GP Κορέας: Θα συνεχιστεί το σερί του Φέτελ;
03.10.2013
15:19
Ο 26χρονος Γερμανός πρωταθλητής βρίσκεται ήδη στο Μόκπο με τη σιγουριά της κατάκτησης του 4ου συνεχόμενου τίτλου φιλοδοξώντας να διευρύνει το σερί νικών που έχει πετύχει σε Βέλγιο, Ιταλία, Σιγκαπούρη.
Απομένουν έξι αγώνες για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος σε Κορέα (6/10), Ιαπωνία (13/10), Ινδία (27/10), Άμπου Ντάμπι (3/11), ΗΠΑ (17/11) και Βραζιλία (24/11) και 125 βαθμοί να μοιραστούν με το Φέτελ να έχει προβάδισμα 60 έναντι του Αλόνσο. Ο Ισπανός πρωταθλητής κέρδισε το 2010 τον πρώτο αγώνα που έγινε στα βαλτοτόπια του Μόκπο ενώ πέρυσι και πρόπερσι νικητής ήταν ο Φέτελ. Όπως καταλαβαίνετε την Κυριακή στην πίστα της Γέονκαμ θα γίνει της Κορέας!
Η ολοκαίνουργια αυτή πίστα χρησιμοποιείται σπάνια και είναι ένα ακόμη παράδειγμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας σ’ ένα μέρος που δύσκολα κάποιος θα επιλέξει για να συνδυάσει την παρακολούθηση ενός αγώνα F1 με άλλες τουριστικές δραστηριότητες. Είναι χαρακτηριστικό πως η πλειοψηφία όσων εμπλέκονται στα GP επιλέγουν να φύγουν αμέσως για το Τόκιο όπου διεξάγεται το Ιαπωνικό GP την ερχόμενη Κυριακή ελαχιστοποιώντας το χρόνο παραμονής τους στο Μόκπο.
Μιλώντας σχετικά ο πρωταθλητής και νικητής του αγώνα πέρυσι Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: «Η αγωνιστική διαδρομή αποτελείται από δύο μέρη: τη μόνιμη πίστα και στο τέλος, με δρόμους που θυμίζουν σιρκουί πόλης αν και δεν βρισκόμαστε σε πόλη. Η πίστα βρίσκεται στη δυτική άκρη της Γέονκαμ, μίας πόλης που βρίσκεται στο νότιο άκρο της χώρας. Πρόκειται για μία απαιτητική πίστα και ο τελευταίος τομέας της είναι πολύ δύσκολος».
Η ολοκαίνουργια αυτή πίστα χρησιμοποιείται σπάνια και είναι ένα ακόμη παράδειγμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας σ’ ένα μέρος που δύσκολα κάποιος θα επιλέξει για να συνδυάσει την παρακολούθηση ενός αγώνα F1 με άλλες τουριστικές δραστηριότητες. Είναι χαρακτηριστικό πως η πλειοψηφία όσων εμπλέκονται στα GP επιλέγουν να φύγουν αμέσως για το Τόκιο όπου διεξάγεται το Ιαπωνικό GP την ερχόμενη Κυριακή ελαχιστοποιώντας το χρόνο παραμονής τους στο Μόκπο.
Μιλώντας σχετικά ο πρωταθλητής και νικητής του αγώνα πέρυσι Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: «Η αγωνιστική διαδρομή αποτελείται από δύο μέρη: τη μόνιμη πίστα και στο τέλος, με δρόμους που θυμίζουν σιρκουί πόλης αν και δεν βρισκόμαστε σε πόλη. Η πίστα βρίσκεται στη δυτική άκρη της Γέονκαμ, μίας πόλης που βρίσκεται στο νότιο άκρο της χώρας. Πρόκειται για μία απαιτητική πίστα και ο τελευταίος τομέας της είναι πολύ δύσκολος».
Από την πλευρά του ο Λιούις Χάμιλτον συμπλήρωσε: «Το πρώτο κομμάτι της πίστας είναι φρένο – γκάζι. Τα μονοθέσια στην είσοδο των στροφών 1,3,4 πρέπει να φρενάρουν δυνατά καθώς πρόκειται για φουρκέτες μετά από μεγάλες ευθείες. Επιπλέον απαιτείται καλή πρόσφυση στην έξοδο. Στη συνέχεια, το δεύτερο και το τρίτο τμήμα είναι τελείως διαφορετικά: πολύ πιο τεχνικά και ομαλά, που σημαίνει ότι ελαστικά και φρένα λειτουργούν σε πολύ διαφορετικές συνθήκες, και απαιτείται προσοχή στη διαχείριση των αλλαγών της θερμοκρασίας. Η λεία επιφάνεια της πίστας μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερη διάρκεια για τα ελαστικά, ωστόσο η πρόκληση παραμένει για τους οδηγούς».
Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη πολύ μαλακή και τη μέση γόμα (Super Soft, Medium). Η πίστα χρησιμοποιείται σπάνια έχει σκόνη και όσο η αγωνιστική γραμμή καθαρίζει και στρώνεται με γόμα το κράτημα βελτιώνεται. Το δυνατό φρενάρισμα είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά με τα μονοθέσια να υπόκεινται σε δυνάμεις επιβράδυνσης 5,2g όταν φρενάρουν στη στροφή 3. Για λογαριασμό του Ιταλού κατασκευαστή ελαστικών ο αγωνιστικός διευθυντής, Πωλ Χέμπερι διευκρίνισε: «Η φετινή επιλογή ελαστικών είναι διαφορετική από της περσινής σεζόν με τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα, γιατί ταιριάζει καλύτερα στα χαρακτηριστικά της γκάμας του 2013. Περιμένουμε σημαντική διαφορά στο χρόνο γύρου μεταξύ των δύο γομών όπως συνέβη στη Σιγκαπούρη και αυτό θα βοηθήσει τις ομάδες να εφαρμόσουν ενδιαφέρουσες στρατηγικές. Η Κορέα είναι ένα ενδιαφέρον μίγμα: περιλαμβάνει γρήγορες αλλά και κάποιες αργές στροφές, όμως στην πραγματικότητα παράγει τα υψηλότερα πλευρικά φορτία από όλες τις πίστες όπου χρησιμοποιείται η πολύ μαλακή γόμα, επομένως η διαχείριση ελαστικών θα είναι σημαντική για μία ακόμα φορά. Πιο συγκεκριμένα, η δουλειά που γίνεται στις ελεύθερες δοκιμές όπου αξιολογούνται τα επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση κάθε γόμας με διαφορετικά φορτία καυσίμου θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη αποτελώντας το ‘κλειδί’ για τη σωστή στρατηγική. Είδαμε τη διαφορά που μπορεί να κάνει η σωστή στρατηγική στη Σιγκαπούρη, και παρόλο που υπάρχει μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην Κορέα, παραμένει κάτι το οποίο πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι ομάδες στην τελική προετοιμασία πριν τον αγώνα, καθώς το πρωτάθλημα μπαίνει στην τελική ευθεία».
Όσον αφορά στις αεροδυναμικές ρυθμίσεις, οι μηχανικοί επιλέγουν μεσαίες προς υψηλές κλίσεις στα πτερύγια των αεροτομών.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί την Κυριακή στις 09:00 το πρωί απευθείας από τον ΟΤΕ και στις 15:00 σε μαγνητοσκόπηση από τη Δημόσια Τηλεόραση.
Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη πολύ μαλακή και τη μέση γόμα (Super Soft, Medium). Η πίστα χρησιμοποιείται σπάνια έχει σκόνη και όσο η αγωνιστική γραμμή καθαρίζει και στρώνεται με γόμα το κράτημα βελτιώνεται. Το δυνατό φρενάρισμα είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά με τα μονοθέσια να υπόκεινται σε δυνάμεις επιβράδυνσης 5,2g όταν φρενάρουν στη στροφή 3. Για λογαριασμό του Ιταλού κατασκευαστή ελαστικών ο αγωνιστικός διευθυντής, Πωλ Χέμπερι διευκρίνισε: «Η φετινή επιλογή ελαστικών είναι διαφορετική από της περσινής σεζόν με τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα, γιατί ταιριάζει καλύτερα στα χαρακτηριστικά της γκάμας του 2013. Περιμένουμε σημαντική διαφορά στο χρόνο γύρου μεταξύ των δύο γομών όπως συνέβη στη Σιγκαπούρη και αυτό θα βοηθήσει τις ομάδες να εφαρμόσουν ενδιαφέρουσες στρατηγικές. Η Κορέα είναι ένα ενδιαφέρον μίγμα: περιλαμβάνει γρήγορες αλλά και κάποιες αργές στροφές, όμως στην πραγματικότητα παράγει τα υψηλότερα πλευρικά φορτία από όλες τις πίστες όπου χρησιμοποιείται η πολύ μαλακή γόμα, επομένως η διαχείριση ελαστικών θα είναι σημαντική για μία ακόμα φορά. Πιο συγκεκριμένα, η δουλειά που γίνεται στις ελεύθερες δοκιμές όπου αξιολογούνται τα επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση κάθε γόμας με διαφορετικά φορτία καυσίμου θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη αποτελώντας το ‘κλειδί’ για τη σωστή στρατηγική. Είδαμε τη διαφορά που μπορεί να κάνει η σωστή στρατηγική στη Σιγκαπούρη, και παρόλο που υπάρχει μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην Κορέα, παραμένει κάτι το οποίο πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι ομάδες στην τελική προετοιμασία πριν τον αγώνα, καθώς το πρωτάθλημα μπαίνει στην τελική ευθεία».
Όσον αφορά στις αεροδυναμικές ρυθμίσεις, οι μηχανικοί επιλέγουν μεσαίες προς υψηλές κλίσεις στα πτερύγια των αεροτομών.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί την Κυριακή στις 09:00 το πρωί απευθείας από τον ΟΤΕ και στις 15:00 σε μαγνητοσκόπηση από τη Δημόσια Τηλεόραση.
GP Κορέας |
|
Μήκος διαδρομής: 5615m |
Ρεκόρ γύρου: 1:39.605 Φέτελ, Red Bull, 2011 |
Μέση ταχύτητα γύρου: 195 km/h |
Τέρμα γκάζι: 60% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 54 στο γύρο. |
Γύροι: 55 |
Απόσταση: 308.631km |
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, 100km/h αγώνας |
Αριθμός στροφών: 18 (11 αριστερές, 7δεξιές) |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr