GP Ιταλίας: Ο Φέτελ στην pole!
Επίδειξη δύναμης από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας και πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ σήμερα στη Μόντσα. Αν δε βρέξει αύριο δύσκολα θα μπορέσει να τον απειλήσει κάποιος.
Με τη θερμοκρασία να κινείται ανοδικά φτάνοντας στο οδόστρωμα τους 42 βαθμούς Κελσίου ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές με τους περισσότερους από τους κορυφαίους συνδυασμούς να δοκιμάζουν αρχικά με τη πιο σκληρή γόμα της Pirelli. Πολύ γρήγορα οι χρόνοι έφτασαν στο φράγμα του 1:25 όμως αυτός που το έσπασε πρώτος ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με την αναβαθμισμένη F138. Ο πρόεδρος της Ferrari, Λούκα ντι Μοντεζέμολο στα πιτ ήταν ανήσυχος για τη συνέχεια. Την ίδια στιγμή οι μηχανικοί πονοκεφάλιαζαν για το set - up, πόσο να κόψουν σε δυναμική σήμερα ώστε να βολεύεται καλύτερα αύριο το μονοθέσιο στο βρεγμένο οδόστρωμα, αν και εφόσον τελικά βρέξει όπως προβλέπεται από το μετεωρολογικό δελτίο.
Ο Ζαν Ερικ Βερν ήταν ο πρώτος που πέτυχε γρήγορο γύρο με τη μέση γόμα σημειώνοντας χρόνο 1:24.630 με την Toro Rosso. Με την αντίστροφη μέτρηση να μπαίνει σε μονοψήφια νούμερα, ο μόνος που δεν είχε πάρει χρόνο ήταν ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ.
Όταν τελικά βγήκε στην πίστα σημείωσε τον 3ο καλύτερο χρόνο με μια και μόνη προσπάθεια με τη σκληρή γόμα. Δεν αρκέστηκε όμως σ' αυτό, αντίθετα στο 2ο γύρο του κατέβασε το χρόνο στο 1:24.319 με τη σκληρή γόμα υποσκελίζοντας κατά δυο δέκατα το Χάμιλτον. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι τέσσερις πιλότοι των Marussia και Caterham αλλά και οι Μπότας (Williams), Γκουτιέρεζ (Sauber).
Στο Q2 όλοι συμμετείχαν με τη μέση γόμα την πιο μαλακή εκ των δυο που έχει στη διάθεση όλων των ομάδων η Pirelli. Πρώτος εμφανίστηκε ο αντικαταστάτης του Γουέμπερ το 2014 στη Red Bull, Ντανιέλ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός με την Toro Rosso σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:24.746 δείχνοντας πως δεν είναι απίθανος ένας χρόνος κάτω από 1:24. Ο Αλόνσο πήρε το μήνυμα σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:24. 2 επίδοση που εκείνη τη στιγμή ήταν η καλύτερη που είχε επιτευχθεί το διήμερο. Χρειάστηκε να περάσουν 10 λεπτά στο Q2, απέμεναν λιγότερα από 5 όταν οι Red Bull εμφανίστηκαν στην πίστα, με πρώτο το Γουέμπερ να χρησιμοποιεί τη μέση γόμα όπως και ο Φέτελ. Ο Αυστραλός από το πρώτο κιόλας κομμάτι φάνηκε να υστερεί έναντι του Αλόνσο όμως στη συνέχεια μάζεψε τη διαφορά στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Πίσω του ο Φέτελ έσπασε το φράγμα του 1:24 κάνοντας επίδειξη δύναμης. Την ίδια στιγμή τα Mercedes άρχισαν να δείχνουν δόντια, πρασινίζοντας για πρώτη φορά τα χρονόμετρα. Ο Χάμιλτον σαφώς επηρεασμένος από την κατανομή πέδησης της W04 δεν απέφυγε τα λάθη μένοντας εκτός τελικής δεκάδας. Το ίδιο συνέβη και με τις δυο Lotus αλλά και τις δυο Force India. Ο Παστόρ Μαλντονάντο με τη Williams συμπλήρωσε το παζλ των αποκλεισθέντων. Ο Χάμιλτον διαμαρτύρονταν για κλείσιμο από τον άσπονδο πια φίλο του Άντριαν Σούτιλ. O Βρετανός μιλώντας μετέπειτα στους δημοσιογράφους υποβάθμισε το κλείσιμο από το Σούτιλ και χαρακτήρισε τον εαυτό του ηλίθιο: "Δεν έχω οδηγήσει πιο άσχημα εδώ και καιρό. Λυπάμαι για την ομάδα. Δεν έχει τόση σημασία τι συνέβη με το Σούτιλ, ούτως ή άλλως έπρεπε να τα είχα καταφέρει από τον προηγούμενο γύρο. Ο Χάμιλτον είχε ένα σερί 4 pole από το Βρετανικό GP ενώ συνολικά φέτος έχει πάρει τις μισές σε 12 αγώνες.
Εντυπωσίασαν με την είσοδό τους στο Q3 οι δυο Toro Rosso και ο Χούλκενμπεργκ που με τη Sauber ήταν ταχύτερος του Μάσα. Οι βελτιωμένες McLaren επίσης τα κατάφεραν με το Μπάτον να κινείται τελικά ταχύτερα από τον Πέρεζ.
Το Q3 έμοιαζε τυπική διαδικασία με το Φέτελ να δείχνει ακλόνητο φαβορί για την pole. Οι δυο Ferrari βγήκαν μαζί στην πίστα με το Μάσα να είναι εμπρός και τον Αλόνσο πίσω. Το προφανές ήταν να προσπαθήσει ο Ισπανός να επωφεληθεί από το slip streaming αλλά ούτε αυτό δεν μπόρεσαν να συντονίσουν σωστά στην Ιταλική ομάδα. Ενδεικτικό το team radio με τον Αντρέα Στέλα, αρχιμηχανικό του Αλόνσο να καλεί τον Ισπανό να μείνει κοντά στο Μάσα και η απάντηση: " Ο Φελίπε είναι πολύ μακριά". Τελικά ο Μάσα πέρασε τον Αλόνσο ενώ ο Χούλκενμπεργκ έφερε ένα μονοθέσιο με κινητήρα Ferrari στην 3η θέση πίσω από τις Red Bull.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Αλόνσο τα βρήκε όλα καλά: "Ο Φελίπε με βοηθούσε στην ευθεία μου έδωσε ένα δέκατο. Το μονοθέσιο μας βελτιώθηκε, πλέον μπορούμε να παλεύουμε με τους κορυφαίους" είπε ο Ισπανός χωρίς να πείσει κανέναν. Δίπλα του ύστερα από καιρό στέκονταν ο μάνατζέρ του Φλάβιο Μπριατόρε. Αργότερα κυκλοφόρησε η φήμη και σχετικό ηχητικό ότι ο Αλόνσο μέσω της ενδοεπικοινωνίας είχε χαρακτηρίσει όλους στη Ferrari "ηλίθιους" πραγματικά εκνευρισμένος.
Ο Φέτελ κάνοντας επίδειξη δύναμης πήρε την pole με διαφορά 2 δεκάτων από το Γουέμπερ και όλα δείχνουν πως αύριο θα κάνει περίπατο στο πάρκο της Μόντσα. Εκτός κι αν η βροχή ανατρέψει τα δεδομένα.
Για το Νίκο Χούλκενμπεργκ το καλό αποτέλεσμα στις δοκιμές ήρθε ίσως την καλύτερη χρονική στιγμή καθότι ελπίζει να πάρει τη θέση του Μάσα στη Ferrari: " Μπορώ να βοηθήσω την μεταγραφή μου με τέτοιες αποδόσεις. Για μένα είναι σημαντικό να επικεντρώσω την προσοχή μου σε καλά αποτελέσματα που θα διευκολύνουν τα υπόλοιπα. Μάλλον είναι καλή η χρονική συγκυρία. Για μας είναι μια ευχάριστη έκπληξη η 3η θέση καθότι χτες είχαμε πολλά θέματα με το μονοθέσιο. Οι μηχανικοί μου έκαναν σπουδαία δουλειά και κατάφεραν να μου δώσουν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Πέτυχα έναν καλό γύρο και να η έκπληξη".
Ο Γουέμπερ που έδειξε ικανός να απειλήσει το Φέτελ για την pole έχει ως στόχο αύριο ένα καλό αποτέλεσμα: " Στην τελευταία στροφή έχασα λίγο κοιτώντας το Βερν που βγήκε αλλά ούτως ή άλλως δεν μπορούσα να απειλήσω το Φέτελ. Ελπίζω σ' ένα καλό αποτέλεσμα αύριο".
Ο poleman Σεμπάστιαν Φέτελ εκκίνησε από την πρώτη θέση τελευταία φορά στον Καναδά. Η σημερινή pole ήταν η 40οστή της καριέρας του: " Κάναμε τη δουλειά μας σήμερα αλλά το βασικό είναι αύριο. Ο Μάσα είναι 4ος, οι Ferrari είναι πάντα δυνατές στον αγώνα και μια διαφορετική στρατηγική μπορεί να οδηγήσει σε εκπλήξεις" προσπάθησε να παραμείνει προσγειωμένος ο πρωταθλητής.
Ο αυριανός αγώνας από το ναό της ταχύτητας το πάρκο της Μόντσα αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Η εκπομπή στη Δημόσια Τηλεόραση θα ξεκινήσει από τις 14:00 με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών ενώ η απευθείας μετάδοση του αγώνα είναι προγραμματισμένη για τις 15:00. Ο αγώνας θα μεταδοθεί και από τον ΟΤΕ.
Συνολικά η σημερινή κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m23.755s |
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m23.968s +0.213s |
3. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m24.065s +0.310s |
4. Felipe Massa Ferrari 1m24.132s +0.377s |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m24.142s +0.387s |
6. Nico Rosberg Mercedes 1m24.192s +0.437s |
7. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m24.209s +0.454s |
8. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m24.502s +0.747s |
9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m24.515s +0.760s |
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m28.050s +4.295s |
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m24.776 Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m24.610s +0.633s |
12. Lewis Hamilton Mercedes 1m24.803s +0.826s |
13. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m24.848s +0.871s |
14. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m24.932s +0.955s |
15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m25.011s +1.034s |
16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m25.077s +1.100s |
Χρόνος εισόδου στο Q2:1m25.030 Διαφορά από 1ο Q1 |
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m25.226s +0.907s |
18. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m25.291s +0.972s |
19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m26.406s +2.087s |
20. Charles Pic Caterham-Renault 1m26.563s +2.244s |
21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m27.085s +2.766s |
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m27.480s +3.161s |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr