Ford: Αγώνας για τις... μπαταρίες
14.10.2013
12:56
Η αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το κοινό εξαρτάται από την εξέλιξη της σχετικής τεχνολογίας...
Μικρότερες σε διαστάσεις και βάρος μπαταρίες, αλλά με μεγαλύτερη χωρητικότητα θα προσφέρουν αυξημένη αυτονομία, χωρίς να περιορίζουν τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Ford συνεργάζεται στενά με το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.
Στις εγκαταστάσεις του εκπαιδευτικού ιδρύματος άνοιξε ένα νέο εργαστήριο έρευνας και εξέλιξης μπαταριών, με το ύψος της επένδυσης να φθάνει τα 8 εκατ. δολάρια. Στόχος είναι επίσης να μειωθεί το κόστος παραγωγής των μπαταριών, μειώνοντας έτσι και την τιμή πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Το εργαστήριο θα γεφυρώσει την απόσταση ανάμεσα στην έρευνα και τη γραμμή παραγωγής. Θα μας δίνει επίσης άμεση πληροφόρηση για τη διαδικασία εξέλιξης των μπαταριών, κάτι που δεν έχει μέχρι στιγμής κανένας άλλος κατασκευαστής», σχολίασε ο Τεντ Μίλερ, υπεύθυνος του τμήματος έρευνας μπαταριών στη Ford. Η Ford επένδυσε 2,1 εκατ. δολάρια στο εργαστήριο, ενώ στο project συνεισφέρουν οικονομικά επίσης το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, ο οργανισμός οικονομικής ανάπτυξης της πολιτείας και το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ.
Όσο για τη χημική σύσταση των μπαταριών, ο Μίλερ θεωρεί ότι είναι νωρίς να καταλήξουμε σε έναν τύπο: «Τα τελευταία 15 χρόνια περάσαμε από τις μπαταρίες οξειδίου μολύβδου σε αυτές νικελίου-υδριδίου μετάλλου και μετά στις ιόντων λιθίου. Ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη ποντάρει σε κάποια τεχνολογία, όμως θεωρούμε ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα».
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι κατά 25-30% μικρότερες σε όγκο από τις νικελίου-υδριδίου μετάλλου και ταυτόχρονα προσφέρουν περίπου τρεις φορές περισσότερη ενέργεια ανά κυψέλη.
Διαβάστε τη δοκιμή που κάναμε στο ηλεκτρικό Focus ΕΔΩ
Στις εγκαταστάσεις του εκπαιδευτικού ιδρύματος άνοιξε ένα νέο εργαστήριο έρευνας και εξέλιξης μπαταριών, με το ύψος της επένδυσης να φθάνει τα 8 εκατ. δολάρια. Στόχος είναι επίσης να μειωθεί το κόστος παραγωγής των μπαταριών, μειώνοντας έτσι και την τιμή πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Το εργαστήριο θα γεφυρώσει την απόσταση ανάμεσα στην έρευνα και τη γραμμή παραγωγής. Θα μας δίνει επίσης άμεση πληροφόρηση για τη διαδικασία εξέλιξης των μπαταριών, κάτι που δεν έχει μέχρι στιγμής κανένας άλλος κατασκευαστής», σχολίασε ο Τεντ Μίλερ, υπεύθυνος του τμήματος έρευνας μπαταριών στη Ford. Η Ford επένδυσε 2,1 εκατ. δολάρια στο εργαστήριο, ενώ στο project συνεισφέρουν οικονομικά επίσης το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, ο οργανισμός οικονομικής ανάπτυξης της πολιτείας και το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ.
Όσο για τη χημική σύσταση των μπαταριών, ο Μίλερ θεωρεί ότι είναι νωρίς να καταλήξουμε σε έναν τύπο: «Τα τελευταία 15 χρόνια περάσαμε από τις μπαταρίες οξειδίου μολύβδου σε αυτές νικελίου-υδριδίου μετάλλου και μετά στις ιόντων λιθίου. Ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη ποντάρει σε κάποια τεχνολογία, όμως θεωρούμε ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα».
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι κατά 25-30% μικρότερες σε όγκο από τις νικελίου-υδριδίου μετάλλου και ταυτόχρονα προσφέρουν περίπου τρεις φορές περισσότερη ενέργεια ανά κυψέλη.
Διαβάστε τη δοκιμή που κάναμε στο ηλεκτρικό Focus ΕΔΩ
.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr