Η Volvo... παντρεύει τη δύναμη με τη χαμηλή κατανάλωση
25.10.2013
16:59
Εντυπωσιακό περιορισμό στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων υπόσχεται η σουηδική μάρκα για τα δεδομένα της κατηγορίας των μεσαίων πολυτελών μοντέλων.
Πρόσφατα ταξιδέψαμε μέχρι τη Νίκαια της Γαλλίας και πήραμε την πρώτη γεύση από τη νέα γενιά κινητήρων Drive-E. Πρόκειται για 4κύλινδρα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, με κοινή χωρητικότητα (1.969 cc) και βέβαια υπερτροφοδότηση.
Στην περίπτωση μάλιστα του νέου S60 T6 με κομπρέσορα και turbo, έχουμε το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας (χωρίς υβριδικό σύστημα) που η αναλογία ίππων ανά g. CO2 υπερβαίνει το 2/1! Συγκεκριμένα, ο 2λιτρος βενζίνης αποδίδει 306 PS και σε συνδυασμό με το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο εκπέμπει στο περιβάλλον 149 g. CO2 ανά km (μεικτή κατανάλωση 6,4 lt/100 km). Την ίδια στιγμή δε γίνονται υποχωρήσεις στις επιδόσεις, καθώς το μεσαίο sedan της Volvo επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,9 sec.
Οι μηχανολόγοι της Volvo εργάζονταν επί 6 χρόνια πάνω στο συγκεκριμένο project, γνωρίζοντας ότι η δημιουργία ισχυρών κινητήρων από μικρό κυβισμό είναι «μονόδρομος» στη σύγχρονη αυτοκίνηση. Οι πετρελαιοκινητήρες φέρουν την τεχνολογία i-ART, η οποία παρακολουθεί μέσω μικροϋπολογιστών την πίεση ψεκασμού σε κάθε έναν από τους τέσσερις κυλίνδρους. Έτσι ψεκάζεται μόνο η απαραίτητη ποσότητα καυσίμου σε κάθε κύκλο καύσης.
Για περισσότερα διαβάστε ΕΔΩ
Στην περίπτωση μάλιστα του νέου S60 T6 με κομπρέσορα και turbo, έχουμε το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας (χωρίς υβριδικό σύστημα) που η αναλογία ίππων ανά g. CO2 υπερβαίνει το 2/1! Συγκεκριμένα, ο 2λιτρος βενζίνης αποδίδει 306 PS και σε συνδυασμό με το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο εκπέμπει στο περιβάλλον 149 g. CO2 ανά km (μεικτή κατανάλωση 6,4 lt/100 km). Την ίδια στιγμή δε γίνονται υποχωρήσεις στις επιδόσεις, καθώς το μεσαίο sedan της Volvo επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,9 sec.
Οι μηχανολόγοι της Volvo εργάζονταν επί 6 χρόνια πάνω στο συγκεκριμένο project, γνωρίζοντας ότι η δημιουργία ισχυρών κινητήρων από μικρό κυβισμό είναι «μονόδρομος» στη σύγχρονη αυτοκίνηση. Οι πετρελαιοκινητήρες φέρουν την τεχνολογία i-ART, η οποία παρακολουθεί μέσω μικροϋπολογιστών την πίεση ψεκασμού σε κάθε έναν από τους τέσσερις κυλίνδρους. Έτσι ψεκάζεται μόνο η απαραίτητη ποσότητα καυσίμου σε κάθε κύκλο καύσης.
Για περισσότερα διαβάστε ΕΔΩ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr