GP Κορέας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στις ελεύθερες δοκιμές!

Ο Βρετανός πρωταθλητής έφερε την Mercedes στην κορυφή των χρόνων με ελάχιστη διαφορά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ.

Η πίστα της Γέονκαμ υποδέχτηκε ομάδες, πιλότους και μηχανικούς, με θερμοκρασία 24 βαθμών στον αέρα και 34 βαθμών στο οδόστρωμα. Συνθήκες ιδανικές για δοκιμές και αγώνα.

Η πρώτη περίοδος ξεκίνησε χωρίς δράση, χρειάστηκαν 15 λεπτά
για να εμφανιστεί το πρώτο μονοθέσιο στην πίστα με το δοκιμαστή Ροντόλφο Γκονζάλες που οδηγούσε τη Marussia του Μπιάνκι. Ο Γάλλος ανακοίνωσε ότι θα παραμείνει στην ομάδα το 2014. Ο Γκονζάλες τράκαρε τη Marussia στη στροφή 13. Τη θέση του Πωλ ντι Ρέστα στη Force India είχε πάρει ο δοκιμαστής Τζέιμς Καλάντο που συμπλήρωσε 21 γύρους υστερώντας σε ρυθμό 1.5sec σε σχέση με το Sutil.

O Χάμιλτον πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στο FP1 χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα.
Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα όλοι οι πιλότοι στην πρώτη περίοδο χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα. Λίγο πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Ράικονεν έχασε τον έλεγχο της Ε21 στην τελευταία στροφή πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Χτύπησε στα προστατευτικά και η E21 έχασε το εμπρός μέρος ενώ υπήρξε ζημιά και πίσω. Ο Φινλανδός βγήκε ανέπαφος και οι μηχανικοί της ομάδας έδωσαν αγώνα με το χρόνο ώστε να είναι έτοιμο το μονοθέσιο για τη δεύτερη περίοδο 90 λεπτών.

Τα κατάφεραν και έτσι ο Iceman συμμετείχε κανονικά και στο FP2. Ταχύτερος ήταν και πάλι ο Χάμιλτον αυτή τη φορά με τη πολύ μαλακή γόμα. Οι χρόνοι αντίστοιχα βελτιώθηκαν καθότι η μέση από τη μαλακή γόμα έχουν διαφορά περίπου 7 δέκατα στο γύρο ενώ ταυτόχρονα και η αγωνιστική γραμμή άρχισε να κρατάει περισσότερο. Με ελάχιστη διαφορά ο Φέτελ με τη Red Bull έδειξε πως θα πρωταγωνιστήσει ξανά ενώ σε Ferrari και McLaren είναι σαφές ότι απέχουν ακόμη από το ιδανικό set – up.



H συζήτηση για το «traction control» που δήθεν παράνομα χρησιμοποιεί η Red Bull
στερείται σοβαρότητας, ανακυκλώνεται δε από ανθρώπους που αποσιωπούν τη μισή αλήθεια ή χειρότερα την αγνοούν. Η FIA πριν χρόνια απαγόρευσε τη χρήση συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης, θεωρώντας ορθά πως αυτό πρέπει να γίνεται με βάση την ικανότητα του οδηγού και μόνο. Για να μπορέσει στην πράξη να εφαρμοστεί αυτή η απαγόρευση υιοθετήθηκε μια στάνταρ SECU (Standard Electronic Control Unit) η οποία κατασκευάζεται από τη McLaren και την χρησιμοποιούν όλες ανεξαιρέτως οι ομάδες. Η SECU είναι η καρδιά των ηλεκτρονικών του μονοθεσίου και φυσικά ελέγχεται εύκολα και συχνά από τους τεχνικούς εφόρους. Η Renault όπως μας είχε αποκαλύψει εδώ και ενάμιση χρόνο σε συνέντευξή του ο υπεύθυνος δραστηριοτήτων στην πίστα, για τη γαλλική εταιρεία, Ρεμί Ταφίν, έχει εξελίξει ένα σύστημα περιοδικής απενεργοποίησης κυλίνδρων που χρησιμοποιείται στην έξοδο των στροφών αλλά και σε συνθήκες βροχής. Στόχος του η εξοικονόμηση καυσίμου αλλά και η ομοιογενής λειτουργία. Το εν λόγω σύστημα διαφοροποιείται ανάλογα με τη χαρτογράφηση που χρησιμοποιεί ο οδηγός. Σημείο κλειδί στην πετυχημένη λειτουργία του είναι η στιγμή της ενεργοποίησης όλων των κυλίνδρων. Αυτό ακουστικά δίνει μια διαφοροποίηση που έγινε αισθητή στη Σιγκαπούρη λόγω γειτνίασης των κερκίδων με την πίστα και άρχισαν κάποιοι αδαείς(;) να μιλούν για παράνομο traction control. Φυσικά το επιχείρημα ότι ο Φέτελ ήταν 2 sec στο γύρο ταχύτερος από τους υπόλοιπους είναι έωλο και η εικόνα πλασματική. Ο Γερμανός με άλλη στρατηγική ελαστικών πίεζε με τη πολύ μαλακή γόμα την ώρα που ο Αλόνσο έπαιζε άμυνα με τη μέση για να φτάσει ως το τέλος χωρίς να την αλλάξει ξανά.

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο το πρωί στις 08:00 ώρα Ελλάδος. Μπορείτε να τις παρακολουθήσετε απευθείας από τον ΟΤΕ. Η Δημόσια Τηλεόραση θα δείξει τα καλύτερα στιγμιότυπα στις 14:00 το μεσημέρι της Κυριακής.
 
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Πρώτη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                 Χρόνος     Διαφορά Γύροι

 1. Lewis Hamilton        Mercedes              1m39.630s           20
 2. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m39.667s  +0.037s  20
 3. Mark Webber           Red Bull-Renault      1m39.816s  +0.186s  19
 4. Nico Rosberg          Mercedes              1m40.117s  +0.487s  20
 5. Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m40.215s  +0.585s  22
 6. Fernando Alonso       Ferrari               1m40.374s  +0.744s  18
 7. Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m40.396s  +0.766s  19
 8. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault         1m40.677s  +1.047s  15
 9. Sergio Perez          McLaren-Mercedes      1m40.860s  +1.230s  20
10. Felipe Massa          Ferrari               1m40.880s  +1.250s  13
11. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari        1m40.899s  +1.269s  20
12. Adrian Sutil          Force India-Mercedes  1m41.432s  +1.802s  18
13. Pastor Maldonado      Williams-Renault      1m41.482s  +1.852s  22
14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        1m41.626s  +1.996s  21
15. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari    1m41.924s  +2.294s  19
16. Valtteri Bottas       Williams-Renault      1m42.002s  +2.372s  20
17. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari    1m42.043s  +2.413s  18
18. James Calado          Force India-Mercedes  1m43.008s  +3.378s  21
19. Charles Pic           Caterham-Renault      1m43.660s  +4.030s  20
20. Giedo van der Garde   Caterham-Renault      1m43.883s  +4.253s  19
21. Max Chilton           Marussia-Cosworth     1m44.100s  +4.470s  14
22.
Rodolfo Gonzalez      Marussia-Cosworth     1m46.810s  +7.180s  10

 Δεύτερη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                  Χρόνος    Διαφορά  Γύροι

 1. Lewis Hamilton        Mercedes               1m38.673s           31

 2. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m38.781s  +0.108s  30

 3. Nico Rosberg          Mercedes               1m38.797s  +0.124s  32

 4. Mark Webber           Red Bull-Renault       1m38.844s  +0.171s  35

 5. Felipe Massa          Ferrari                1m39.114s  +0.441s  30

 6. Romain Grosjean       Lotus-Renault          1m39.226s  +0.553s  34

 7. Fernando Alonso       Ferrari                1m39.444s  +0.771s  31

 8. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault          1m39.757s  +1.084s  33

 9. Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m39.774s  +1.101s  29

10. Adrian Sutil          Force India-Mercedes   1m40.006s  +1.333s  34

11. Paul di Resta         Force India-Mercedes   1m40.007s  +1.334s  34

12. Sergio Perez          McLaren-Mercedes       1m40.152s  +1.479s  31

13. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         1m40.186s  +1.513s  33

14. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari         1m40.210s  +1.537s  34

15. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari     1m40.446s  +1.773s  30

16. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari     1m40.552s  +1.879s  26

17. Pastor Maldonado      Williams-Renault       1m41.117s  +2.444s  35

18. Valtteri Bottas       Williams-Renault       1m41.289s  +2.616s  34

19. Giedo van der Garde   Caterham-Renault       1m42.461s  +3.788s  36

20. Charles Pic           Caterham-Renault       1m42.798s  +4.125s  35

21. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth      1m43.108s  +4.435s  31

22. Max Chilton           Marussia-Cosworth      1m43.441s  +4.768s  29

 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr