F1: Ελαστικών το ανάγνωσμα!
07.10.2013
10:18
Η ατυχής επιλογή του συνδυασμού πολύ μαλακής και μέσης γόμας από την Pirelli στην Κορέα και η αστοχία του εμπρός δεξιά ελαστικού στο μονοθέσιο του Πέρεζ πυροδότησε νέες αντιδράσεις και καυστικά σχόλια από τους οδηγούς.
Πριν τον αγώνα αρκετοί εκ των οδηγών διαμαρτύρονταν για τα ελαστικά. Τη φωνή του ύψωσε ο Αλόνσο μετά τις κατατακτήριες δοκιμές λέγοντας: «Η πολύ μαλακή γόμα δεν αντέχει ούτε 5 χιλιόμετρα. Ισχύει για όλους αυτό, αν πιέσουν από την αρχή ενός γύρου στο όριο τα ελαστικά δεν αντέχουν όλο το γύρο. Δε μας βοηθάει και δεν είναι ωραίο να οδηγούμε προστατεύοντας τα ελαστικά. Δεν κατηγορώ τα ελαστικά, απλά δεν είναι καλά, το βλέπετε όλοι. Είναι ίδια για όλους και είμαι σίγουρος πως αν άντεχαν περισσότερο οι αντίπαλοί μας θα έφτιαχναν μεγαλύτερη διαφορά. Η Sauber ωφελήθηκε μ’ αυτά τα ελαστικά. Εμείς και η Lotus βρεθήκαμε σε δυσχερή θέση».
Μετά το τέλος του αγώνα ο Γουέμπερ που εκκινούσε 13ος και είχε ανέβει προς στιγμήν στην 4η θέση ήταν έξαλλος γιατί η αστοχία ελαστικού του Πέρεζ είχε ως αποτέλεσμα να πατήσει θραύσματα, να υποστεί κλατάρισμα και να χάσει έδαφος. Μετά τον χτύπησε και ο Σούτιλ στο ψυγείο λαδιού με αποτέλεσμα η RB9 να καεί λόγω ανάφλεξης του λιπαντικού. Ο Αυστραλός μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε: «Το τι θέλουμε εμείς οι οδηγοί φαίνεται να μην έχει τόση σημασία για την Pirelli, ασχολούνται περισσότερο με το τι θέλουν άλλοι. Τα ελαστικά φθείρονται πολύ και εκρήγνυνται αυτό πρέπει να το εξαλείψουν. Από την Pirelli θα πουν πως το ελαστικό του Πέρεζ αστόχησε γιατί παραμορφώθηκε από το μπλοκάρισμα. Η αλήθεια είναι όμως πως το μπλοκάρισμα συνέβη επειδή δεν είχε απομείνει καθόλου πέλμα ελαστικού».
Ο Γουέμπερ δεν έμεινε στην δημόσια κριτική, προχώρησε και σε επίσκεψη
Μετά το τέλος του αγώνα ο Γουέμπερ που εκκινούσε 13ος και είχε ανέβει προς στιγμήν στην 4η θέση ήταν έξαλλος γιατί η αστοχία ελαστικού του Πέρεζ είχε ως αποτέλεσμα να πατήσει θραύσματα, να υποστεί κλατάρισμα και να χάσει έδαφος. Μετά τον χτύπησε και ο Σούτιλ στο ψυγείο λαδιού με αποτέλεσμα η RB9 να καεί λόγω ανάφλεξης του λιπαντικού. Ο Αυστραλός μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε: «Το τι θέλουμε εμείς οι οδηγοί φαίνεται να μην έχει τόση σημασία για την Pirelli, ασχολούνται περισσότερο με το τι θέλουν άλλοι. Τα ελαστικά φθείρονται πολύ και εκρήγνυνται αυτό πρέπει να το εξαλείψουν. Από την Pirelli θα πουν πως το ελαστικό του Πέρεζ αστόχησε γιατί παραμορφώθηκε από το μπλοκάρισμα. Η αλήθεια είναι όμως πως το μπλοκάρισμα συνέβη επειδή δεν είχε απομείνει καθόλου πέλμα ελαστικού».
Ο Γουέμπερ δεν έμεινε στην δημόσια κριτική, προχώρησε και σε επίσκεψη
στο motorhome της Pirelli όπου είχε κατ’ ιδίαν συζήτηση σε έντονο ύφος με τον αγωνιστικό διευθυντή της Ιταλικής εταιρείας Πωλ Χέμπερι.
Αργά το βράδυ υπήρξε αντίδραση από την Pirelli: «Ο Αλόνσο και ο Γουέμπερ λένε λίγο πολύ ότι έλεγε πέρυσι ο Σουμάχερ. Είναι διαφορετικά τα πράγματα όταν πρέπει να προφυλάξεις τα ελαστικά και δε θέλεις να το κάνεις. Οπότε το βλέπεις αλλιώς. Αν μας είχε ζητηθεί να φτιάξουμε ελαστικά που δε φθείρονται και δε χρειάζεται καθόλου αλλαγή κατά τη διάρκεια του αγώνα θα το είχαμε κάνει. Όσον αφορά στο ελαστικό του Πέρεζ το μπλοκάρισμα άνοιξε μια μεγάλη τρύπα στο πέλμα γι’ αυτό αστόχησε στη συνέχεια» τόνισε ο Χέμπερι.
Ο Πέρεζ από την πλευρά του σημείωσε πως είχε 21 γύρους μ’ εκείνο το σετ μέσης γόμας, αλλά δεν έκανε κάτι διαφορετικό: «Πάτησα φρένο στο ίδιο σημείο, με την ίδια ένταση. Το λάστιχο μπλόκαρε και παραμορφώθηκε».
Την ερχόμενη Κυριακή 13/10 στην Ιαπωνία, για τη θρυλική πίστα της Σουζούκα, η Pirelli έχει επιλέξει τις δυο πιο σκληρές γόμες, τη μέση και τη σκληρή οπότε δύσκολα θα έχουμε ανάλογες καταστάσεις.
Αργά το βράδυ υπήρξε αντίδραση από την Pirelli: «Ο Αλόνσο και ο Γουέμπερ λένε λίγο πολύ ότι έλεγε πέρυσι ο Σουμάχερ. Είναι διαφορετικά τα πράγματα όταν πρέπει να προφυλάξεις τα ελαστικά και δε θέλεις να το κάνεις. Οπότε το βλέπεις αλλιώς. Αν μας είχε ζητηθεί να φτιάξουμε ελαστικά που δε φθείρονται και δε χρειάζεται καθόλου αλλαγή κατά τη διάρκεια του αγώνα θα το είχαμε κάνει. Όσον αφορά στο ελαστικό του Πέρεζ το μπλοκάρισμα άνοιξε μια μεγάλη τρύπα στο πέλμα γι’ αυτό αστόχησε στη συνέχεια» τόνισε ο Χέμπερι.
Ο Πέρεζ από την πλευρά του σημείωσε πως είχε 21 γύρους μ’ εκείνο το σετ μέσης γόμας, αλλά δεν έκανε κάτι διαφορετικό: «Πάτησα φρένο στο ίδιο σημείο, με την ίδια ένταση. Το λάστιχο μπλόκαρε και παραμορφώθηκε».
Την ερχόμενη Κυριακή 13/10 στην Ιαπωνία, για τη θρυλική πίστα της Σουζούκα, η Pirelli έχει επιλέξει τις δυο πιο σκληρές γόμες, τη μέση και τη σκληρή οπότε δύσκολα θα έχουμε ανάλογες καταστάσεις.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr