GP Σιγκαπούρης: Επίδειξη δύναμης από το Φέτελ!

Ο Γερμανός πρωταθλητής με την 3η σερί νίκη του βρίσκεται πλέον αγκαλιά με τον 4ο παγκόσμιο τίτλο.

Το GP της Σιγκαπούρης εξελίχθηκε σε υγιεινό περίπατο για το Φέτελ που έχασε μόνο για μερικά μέτρα την πρωτοπορία από το Ρόσμπεργκ στην 1η στροφή. Την ανέκτησε όμως αμέσως με μια εκπληκτική κίνηση και μετά δεν απειλήθηκε από κανέναν. Ούτε όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μηδένισε τις διαφορές και οι μηχανικοί της Ferrari αλλάζοντας στρατηγική έφεραν τον Αλόνσο σε θέση βολής ο Φέτελ πτοήθηκε.

Έφτιαξε αμέσως διαφορά 30 δευτερολέπτων κινούμενος με ασύλληπτο ρυθμό
και μπήκε στα πιτ άλλαξε λάστιχα και βγαίνοντας ήταν ακόμη επικεφαλής. Κάπου εκεί τελείωσε ο αγώνας για το Γερμανό που είδε πίσω του, τους Αλόνσο και Ράικονεν να φτάνουν στο βάθρο επωφελούμενοι από τη στρατηγική και την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας.


Ο Αλόνσο που εκκινούσε 7ος πετάχτηκε 3ος στην πρώτη στροφή
κάνοντας εκπληκτική εκκίνηση αλλά στη συνέχεια δε φαινόταν ικανός να απειλήσει το Ρόσμπεργκ. Η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας όταν βγήκε ο Ρικιάρντο στη στροφή 18 στον 25ο γύρο επέτρεψε στους μηχανικούς της Ferrari να βάλουν στον Ισπανό το 2ο σετ μέσης γόμας με το οποίο κατάφερε να φτάσει μέχρι το φινάλε. Αυτό ήταν εφικτό και λόγω της πτώσης στη θερμοκρασία του οδοστρώματος. Τη στιγμή που έδυε ο ήλιος πριν την εκκίνηση αυτή ήταν στους 33 βαθμούς Κελσίου και κατά τη διάρκεια του αγώνα έπεσε στους 28 βαθμούς.

Με ίδια στρατηγική ο Ράικονεν κατάφερε να ανέλθει από την 13η θέση που εκκινούσε στην 3η. Ο Φινλανδός που χτες υπέφερε από πόνους στην πλάτη αλλά σήμερα ήταν καλύτερα απέδειξε ακόμη μια φορά ότι είναι οδηγός αγώνων και όχι χρονομέτρου. Χτες μετά βίας κατετάγη στο μέσον σήμερα όμως έδωσε μάχες τις κέρδισε και κανείς δεν αμφιβάλλει ότι ακόμη κι αν δεν εγκατέλειπε ο Γκροζάν που εκκινούσε 3ος ο Ράικονεν θα ήταν μπροστά του.



O Γουέμπερ πάλεψε για την τέταρτη θέση που είχε χάσει λόγω
της στρατηγικής της Red Bull και κατάφερε να την ανακτήσει στο φινάλε. Όμως μια πτώση στην πίεση των υδραυλικών υποχρέωσε τους μηχανικούς της ομάδας να του δώσουν εντολή να μην εξαντλεί το όριο στροφών. Ο Αυστραλός έχασε ξανά τις θέσεις που είχε πάρει με κόπο και στο φινάλε, στον τελευταίο γύρο είδε την RB9 να φλέγεται καθώς η έλλειψη ψύξης οδήγησε σε υπερθέρμανση τον κινητήρα που τελικά έπιασε φωτιά.

Απογοήτευσαν οι Mercedes με το Ρόσμπεργκ να προφυλάσσει τα ελαστικά του
και μετά να μπαίνει για αλλαγή (σ.σ: ή το ένα ή το άλλο έχει νόημα) ενώ ο Χάμιλτον για έναν ακόμη αγώνα ήταν θεαματικός αλλά όχι ουσιαστικός.

Ο Φέτελ στο βάθρο για πολλοστή φορά αντιμετώπισε αποδοκιμασίες την ώρα
που μιλούσε ενώ οι φίλαθλοι που είχαν γεμίσει την ευθεία εκκίνησης τερματισμού, επευφημούσαν τον Αλόνσο που έπαιζε το παιχνίδι τους. Μετέπειτα μιλώντας σχετικά τόνισε: «Δεν είναι ωραίο αυτό που συμβαίνει αλλά αν κοιτάξει κανείς στις κερκίδες οι περισσότεροι φορούν κόκκινα και υποστηρίζουν τη Ferrari. Έχουν πολύ μεγάλη απήχηση στον κόσμο και παράδοση στη F1. Βρίσκονται εδώ από παλιά και έχουν πετύχει περισσότερα από κάθε άλλη ομάδα. Όμως τώρα κυριαρχεί το μπλε. Στενοχωριούνται όταν δεν κερδίζουν και δεν τους αρέσει όταν κερδίζει κάποιος άλλος. Δεν ήταν συναρπαστικός ο σημερινός αγώνας αλλά δε με νοιάζει. Νομίζω ότι είναι οι ίδιοι οπαδοί και έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθούν πολλούς αγώνες από κοντά. Όσο μας αποδοκιμάζουν αυτό σημαίνει ότι κάνουμε καλή δουλειά. Όμως πολλοί με επευφημούσαν κατά τη διάρκεια του γύρου επιστροφής στα πιτ. Δεν κυριαρχούμε τυχαία, ούτε είναι εύκολο να μην κάνεις λάθος όλο το τριήμερο. Όλη η ομάδα δουλεύει σκληρά».

 
O Αλόνσο μετά το τέλος του αγώνα και αναλύοντας τη στρατηγική της Ferrari, τόνισε ότι δεν έχουν τίποτα να χάσουν: «Ξέραμε ότι δεν είχαμε ανταγωνιστικό ρυθμό σήμερα οπότε έπρεπε να εφεύρουμε κάτι. Η πρώτη πιθανότητα που είχαμε ήταν στην εκκίνηση και μετά μια διαφορετική στρατηγική που απέδωσε και μας έφερε στη δεύτερη θέση του βάθρου, είναι σα νίκη για μας. Πήραμε ένα ρίσκο αλλά στη θέση που βρισκόμαστε στο πρωτάθλημα δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε. Δε σημαίνει τίποτα αν τερματίσω 5ος. Είδαμε ότι δε σταμάτησε ο Ρόσμπεργκ και αποφασίσαμε να επιχειρήσουμε κάτι διαφορετικό ελέγχοντας τη διαφορά στο τέλος. Δεν ήταν εύκολο να τερματίσω χρησιμοποιώντας τα ίδια ελαστικά για τόσους γύρους».

Αναφερόμενος στο πρωτάθλημα όπου πλέον ο Φέτελ προηγείται με 60 βαθμούς ενώ απομένουν ακόμη 150 να μοιραστούν σε 6 αγώνες ο Αλόνσο ήταν ξεκάθαρος: «Ας είμαστε ρεαλιστές η διαφορά μεγαλώνει στους τελευταίους αγώνες. Χρειαζόμαστε τύχη όχι μόνο στην Κορέα αλλά σε όλους τους αγώνες από δω και πέρα αφού υστερούμε 1 sec στο γύρο».

Από την πλευρά του ο Κίμι Ράικονεν που εντυπωσίασε παρότι πονούσε σημείωσε: «Δεν ένιωθα πόνο στον αγώνα, χτες είχα πρόβλημα και δεν μπορούσα σχεδόν να οδηγήσω. Είμαι χαρούμενος που τερμάτισα 3ος και θα έχουμε λύσει τα προβλήματα μέχρι τον επόμενο αγώνα. Δεν είναι η πρώτη φορά που έχω πρόβλημα με την πλάτη μου και πρέπει να κάνω λίγη δουλειά το χειμώνα σ’ αυτό».

Επόμενος αγώνας στις 6 Οκτωβρίου το GP της Κορέας από την πίστα της Γέονκαμ.

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

 

Θέση Πιλότος        Ομάδα

 1.  Vettel         Red Bull-Renault          

 2.  Alonso         Ferrari                             

 3.  Raikkonen      Lotus-Renault                       

 4.  Rosberg        Mercedes                            

 5.  Hamilton       Mercedes                            

 6.  Massa          Ferrari                             

 7.  Button         McLaren-Mercedes                    

 8.  Perez          McLaren-Mercedes                     

 9.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari                      

10.  Sutil          Force India-Mercedes                

11.  Maldonado      Williams-Renault                    

12.  Gutierrez      Sauber-Ferrari                      

13.  Bottas         Williams-Renault                    

14.  Vergne         Toro Rosso-Ferrari                  

15.  Webber         Red Bull-Renault                    

16.  van der Garde  Caterham-Renault                    

17.  Chilton        Marussia-Cosworth                   

18.  Bianchi        Marussia-Cosworth                   

19.  Pic            Caterham-Renault                    

DNF  Di Resta       Force India-Mercedes                

DNF  Grosjean       Lotus-Renault                       

DNF  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari                  

 

 

Βαθμολογία:               

 

   Πιλότοι:                       Κατασκευαστές:          

 1.  Vettel        247        1.  Red Bull-Renault          377

 2.  Alonso        187        2.  Ferrari                   274

 3.  Hamilton      151        3.  Mercedes                  267

 4.  Raikkonen     149        4.  Lotus-Renault             206

 5.  Webber        130        5.  McLaren-Mercedes           76

 6.  Rosberg       116        6.  Force India-Mercedes       62

 7.  Massa          87        7.  Toro Rosso-Ferrari         31

 8.  Grosjean       57        8.  Sauber-Ferrari             19

 9.  Button         54        9.  Williams-Renault            1

10.  Di Resta       36      

11.  Sutil          26      

12.  Perez          22      

13.  Hulkenberg     19      

14.  Ricciardo      18      

15.  Vergne         13      

16.  Maldonado      

 


Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ βρίσκονταν στο πιτ της Mercedes.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr