GP Ιαπωνίας: Ο Γουέμπερ στην pole!
Ένα πρόβλημα στο KERS του Φέτελ οριοθέτησε την προσπάθεια του Γερμανού πρωταθλητή που θα εκκινήσει αύριο από τη 2η θέση στη Σουζούκα.
Η θρυλική πίστα της Σουζούκα, ένα circuit «παλαιάς χάραξης» με συνεχή ροή την οποία οι πιλότοι λατρεύουν έδειξε σήμερα το πραγματικό της πρόσωπο.
Υποδέχτηκε ομάδες πιλότους και οδηγούς με θερμοκρασία αέρα 24 βαθμούς, οδοστρώματος 36 βαθμούς Κελσίου και βόριο άνεμο με ταχύτητα 8m/sec (σ.σ: αντιστοιχεί σε 5 Μποφόρ) που φάνηκε να προβληματίζει σε συγκεκριμένα σημεία.
Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές ταχύτερος ήταν ο Μαρκ Γουέμπερ με τη Red Bull. Ο Φέτελ απουσίαζε από την συνήθη θέση του καθότι όσο κι αν αυτό ακούγεται απίστευτο η RB9 παρουσίασε πρόβλημα στο KERS. Τα προβλήματα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας είναι συνήθη στην Red Bull αλλά μέχρι σήμερα για εντελώς ανεξήγητους λόγους παρουσιάζονταν όλα στο μονοθέσιο του Γουέμπερ. Είναι η πρώτη φορά φέτος μετά το Βρετανικό GP όπου ο Φέτελ εγκατέλειψε από κιβώτιο λίγο πριν το τέλος του αγώνα όπου η RB9 του Γεραμνού παρουσιάζει μηχανικό πρόβλημα.
H αντίστροφη μέτρηση των 20 λεπτών ξεκίνησε με τους Ιάπωνες θεατές να έχουν κατακλύσει τις κερκίδες και τον Εστέμπαν Γκουτιέρεζ να ξεκινά πρώτος την προσπάθεια με τη σκληρή γόμα της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει αυτό το τριήμερο στη διάθεση όλων των ομάδων τη σκληρή και τη μέση γόμα. Ο Μεξικάνος πιλότος λίγο αργότερα έχοντας επιστρέψει στα πιτ είδε το πίσω μέρος της Sauber να παίρνει φωτιά. Πετάχτηκε αμέσως έξω από το μονοθέσιο και ευτυχώς γι’ αυτόν η φωτιά έσβησε αμέσως.
Οι μηχανικοί του έδωσαν αγώνα δρόμου για να επιδιορθώσουν τη ζημιά και ήταν μια άλλη φωτιά αυτή που τους βοήθησε να τα καταφέρουν. Η Toro Rosso του Ζαν Ερικ Βερν σταμάτησε φλεγόμενη στην στροφή 10 καθώς τα πίσω φρένα είχαν υπερθερμανθεί. Καθότι η θερμοκρασία των δίσκων από ανθρακόνημα μπορεί να ξεπεράσει τους 1000 βαθμούς Κελσίου όπως εύκολα μπορείτε να συμπεράνετε η πίστα γέμισε καπνούς στην προσπάθεια των ανθρώπων ασφαλείας να σβήσουν τη φωτιά. Ο Βερν παρατηρούσε άπραγος την STR να καίγεται ξέροντας πως αυτό ήταν το τέλος της προσπάθειάς του σήμερα. Η Toro Rosso είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα με τους αεραγωγούς των φρένων στο προηγούμενο αγώνα στην Κορέα που οδήγησε σε εγκατάλειψη και τα δυο μονοθέσια.
Ο αλυτάρχης του αγώνα, Τσάρλι Ουίτινγκ διέκοψε την αντίστροφη μέτρηση και όταν η πίστα καθάρισε απέμεναν κάτι λιγότερο από 3 λεπτά. Πάνω από 15 πιλότοι έσπευσαν να βελτιώσουν το χρόνο τους και κάποιοι χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα για να είναι σίγουροι. Τελικά εκτός από τους τέσσερις πιλότους των Marussia και Caterham εκτός 16αδας βρέθηκαν ο Βερν και ο Σούτιλ με τη Force India. Στα μονοθέσια της Marussia σήμερα υπάρχει προς τιμήν της Μαρία ντε Βιλότα, που στο παρελθόν έκανε δοκιμές με την ομάδα ένα αστέρι στη μνήμη της. Το ίδιο έχουν στο κράνος τους και οι Αλόνσο, Μάσα, Μπάτον.
Η αντίστροφη μέτρηση των 15 λεπτών έφερε τα χαμόγελα στη Ferrari και δεν αναφερόμαστε σ’ αυτό της Ντάσα Καπούσνα σύντροφο του Αλόνσο. Ο Ισπανός έδειχνε να έχει βρει τα πατήματά του στην Σουζούκα και μέχρι τα τελευταία λεπτά της περιόδου φιγουράριζε στην κορυφή των χρόνων. Αυτό άλλαξε όταν βγήκαν στην πίστα οι Red Bull για να κάνουν χρόνο με το Φέτελ να επιστρέφει στη συνήθη του θέση. Με το χρονόμετρο να έχει μηδενιστεί δόθηκε επική μάχη με τη 10αδα με το Μάσα να παίρνει την τελευταία στιγμή τη μπουκιά από το στόμα του Πέρεζ. Όπως ήταν αναμενόμενο λίγο πολύ, πέρασαν στο Q3, Red Bull, Mercedes, Ferrari, Lotus. Επίσης ο νικητής του 2011 Τζένσον Μπάτον έφερε τη McLaren στην 9η θέση και ο Χούλκενμπεργκ τη Sauber στη 10η θέση.
Το Q3 ξεκίνησε με τον Φέτελ να αντιμετωπίζει ξανά πρόβλημα με το KERS. O Γερμανός παραταύτα κατόρθωσε να κρατήσει την RB9 στην 2η θέση της κατάταξης πίσω από το Μαρκ Γουέμπερ. Ο Αυστραλός που αποχωρεί στο τέλος της χρονιάς από τη F1, είχε να βρεθεί στην pole από πέρυσι στην Κορέα. Μένει να δούμε αν τα προβλήματα του Φέτελ στο KERS θα συνεχιστούν αύριο κι αν ο Γουέμπερ θα μπορέσει να κερδίσει τον αγώνα. Ο Χάμιλτον ήταν πρώτος από τους υπόλοιπους ενώ ο Μάσα ακόμη μια φορά ταχύτερος του Αλόνσο. Για τον Ισπανό τα πράγματα είναι ακόμη δυσκολότερα καθότι μπροστά του βρίσκεται και ο Χούλκενμπεργκ με τη Sauber.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι πρωταγωνιστές έκαναν τις πρώτες δηλώσεις στον Τύπο. Ο poleman Μαρκ Γουέμπερ ήταν χαρούμενος: «Είναι ένας καλός τρόπος να αποχαιρετήσω τη F1 πετυχαίνοντας pole position στην τελευταία μου εμφάνιση στη Σουζούκα, πρόκειται για πίστα φαινόμενο. Δε θα ξεχάσω ποτέ το σημερινό πρώτο sector, είναι η πεμπτουσία της δουλειάς μας να οδηγεί κανείς στο όριο εκεί. Άδραξα την ευκαιρία που μου δόθηκε σήμερα. Προφανώς έχει συμβεί και σε μένα αστοχία του KERS».
Από την πλευρά του ο περσινός νικητής στη Σουζούκα, Σεμπάστιαν Φέτελ δε χρησιμοποίησε σα δικαιολογία το KERS: « Είχα πρόβλημα το πρωί αλλά αυτό δεν έπαιξε ρόλο στο να βρω το ρυθμό, έκανα πολλούς γύρους εδώ. Συγχαρητήρια στο Μαρκ έκανε σπουδαίο γύρο. Δε μου αρέσουν τα εάν και εφόσον είμαστε στη 2η θέση. Είμαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα καθώς η ομάδα βρίσκεται στην πρώτη σειρά. Το μονοθέσιο ήταν εξαιρετικό σήμερα. Πίεζα στο όριο όπως όλοι και κάποιες ριπές ανέμου μας αποσταθεροποιούσαν».
Ο Χάμιλτον που δεν έχει κερδίσει στην καριέρα του στη Σουζούκα εκκινεί αύριο από την 3η θέση: «Είμαι ικανοποιημένος από την 3η θέση. Έχουμε καλύτερο μονοθέσιο εδώ είναι απόλαυση να το οδηγείς. Άλλαξε η διεύθυνση του ανέμου σήμερα, αυτό μετέβαλλε τα χαρακτηριστικά της πίστας που έχει περισσότερη πρόσφυση. Οι Red Bull ήταν άπιαστες σήμερα. Η διαχείριση της φθοράς των ελαστικών θα είναι το κλειδί αύριο, ελπίζω να έχω μια καλή εκκίνηση από την καθαρή πλευρά και θα δω τι μπορώ να κάνω μ’ αυτούς που είναι μπροστά».
Το Ιαπωνικό GP που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα διεξαχθεί αύριο στις 09:00 το πρωί. Θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΟΤΕ και στις 15:00 από τη Δημόσια Τηλεόραση. Μια ώρα νωρίτερα από τη συχνότητα της Δημόσιας Τηλεόρασης μπορείτε να δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και άλλα ενδιαφέροντα θέματα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Συνολικά η σημερινή κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Mark Webber Red Bull-Renault 1m30.915s |
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m31.089s +0.174s |
3. Lewis Hamilton Mercedes 1m31.253s +0.338s |
4. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m31.365s +0.450s |
5. Felipe Massa Ferrari 1m31.378s +0.463s |
6. Nico Rosberg Mercedes 1m31.397s +0.482s |
7. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m31.644s +0.729s |
8. Fernando Alonso Ferrari 1m31.665s +0.750s |
9. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m31.684s +0.769s |
10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m31.827s +0.912s |
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m31.848 Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m31.989s +0.699s |
12. Paul di Resta Force India-Mercedes1m31.992s +0.702s |
13. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m32.013s +0.723s |
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m32.063s +0.773s |
15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m32.093s +0.803s |
16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m32.485s +1.195s |
Χρόνος εισόδου στο Q2:1m32.875 Διαφορά από 1ο Q1 |
17. Adrian Sutil Force India-Mercedes1m32.890s +1.066s |
18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m33.357s +1.533s |
19. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m34.320s +2.496s |
20. Charles Pic Caterham-Renault 1m34.556s +2.732s |
21. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m34.879s +3.055s |
22. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m34.958s +3.134s |
Ο Φέτελ περπατάει στα πάντοκ της Σουζούκα παρέα με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της ομάδας Μπρίτα Ρέσκε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr