώντας για λογαριασμό της Scuderia Toro Rosso. Θρίαμβος που επαναλήφθηκε πρόπερσι με την RB7.
Όσον αφορά στα ελαστικά η Pirelli έχει επιλέξει όπως και για το Βέλγιο τη μέση και τη σκληρή γόμα. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι ανέφερε: «Η Mόντσα είναι ο εντός έδρας αγώνας μας, απέχοντας περίπου μισή ώρα από τα κεντρικά γραφεία μας στο Μιλάνο. Εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος γιατί ονομάζεται ‘Ναός της Ταχύτητας’: είναι πράγματι η ταχύτερη πίστα από όλες του ημερολογίου, ενώ οι μεγάλες ευθείες και οι γρήγορες στροφές καταπονούν υπέρμετρα τα ελαστικά. Αυτό σημαίνει ότι η υπερθέρμανση και η αποκόλληση του πέλματος (blistering) ενδέχεται να δημιουργήσουν πρόβλημα εάν δεν είναι ελεγχόμενα. Επομένως, η σωστή διαχείριση των ελαστικών μπορεί να έχει πολύ σημαντική επίδραση στον αγώνα και στη στρατηγική - κάτι που οι ομάδες θα αξιολογήσουν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Εδώ δοκιμάζονται όχι μόνον οι επιδόσεις των ελαστικών αλλά και η αντοχή τους, καθώς χτυπάνε με υψηλές ταχύτητες στα κέρμπ, μία ακόμα σημαντική παράμετρο του αγώνα. Η Monza είναι από τους πιο δημοφιλείς αγώνες της χρονιάς, με ένα παθιασμένο πλήθος tifosi – οπαδών της Ferrari – να περιμένει διακαώς τον αγώνα».
Περίπου στο 75% της πίστας στη Μόντσα τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι, αλλά υπάρχουν και μερικά σημεία με δυνατά φρεναρίσματα. Πλησιάζοντας το πρώτο σικέιν, τα μονοθέσια φρενάρουν από 340 χλμ / ώρα στα 80 χλμ / ώρα σε 150 m. Πέρα από τις ευθείες με τέρμα γκάζι υπάρχουν και κάποιες πολύ γρήγορες στροφές: οι πιλότοι υπόκεινται σε πλευρική επιτάχυνση 3,7G όπως η Παραμπόλικα. Τα τρία σημεία που καταπονούν ιδιαίτερα τα ελαστικά στη Mόντσα είναι το πρώτο σικέιν (που χαρακτηρίζεται από δυνατό φρενάρισμα), η Ασκάρι (με γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης) και η διάσημη Παραμπόλικα: μία μεγάλη και ανοιχτή στροφή που παράγει μεγάλες πλευρικές δυνάμεις.
Στην τηλεόραση, απευθείας μετάδοση ΔΤ, ΟΤΕ
Στο ναό της ταχύτητας, την κατακόκκινη Μόντσα, οι τιφόζι από τα χρόνια τα παλιά, απαιτούν νίκη και μόνο. Ο Αλόνσο (151β.) τους πρόσφερε αυτή τη χαρά το 2010 και φιλοδοξεί να το επαναλάβει φέτος. Για να τα καταφέρει όμως πρέπει να ανταγωνιστεί τους Χάμιλτον (139β.), Ράικονεν (134β.) που θέλουν να μείνουν ζωντανοί στη μάχη του τίτλου όπως και τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Φέτελ (197β.).
Η εκπομπή στη Δημόσια Τηλεόραση θα ξεκινήσει στις 14:00 μια ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και άλλα ενδιαφέροντα θέματα. Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας στις 15:00 από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ.
Μιλώντας σχετικά ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε μεταξύ άλλων: «H Mόντσα αποτελεί το σπίτι του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού και ανατριχιάζω και μόνο που βρίσκομαι εκεί. Έχει το καλύτερο βάθρο στον κόσμο και η νίκη εκεί αποτελεί μία αξέχαστη εμπειρία. Καθώς στέκεσαι εκεί, όπως εγώ για πρώτη φορά το 2008 και ξανά το 2011, σε συνεπαίρνουν οι εκδηλώσεις του κόσμου, οι χιλιάδες tifosi που κατακλύζουν τη πίστα ανεμίζοντας τις τεράστιες σημαίες τους. Είναι απίστευτο. Στη Mόντσα είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις τον τέλειο γύρο».
Ο Φέτελ στη Μόντσα το 2008 έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία της Formula 1, οδηγώντας για λογαριασμό της Scuderia Toro Rosso. Θρίαμβος που επαναλήφθηκε πρόπερσι με την RB7.
Όσον αφορά στα ελαστικά η Pirelli έχει επιλέξει όπως και για το Βέλγιο τη μέση και τη σκληρή γόμα. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι ανέφερε: «Η Mόντσα είναι ο εντός έδρας αγώνας μας, απέχοντας περίπου μισή ώρα από τα κεντρικά γραφεία μας στο Μιλάνο. Εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος γιατί ονομάζεται ‘Ναός της Ταχύτητας’: είναι πράγματι η ταχύτερη πίστα από όλες του ημερολογίου, ενώ οι μεγάλες ευθείες και οι γρήγορες στροφές καταπονούν υπέρμετρα τα ελαστικά. Αυτό σημαίνει ότι η υπερθέρμανση και η αποκόλληση του πέλματος (blistering) ενδέχεται να δημιουργήσουν πρόβλημα εάν δεν είναι ελεγχόμενα. Επομένως, η σωστή διαχείριση των ελαστικών μπορεί να έχει πολύ σημαντική επίδραση στον αγώνα και στη στρατηγική - κάτι που οι ομάδες θα αξιολογήσουν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Εδώ δοκιμάζονται όχι μόνον οι επιδόσεις των ελαστικών αλλά και η αντοχή τους, καθώς χτυπάνε με υψηλές ταχύτητες στα κέρμπ, μία ακόμα σημαντική παράμετρο του αγώνα. Η Monza είναι από τους πιο δημοφιλείς αγώνες της χρονιάς, με ένα παθιασμένο πλήθος tifosi – οπαδών της Ferrari – να περιμένει διακαώς τον αγώνα».
Περίπου στο 75% της πίστας στη Μόντσα τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι, αλλά υπάρχουν και μερικά σημεία με δυνατά φρεναρίσματα. Πλησιάζοντας το πρώτο σικέιν, τα μονοθέσια φρενάρουν από 340 χλμ / ώρα στα 80 χλμ / ώρα σε 150 m. Πέρα από τις ευθείες με τέρμα γκάζι υπάρχουν και κάποιες πολύ γρήγορες στροφές: οι πιλότοι υπόκεινται σε πλευρική επιτάχυνση 3,7G όπως η Παραμπόλικα. Τα τρία σημεία που καταπονούν ιδιαίτερα τα ελαστικά στη Mόντσα είναι το πρώτο σικέιν (που χαρακτηρίζεται από δυνατό φρενάρισμα), η Ασκάρι (με γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης) και η διάσημη Παραμπόλικα: μία μεγάλη και ανοιχτή στροφή που παράγει μεγάλες πλευρικές δυνάμεις.
Στην τηλεόραση, απευθείας μετάδοση ΔΤ, ΟΤΕ
Στο ναό της ταχύτητας, την κατακόκκινη Μόντσα, οι τιφόζι από τα χρόνια τα παλιά, απαιτούν νίκη και μόνο. Ο Αλόνσο (151β.) τους πρόσφερε αυτή τη χαρά το 2010 και φιλοδοξεί να το επαναλάβει φέτος. Για να τα καταφέρει όμως πρέπει να ανταγωνιστεί τους Χάμιλτον (139β.), Ράικονεν (134β.) που θέλουν να μείνουν ζωντανοί στη μάχη του τίτλου όπως και τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Φέτελ (197β.).
Η εκπομπή στη Δημόσια Τηλεόραση θα ξεκινήσει στις 14:00 μια ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και άλλα ενδιαφέροντα θέματα. Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας στις 15:00 από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ.
GP Ιταλίας, 12ος αγώνας |
Μήκος πίστας: 5793km |
Γύροι: 53 |
Απόσταση: 306.720km |
Ρεκόρ γύρου: 1:21.046 (Μπαρικέλο, Ferrari, 2004) |
Αριθμός στροφών: 11 (4 αριστερές, 7 δεξιές) |
Μέση ωριαία ταχύτητα γύρου: 245km/h |
Ευθείες για χρήση DRS: 4.300m |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα