F1: Το μυστικό επιτυχίας της Renault…
15.10.2013
08:34
H γαλλική εταιρεία κατασκευής κινητήρων σαρώνει το ένα μετά το άλλο τα ρεκόρ στη F1.
Στους δυο τελευταίους αγώνες τα έξι μονοθέσια που βρέθηκαν στις τρεις πρώτες θέσεις φορούσαν κινητήρα Renault. Ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ χρησιμοποιεί κινητήρα Renault και με την pole position του Γουέμπερ στη Σουζούκα, ο συνολικός αριθμός pole positions της Renault στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 έφτασε τις 209, νέο ρεκόρ για κατασκευαστή κινητήρων. Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε η Ferrari με 208 poles.
Η Renault συμμετέχει στη F1 από το 1977 και τις διάφορες εποχές σηματοδότησαν οι κινητήρες V6 turbo, V10 και V8. Μέχρι σήμερα, μονοθέσια με κινητήρα Renault έχουν κερδίσει σε 160 αγώνες GP και κατακτήσει 11 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών, ενώ 7 πιλότοι με κινητήρα Renault έχουν βρεθεί στην κορυφή με 10 Πρωταθλήματα Οδηγών.
Ο Ρομπ Γουάιτ που για πολλά χρόνια ήταν μαζί με τον Μπομπ Μπελ το τεχνικό δίδυμο της Renault F1 όταν οι Γάλλοι είχαν ομάδα στο πρωτάθλημα, σχολίασε: «Μας δελεάζει να λέμε ότι είναι απλά ένας αριθμός, ουσιαστικά όμως πρόκειται για μία πηγή μεγάλης υπερηφάνειας για όλους στη Renault. Από το 1977 έχουμε καταφέρει να προάγουμε τα μονοθέσια σταθερά σε pole position, αποδεικνύοντας όχι μόνο τη συνολική δύναμη της τεχνογνωσίας μέσα στο group, αλλά και την ικανότητά μας να συνεργαζόμαστε με ομάδες για τη δημιουργία γρήγορων μονοθεσίων. Στόχος μας ήταν ανέκαθεν να προσφέρουμε το μέσον ώστε να μπορούν οι ομάδες να σχεδιάζουν το καλύτερο μονοθέσιο που μπορούν, με όσο το δυνατόν λιγότερους συμβιβασμούς. Διατηρήσαμε αυτή την παράδοση από τον πρώτο V6 μέχρι τον τελευταίο V8 που θα αγωνιστεί για τελευταία φορά σε λίγες εβδομάδες. Η κατάκτηση αυτού του ρεκόρ μας παροτρύνει ακόμα περισσότερο να παραμείνουμε σε τροχιά επιτυχίας στη γεμάτη προκλήσεις εποχή της νέας γενιάς του 2014 V6 turbo.»
Η Renault συμμετέχει στη F1 από το 1977 και τις διάφορες εποχές σηματοδότησαν οι κινητήρες V6 turbo, V10 και V8. Μέχρι σήμερα, μονοθέσια με κινητήρα Renault έχουν κερδίσει σε 160 αγώνες GP και κατακτήσει 11 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών, ενώ 7 πιλότοι με κινητήρα Renault έχουν βρεθεί στην κορυφή με 10 Πρωταθλήματα Οδηγών.
Ο Ρομπ Γουάιτ που για πολλά χρόνια ήταν μαζί με τον Μπομπ Μπελ το τεχνικό δίδυμο της Renault F1 όταν οι Γάλλοι είχαν ομάδα στο πρωτάθλημα, σχολίασε: «Μας δελεάζει να λέμε ότι είναι απλά ένας αριθμός, ουσιαστικά όμως πρόκειται για μία πηγή μεγάλης υπερηφάνειας για όλους στη Renault. Από το 1977 έχουμε καταφέρει να προάγουμε τα μονοθέσια σταθερά σε pole position, αποδεικνύοντας όχι μόνο τη συνολική δύναμη της τεχνογνωσίας μέσα στο group, αλλά και την ικανότητά μας να συνεργαζόμαστε με ομάδες για τη δημιουργία γρήγορων μονοθεσίων. Στόχος μας ήταν ανέκαθεν να προσφέρουμε το μέσον ώστε να μπορούν οι ομάδες να σχεδιάζουν το καλύτερο μονοθέσιο που μπορούν, με όσο το δυνατόν λιγότερους συμβιβασμούς. Διατηρήσαμε αυτή την παράδοση από τον πρώτο V6 μέχρι τον τελευταίο V8 που θα αγωνιστεί για τελευταία φορά σε λίγες εβδομάδες. Η κατάκτηση αυτού του ρεκόρ μας παροτρύνει ακόμα περισσότερο να παραμείνουμε σε τροχιά επιτυχίας στη γεμάτη προκλήσεις εποχή της νέας γενιάς του 2014 V6 turbo.»
Η Red Bull θέλοντας να τονίσει την συμβολή της γαλλικής εταιρείας ανέβασε στο βάθρο στην Ιαπωνία, το Γάλλο μηχανικό της Renault - επικεφαλής δραστηριοτήτων πίστας - Ρεμί Ταφίν. Ο Ταφίν για να είναι σύμφωνος με το πρωτόκολλο φόρετε την τελευταία στιγμή πάνω από το κίτρινο πουκάμισο της Renault ένα πουκάμισο στα χρώματα της Red Bull. Στη φωτ. ο Ταφίν τσουγγρίζει τα κύπελα με το Φέτελ.
Οι αντίπαλοι της Γαλλικής εταιρείας προβληματίζονται βλέποντας τη Renault να σημειώνει πέντε νίκες στη σειρά με το Φέτελ στους τελευταίους αγώνες. Μιλώντας σχετικά ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ επισήμανε: «Η Red Bull έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα από τη Σιγκαπούρη και η Lotus από την Κορέα. Βελτιώθηκαν 2 έως 4 δέκατα στο γύρο. Θα πρέπει να δούμε προσεκτικά τι βρήκαν στη χαρτογράφηση του κινητήρα; Υπάρχει κάτι εκεί; Γύρω από τη διαχείριση των καυσαερίων; Σε επίπεδο εξέλιξης έχουμε βρεθεί πίσω το τελευταίο διάστημα. Υπάρχει κάτι που δεν κατανοούμε στο στήσιμο του μονοθεσίου; Ή αρχικά η Red Bull και μετά η Lotus βελτίωσαν κάτι στη στρατηγική κινητήρα;».
Αρκετές φορές άνθρωποι που δεν γνωρίζουν σε βάθος πως λειτουργούν τα πράγματα στη F1, μπερδεύουν ακούγοντας τη λειτουργία του νόμιμου συστήματος επιλεκτικής απενεργοποίησης κυλίνδρων και διαχείρισης της κινητικής ενέργειας των καυσίμων με τη λειτουργία του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης.
Στη F1 σήμερα εκτός από τη Renault υπάρχουν άλλοι δυο κατασκευαστές κινητήρων η Mercedes και η Ferrari.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr