GP Ινδίας: Ο Φέτελ στην pole!
Έφτασε τις 43 pole και είναι έτοιμος να πάρει τον παγκόσμιο τίτλο για 4η συνεχή χρονιά αύριο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πρωινές ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου είχαν διάρκεια 40 λεπτά αντί για 60 καθότι η πρωινή ομίχλη δεν επέτρεπε την απογείωση του ιατρικού ελικοπτέρου σε περίπτωση που αυτό ήταν απαραίτητο. Όπως και στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, έτσι και στα ελεύθερα του Σαββάτου ταχύτερος ήταν ο Φέτελ.
Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκίνησαν με τις κερκίδες μισοάδειες και τους πιλότους να χρησιμοποιούν τη πιο σκληρή εκ των δυο γομών της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία έχει στη διάθεση των ομάδων αυτό το Σαββατοκύριακο τη μέση και τη μαλακή γόμα.
Στην αρχή του Q1 οι μηχανικοί της Mercedes εκτιμούσαν πως ο χρόνος που απαιτείται για να προκριθεί κανείς στην 16αδα είναι 1:26.5 έτσι όπως ακούστηκε να λένε στο Χάμιλτον. Τελικά αποδείχτηκε στην πράξη ότι είχαν δίκιο. Κανείς όμως δεν μπόρεσε να σημειώσει χρόνο κάτω από το 1:26.5 με τη μέση γόμα. Λίγο πριν την ολοκλήρωση της περιόδου οι Red Bull δεν είχαν χρονομετρηθεί ακόμη. Ο Αλόνσο έβαλε κατευθείαν τη μαλακή γόμα δείχνοντας καθαρά ότι αύριο στοχεύει να ελαχιστοποιήσει τη χρήση της στον αγώνα - όπως είναι λογικό - και πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο μέχρι εκείνη τη στιγμή με 1:25.934. Ήταν έστω και για χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος των Red Bull όταν οι Φέτελ και Γουέμπερ επίσης με μαλακή γόμα έκαναν την πρώτη τους προσπάθεια. Ο Γκροζάν έβαλε τη μέση γόμα και κατάφερε να πετύχει χρόνο 1:26. 5 παρότι ο γύρος του δεν ήταν αλάνθαστος. Ο Γάλλος έμεινε εκτός 16αδας πληρώνοντας ακριβά τη στρατηγική της ομάδας, παρότι είχε δυναμική για τις πρώτες σειρές της εκκίνησης. Έμειναν επίσης εκτός, ο Μαλντονάντο αλλά και οι τέσσερις πιλότοι των Caterham και Marussia. Ταχύτερος όλων ο Μπάτον που σημείωσε στο τέλος την επίδοσή του, ενδεικτικό του πόσο βελτιώθηκε η πίστα στο τέλος.
Μιλώντας μετά την ατυχή κατάληξη της προσπάθειάς του ο Γάλλος πιλότος παραδέχτηκε: "Δεν κατηγορώ κανέναν ήταν και δική μου απόφαση να προσπαθήσω με τη μέση γόμα. Όλοι πήγαν πιο γρήγορα απ' ότι περιμέναμε με τη μαλακή γόμα. Η πίστα βελτιώθηκε πολύ σε σχέση με το πρωί. Καμιά φορά συμβαίνει πρέπει να αναλύσουμε τι ακριβώς έγινε".
Στο Q2 η εικόνα δεν άλλαξε. Οι Red Bull με μια προσπάθεια με διαφορά ταχύτερες αλλά ο Αλόνσο εκμεταλλεύτηκε τη βελτίωση των συνθηκών της πίστας για να βρεθεί ανάμεσά τους στο φινάλε. Εκτός συνέχειας έμειναν οι δυο Toro Rosso, οι δυο Force India προς απογοήτευση των τοπικών φιλάθλων, η Sauber του Γκουτιέρεζ που δε χρονομετρήθηκε και η Williams του Βάλτερι Μπότας.
Στο Q3 με το που άναψαν τα πράσινα φώτα βγήκαν αμέσως στην πίστα οι Αλόνσο και Γουέμπερ. Τόσο ο Αυστραλός όσο και ο Ισπανός έβαλαν τη μέση γόμα με την οποία θα εκκινήσουν αύριο. Μένει να φανεί αν αυτή η στρατηγική θα τους ωφελήσει. Η Ferrari στα χέρια του Αλόνσο πέτυχε στον πρώτο γύρο στο 1:25.8 την ώρα που ο Γουέμπερ έκανε και δεύτερο γύρο έξι δέκατα πιο γρήγορα. Ο Φέτελ με τη μαλακή γόμα έδωσε τον τόνο με 1:24. 119. Ήταν σαφές πως και οι δυο ομάδες είχαν την πρόθεση να καλύψουν όλα τα ενδεχόμενα στρατηγικής. Για το Γερμανό δε χρειάστηκε άλλη προσπάθεια καθότι δεν ολοκλήρωσε το 2ο γύρο του για να πανηγυρίσει την pole. Ήταν η 43η στην καριέρα του και η 7η φετινή σε 16 αγώνες.
Η μαλακή γόμα αναμένεται να έχει ιδιαίτερα μικρή διάρκεια ζωής. Πιθανόν αύριο όσοι εκκινήσουν μ' αυτή δε θα βγάλουν τους 10 πρώτους γύρους. Ενδεικτική η εικόνα με τις οπές να έχουν προέλθει από αποκολλήσεις λόγω τοπικής υπερθέρμανσης που οδήγησε αρχικά σε παραμόρφωση και μετά ολόκληρα κομμάτια ελαστικού αποκολλούνται. (blistering)
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο poleman, Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: "Αποφασίσαμε εγώ να πάω με τη μαλακή γόμα και ο Μαρκ με τη μέση γόμα. Θα δούμε αύριο ποια είναι η σωστή στρατηγική. Ο αγώνας έχει μεγάλη διάρκεια και υπάρχουν περιθώρια ανάκαμψης. Δε νομίζω ότι η στρατηγική θα επηρεάσει τόσο πολύ το αποτέλεσμα. Έχουμε καλό ρυθμό και το μονοθέσιο μας συμπεριφέρεται καλά εδώ, οπότε ας δούμε τι θα γίνει. Προσπαθώ να μην σκέφτομαι τον τίτλο παρότι όλοι αυτό με ρωτούν. Τα έχουμε καταφέρει πολύ καλά στο παρελθόν όταν επικεντρωνόμαστε κάθε φορά στο επόμενο βήμα και δε βλέπω λόγο να το αλλάξουμε αυτό".
Από την πλευρά του οι Mercedes που βρέθηκαν στην 2η και 3η θέση της κατάταξης γιατί ο Γουέμπερ χρησιμοποίησε τη μέση γόμα έχουν μεγάλη διαφορά σε χρόνους από τις Red Bull. Μιλώντας σχετικά ο Νίκο Ρόσμπεργκ τόνισε: " Ήμουνα στο απόλυτο όριο, πιέζοντας ασφυκτικά και προσπαθώντας να βρω και το τελευταίο δέκατο στο μονοθέσιο. Η 2η θέση είναι καλύτερη απ' ότι περίμενα γιατί ο Γουέμπερ είναι σε διαφορετική στρατηγική. Ο αγώνας θα είναι δύσκολος. Για μας η καλύτερη επιλογή ήταν να καταταγούμε με την μαλακή γόμα".
Ο Λιούις Χάμιλτον θα εκκινήσει αύριο πίσω από το Φέτελ: "Έχω πρόβλημα με το μονοθέσιο αυτό το τριήμερο κάτι που είχε συμβεί και στο Νίκο στο παρελθόν. Είμαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα και το χρόνο που πέτυχα. Θα πιέσουμε όσο μπορούμε αλλά είναι γεγονός πως ο Φέτελ βρίσκεται σε άλλο κόσμο".
O Γουέμπερ αναφερόμενος στην επιλογή της μέσης γόμας, που έκαναν επίσης οι Αλόνσο, Πέρεζ και Μπάτον τόνισε: «Σκεφτήκαμε πως άξιζε να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό στον τομέα της στρατηγικής σήμερα. Γι’ αυτό χρησιμοποίησα τη μέση γόμα στο Q3. Για να είμαι ειλικρινής, περίμενα να καταταχθώ πιο πίσω από τη δεύτερη σειρά του grid, άρα ήταν μία περίοδος που εξελίχθηκε καλά. Νομίζω πως είμαι σε καλή θέση ώστε να εκμεταλλευτώ στο έπακρο τη διαφορετική προσέγγιση ενόψει του αγώνα. Η μαλακή γόμα την οποία θα έχουν στην εκκίνηση οι τρεις πρώτοι, δεν θα κρατήσει πολύ. Βέβαια θα πρέπει να τη χρησιμοποιήσω κι εγώ σε κάποιο το σημείο του αγώνα».
Τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να παρακολουθήσετε αύριο στις 10:30 από τη Δημόσια Τηλεόραση. Το Ινδικό GP αγώνας που μπορεί να δώσει στο Φέτελ τον 4ο συνεχή τίτλο του θα μεταδοθεί απευθείας από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ στις 11:30. Ο Φέτελ θέλει 10 βαθμούς για να πανηγυρίσει, πράγμα που φαντάζει βέβαιο. Αν κερδίσει η Red Bull επίσης διατηρεί τον τίτλο στους κατασκευαστές.
Η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m24.119s |
2. Nico Rosberg Mercedes 1m24.871s +0.752s |
3. Lewis Hamilton Mercedes 1m24.941s +0.822s |
4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m25.047s +0.928s |
5. Felipe Massa Ferrari 1m25.201s +1.082s |
6. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m25.248s +1.129s |
7. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m25.334s +1.215s |
8. Fernando Alonso Ferrari 1m25.826s +1.707s |
9. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m26.153s +2.034s |
10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m26.487s +2.368s |
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m25.458 Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m25.519s +0.951s |
12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m25.711s +1.143s |
13. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m25.740s +1.172s |
14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m25.798s +1.230s |
15. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m26.134s +1.566s |
16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m26.336s +1.768s |
Xρόνος εισόδου στο Q2: 1m26.178 Διαφορά από 1ο Q1 |
17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m26.577s +1.003s |
18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m26.842s +1.268s |
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m26.970s +1.396s |
20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m27.105s +1.531s |
21. Charles Pic Caterham-Renault 1m27.487s +1.913s |
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m28.138s +2.564s |
Η μάχη των κατατακτήριων δοκιμών ανάμεσα στα ζευγάρια πιλότων της κάθε ομάδας έχει εξελιχθεί ως τώρα φέτος:
Vettel 15 1 Webber |
Alonso 9 7 Massa |
Button 9 7 Perez |
Raikkonen 10 6 Grosjean |
Rosberg 6 10 Hamilton |
Hulkenberg 15 1 Gutierrez |
Di Resta 9 7 Sutil |
Maldonado 7 9 Bottas |
Vergne 4 12 Ricciardo |
Pic 10 6 Van der Garde |
Bianchi 14 2 Chilton |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr