Volvo S60: Μη μου τους… κύκλους τάραττε
17.10.2013
07:40
Το ολοκαίνουργιο Volvo S60 είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που αγχολύει οδηγό και επιβαίνοντες με μοναδικό τρόπο.
Η πρώτη γενιά S60 «έβαλε» αρκετούς πελάτες στη Volvo λόγω τόσο της τεχνολογίας που έφερε, όσο και του ωραίου σχήματος. Όλοι αυτοί ανακάλυψαν και πιθανότατα εκτίμησαν τα πλεονεκτήματα της Σουηδικής φίρμας. Στη χώρα μας τα S60/V60 είναι πρώτα σε πωλήσεις στην κατηγορία και η δεύτερη γενιά βελτιωμένη στα σημεία σε υποχρεώνει πλέον να μιλάς για επαναπροσδιορισμό του τέλειου.
Δεν υπερβάλλουμε. Εξωτερικά το επανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα αποτελεί σπονδή στο κομψό και απέριττο design. Λεπτομέρειες όπως τα αφανή πιτσιληστήρια νερού, οι τραπεζοειδείς εξατμίσεις που είναι ενσωματωμένες στο πλαίσιο του προφυλακτήρα, το κάλυμμα του ραντάρ που πλέον δεν ξεχωρίζει στη μάσκα αλλά και τα αεροδυναμικά φιλέτα στην ακμή του πορτμπαγκάζ και στους μαρσπιέδες συνθέτουν μια αψεγάδιαστη εικόνα.
Στο εσωτερικό η άνεση των καθισμάτων αλλά και η πολυτέλεια ¬¬είναι γνωστή στους κατόχους Volvo. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας, η βενζινοκίνητη έκδοση των 1.6lt/150PS με κωδικό T3 έφερε τη νέα σειρά σπορ καθισμάτων που είναι ακόμη πιο άνετα ενώ ταυτόχρονα στηρίζουν σωστά το σώμα.
Το ψηφιακό ταμπλό που γνωρίσαμε στο V40 έχει ενσωματωθεί πλήρως και εδώ. Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει προφίλ ανάλογα με τη διάθεση, να χρησιμοποιήσει το Sensus Connect Touch (σ.σ: είναι έξτρα, κοστίζει 1600 ευρώ) στην 7 ιντσών TFT οθόνη για να συνδεθεί στο Internet μέσω 3G/4G ή να ακούσει μουσική μέσω της εφαρμογής Spotify που προσφέρει εκατομμύρια τίτλους.
Αν δεν εντυπωσιαστήκατε ως εδώ πάμε σε πιο σημαντικά. Το Driver Support Pack (έξτρα αξίας 2980 ευρώ) προσφέρει: Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων BLIS, πληροφόρηση οδικής σήμανσης (RSI), σύστημα επαγρύπνησης του οδηγού (DAC) με προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LDW) και προειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας στην όπισθεν (Cross Traffic Alert - CTA), αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου γκαζιού (ACC) με υποβοήθηση στην κίνηση (QA) και προειδοποίηση προσέγγισης (DA), προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση και ανίχνευση πεζών και ποδηλατών με αυτόματη πέδηση (PCD). Με απλά λόγια ακόμη κι αν εσύ επιμένεις το S60 δε σε αφήνει…
Επιπλέον το S60 εξοπλίζεται με το Active High Beam. Μ’ αυτό η μεγάλη σκάλα φώτων είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων! Χάρη στον πρωτοποριακό μηχανισμό επιτυγχάνεται αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, και εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.
Στο δρόμο τώρα, το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε 17αρες ζάντες με ελαστικά 235/45. Μας εντυπωσίασε ο συνδυασμός άνεσης – κρατήματος που έχουν επιτύχει οι μηχανικοί της Volvo. Το S60 δε γέρνει υπό πίεση και ταυτόχρονα περνά αγέρωχα από λακκούβες και σαμαράκια. Στο ταξίδι είναι ξεκούραστο, χωρίς αισθητό θόρυβο κύλισης ακόμη και κοντά στην τελική του, ενώ ο ενθουσιώδης οδηγός που θα θελήσει να εξαντλήσει τα 150PS θα βρει σύμμαχο πέρα από τον κινητήρα και το καλό σε αίσθηση τιμόνι. Το S60 στρίβει σβέλτα, αξιοπρεπώς και χωρίς να υποκρίνεται αθλητικές περγαμηνές, επιβεβαιώνει τις δυνατότητές του.
Δεν υπερβάλλουμε. Εξωτερικά το επανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα αποτελεί σπονδή στο κομψό και απέριττο design. Λεπτομέρειες όπως τα αφανή πιτσιληστήρια νερού, οι τραπεζοειδείς εξατμίσεις που είναι ενσωματωμένες στο πλαίσιο του προφυλακτήρα, το κάλυμμα του ραντάρ που πλέον δεν ξεχωρίζει στη μάσκα αλλά και τα αεροδυναμικά φιλέτα στην ακμή του πορτμπαγκάζ και στους μαρσπιέδες συνθέτουν μια αψεγάδιαστη εικόνα.
Στο εσωτερικό η άνεση των καθισμάτων αλλά και η πολυτέλεια ¬¬είναι γνωστή στους κατόχους Volvo. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας, η βενζινοκίνητη έκδοση των 1.6lt/150PS με κωδικό T3 έφερε τη νέα σειρά σπορ καθισμάτων που είναι ακόμη πιο άνετα ενώ ταυτόχρονα στηρίζουν σωστά το σώμα.
Το ψηφιακό ταμπλό που γνωρίσαμε στο V40 έχει ενσωματωθεί πλήρως και εδώ. Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει προφίλ ανάλογα με τη διάθεση, να χρησιμοποιήσει το Sensus Connect Touch (σ.σ: είναι έξτρα, κοστίζει 1600 ευρώ) στην 7 ιντσών TFT οθόνη για να συνδεθεί στο Internet μέσω 3G/4G ή να ακούσει μουσική μέσω της εφαρμογής Spotify που προσφέρει εκατομμύρια τίτλους.
Αν δεν εντυπωσιαστήκατε ως εδώ πάμε σε πιο σημαντικά. Το Driver Support Pack (έξτρα αξίας 2980 ευρώ) προσφέρει: Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων BLIS, πληροφόρηση οδικής σήμανσης (RSI), σύστημα επαγρύπνησης του οδηγού (DAC) με προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LDW) και προειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας στην όπισθεν (Cross Traffic Alert - CTA), αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου γκαζιού (ACC) με υποβοήθηση στην κίνηση (QA) και προειδοποίηση προσέγγισης (DA), προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση και ανίχνευση πεζών και ποδηλατών με αυτόματη πέδηση (PCD). Με απλά λόγια ακόμη κι αν εσύ επιμένεις το S60 δε σε αφήνει…
Επιπλέον το S60 εξοπλίζεται με το Active High Beam. Μ’ αυτό η μεγάλη σκάλα φώτων είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων! Χάρη στον πρωτοποριακό μηχανισμό επιτυγχάνεται αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, και εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.
Στο δρόμο τώρα, το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε 17αρες ζάντες με ελαστικά 235/45. Μας εντυπωσίασε ο συνδυασμός άνεσης – κρατήματος που έχουν επιτύχει οι μηχανικοί της Volvo. Το S60 δε γέρνει υπό πίεση και ταυτόχρονα περνά αγέρωχα από λακκούβες και σαμαράκια. Στο ταξίδι είναι ξεκούραστο, χωρίς αισθητό θόρυβο κύλισης ακόμη και κοντά στην τελική του, ενώ ο ενθουσιώδης οδηγός που θα θελήσει να εξαντλήσει τα 150PS θα βρει σύμμαχο πέρα από τον κινητήρα και το καλό σε αίσθηση τιμόνι. Το S60 στρίβει σβέλτα, αξιοπρεπώς και χωρίς να υποκρίνεται αθλητικές περγαμηνές, επιβεβαιώνει τις δυνατότητές του.
Στην περίπτωσή μας το αυτόματο 6αρι κιβώτιο που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής συνδυάζονταν με paddle πίσω από το τιμόνι και επιλογή sport με πιο γρήγορες αλλαγές και αντίστοιχο ήχο στην εξάτμιση.
Το Volvo ξεκινά από τα 24900 ευρώ στην έκδοση Τ3 με χειροκίνητο κιβώτιο και απόσυρση ή 26.900 με αυτόματο κιβώτιο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
\Κινητήρας: 1596 cc
Ισχύς: 150 /5700 PS/rpm
Ροπή: 24.5 /1600 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 : 159 gr/km
Βάρος(kg): 1502
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.628/1.865/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 270€
Τιμή: από 24.900€
Το Volvo ξεκινά από τα 24900 ευρώ στην έκδοση Τ3 με χειροκίνητο κιβώτιο και απόσυρση ή 26.900 με αυτόματο κιβώτιο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
\Κινητήρας: 1596 cc
Ισχύς: 150 /5700 PS/rpm
Ροπή: 24.5 /1600 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 : 159 gr/km
Βάρος(kg): 1502
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.628/1.865/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 270€
Τιμή: από 24.900€
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr