Πρωτιά… ασφαλείας για την Volvo
15.10.2013
06:52
Η Volvo είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της ασφάλειας των οχημάτων της. Και η δέσμευση αυτή, επιβραβεύτηκε μία ακόμα φορά...
Ο αντίστοιχος του EuroNCAP οργανισμός στις ΗΠΑ, το Ινστιτούτο για την Οδική Ασφάλεια (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS) παρουσίασε πρόσφατα νέες, αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης για τα υπό δοκιμή αυτοκίνητα.
Αυτές δίνουν πλέον ιδιαίτερη έμφαση στα συστήματα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης σε χαμηλές ταχύτητες, όπως είναι το City Safety της Volvo. Και τα δύο μοντέλα της Σουηδικής μάρκας που έλαβαν μέρος στις τελευταίες δοκιμές, το S60 και το XC60 εφοδιασμένα με το εν λόγω σύστημα ασφαλείας, απέσπασαν την υψηλότερη δυνατή διάκριση: «Ανώτερη» (Superior).
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάμεσα στα 74 υπό δοκιμή μοντέλα, τα δύο προαναφερθέντα ήταν τα μόνα που διέθεταν στο βασικό εξοπλισμό τους σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης σε χαμηλές ταχύτητες!
Ιδιαίτερη όμως σημασία έχει και μία σύγκριση των προδιαγραφών των δοκιμών που διεξάγει το IIHS και αυτών που διαθέτει το City Safety της Volvo! Πιο συγκεκριμένα, το IIHS αξιολογεί τα υπό δοκιμή οχήματα σε δύο κατηγορίες εμπρόσθιας σύγκρουσης σε προπορευόμενο αυτοκίνητο, μία με χαμηλή ταχύτητα 20 km/h και μία με μεγαλύτερη ταχύτητα, 40 km/h. Το City Safety είναι αποτελεσματικό για ακόμα πιο μεγάλη ταχύτητα, έως και τα 50 km/h, υπερκαλύπτοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις παραμέτρους που εξετάζει το IIHS! Επιπρόσθετα, τα καλύτερα συστήματα του ανταγωνισμού δεν ξεπερνούσαν σε εύρος λειτουργίας τα 35 km/h.
Σε πρόσφατη μελέτη του IIHS παρατηρήθηκε μείωση περίπου 20% της συχνότητας των συγκρούσεων σε προπορευόμενο όχημα, χάρη στο σύστημα αυτό. Αντίστοιχη έρευνα σουηδικής υπηρεσίας ανεβάζει το ποσοστό στο 23%! Παράλληλα, σύμφωνα με το IIHS, το κόστος αποζημίωσης για πρόκληση σωματικής βλάβης παρουσιάζει μείωση της τάξης του 33%, για τα αυτοκίνητα της Volvo, που διαθέτουν το City Safety και εμπλέκονται σε ατύχημα.
Πως λειτουργεί όμως; Διαθέτει έναν αισθητήρα laser τοποθετημένο στην άνω πλευρά του παρμπρίζ, μπροστά από το μεσαίο καθρέφτη. Ο αισθητήρας σαρώνει την περιοχή που εκτείνεται εμπρός από τον προφυλακτήρα του αυτοκινήτου. Το City Safety είναι προγραμματισμένο να αντιδρά για οχήματα ή μεγάλα αντικείμενα εμπρός από το αυτοκίνητο, που είτε είναι στατικά είτε κινούνται προς την ίδια με το αυτοκίνητο κατεύθυνση. Με βάση την απόσταση από το αντικείμενο ή το όχημα εμπρός και τη σχετική διαφορά ταχύτητας, το σύστημα κάνει 50 υπολογισμούς το δευτερόλεπτο για να καθορίσει τον αναγκαίο βαθμό πέδησης που απαιτείται για να αποφευχθεί μία σύγκρουση.
Αυτές δίνουν πλέον ιδιαίτερη έμφαση στα συστήματα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης σε χαμηλές ταχύτητες, όπως είναι το City Safety της Volvo. Και τα δύο μοντέλα της Σουηδικής μάρκας που έλαβαν μέρος στις τελευταίες δοκιμές, το S60 και το XC60 εφοδιασμένα με το εν λόγω σύστημα ασφαλείας, απέσπασαν την υψηλότερη δυνατή διάκριση: «Ανώτερη» (Superior).
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάμεσα στα 74 υπό δοκιμή μοντέλα, τα δύο προαναφερθέντα ήταν τα μόνα που διέθεταν στο βασικό εξοπλισμό τους σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης σε χαμηλές ταχύτητες!
Ιδιαίτερη όμως σημασία έχει και μία σύγκριση των προδιαγραφών των δοκιμών που διεξάγει το IIHS και αυτών που διαθέτει το City Safety της Volvo! Πιο συγκεκριμένα, το IIHS αξιολογεί τα υπό δοκιμή οχήματα σε δύο κατηγορίες εμπρόσθιας σύγκρουσης σε προπορευόμενο αυτοκίνητο, μία με χαμηλή ταχύτητα 20 km/h και μία με μεγαλύτερη ταχύτητα, 40 km/h. Το City Safety είναι αποτελεσματικό για ακόμα πιο μεγάλη ταχύτητα, έως και τα 50 km/h, υπερκαλύπτοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις παραμέτρους που εξετάζει το IIHS! Επιπρόσθετα, τα καλύτερα συστήματα του ανταγωνισμού δεν ξεπερνούσαν σε εύρος λειτουργίας τα 35 km/h.
Σε πρόσφατη μελέτη του IIHS παρατηρήθηκε μείωση περίπου 20% της συχνότητας των συγκρούσεων σε προπορευόμενο όχημα, χάρη στο σύστημα αυτό. Αντίστοιχη έρευνα σουηδικής υπηρεσίας ανεβάζει το ποσοστό στο 23%! Παράλληλα, σύμφωνα με το IIHS, το κόστος αποζημίωσης για πρόκληση σωματικής βλάβης παρουσιάζει μείωση της τάξης του 33%, για τα αυτοκίνητα της Volvo, που διαθέτουν το City Safety και εμπλέκονται σε ατύχημα.
Πως λειτουργεί όμως; Διαθέτει έναν αισθητήρα laser τοποθετημένο στην άνω πλευρά του παρμπρίζ, μπροστά από το μεσαίο καθρέφτη. Ο αισθητήρας σαρώνει την περιοχή που εκτείνεται εμπρός από τον προφυλακτήρα του αυτοκινήτου. Το City Safety είναι προγραμματισμένο να αντιδρά για οχήματα ή μεγάλα αντικείμενα εμπρός από το αυτοκίνητο, που είτε είναι στατικά είτε κινούνται προς την ίδια με το αυτοκίνητο κατεύθυνση. Με βάση την απόσταση από το αντικείμενο ή το όχημα εμπρός και τη σχετική διαφορά ταχύτητας, το σύστημα κάνει 50 υπολογισμούς το δευτερόλεπτο για να καθορίσει τον αναγκαίο βαθμό πέδησης που απαιτείται για να αποφευχθεί μία σύγκρουση.
Αν το σύστημα κρίνει ότι επίκειται μία σύγκρουση, τότε αρχικά προφορτίζει τα φρένα του αυτοκινήτου ώστε η πέδηση να είναι ακόμα πιο αποτελεσματική. Αν δε, ο οδηγός δεν αντιδράσει, σε κλάσματα δευτερολέπτου το City Safety φρενάρει το αυτοκίνητο μόνο του, αποτρέποντας την επικείμενη σύγκρουση ή περιορίζοντας σημαντικά τις συνέπειες, ανάλογα με τη σχετική ταχύτητα των δύο οχημάτων. Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, η ταχύτητα λειτουργίας του ήταν έως τα 30 km/h. Πλέον, από την παρουσίαση του Volvo V40 το 2012, οπότε και παρουσιάστηκε η 2η γενιά του City Safety, η ταχύτητα λειτουργίας έχει ανέβει κατά 20 km/h.
Αξιοσημείωτο είναι πως το εν λόγω σύστημα, η Volvo το έχει στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων μοντέλων της! Μέχρι σήμερα, η έχει πουλήσει σε παγκόσμιο επίπεδο περισσότερα από 1.000.000 αυτοκίνητα εξοπλισμένα με αυτό!
Αξιοσημείωτο είναι πως το εν λόγω σύστημα, η Volvo το έχει στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων μοντέλων της! Μέχρι σήμερα, η έχει πουλήσει σε παγκόσμιο επίπεδο περισσότερα από 1.000.000 αυτοκίνητα εξοπλισμένα με αυτό!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr