Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 750
Με όνομα βαρύ σαν ιστορία…
Πάνω από 31 χρόνια μετακινήσεων επιφανών επιβατών και οικονομικά αεράτων οικογενειαρχών έχει καταγράψει η Σειρά 7 της BMW. Ενα αυτοκίνητο που χρόνο με τον χρόνο, όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι το προτίμησαν, όντας ίσως το μοναδικό που δεν επηρεάστηκε τόσο πολύ (όσο άλλα) από την εμπορική επέλαση των SUV. Οσοι την πήρανε, απλά την ξαναπήρανε. Ακόμα και η προηγούμενη γενιά, η οποία αμφισβητήθηκε σχεδιαστικά όσο καμία άλλη (κυρίως η προ facelift), με τον αρχισ
Με όνομα βαρύ σαν ιστορία…
Πάνω από 31 χρόνια μετακινήσεων επιφανών επιβατών και οικονομικά αεράτων οικογενειαρχών έχει καταγράψει η Σειρά 7 της BMW. Ενα αυτοκίνητο που χρόνο με τον χρόνο, όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι το προτίμησαν, όντας ίσως το μοναδικό που δεν επηρεάστηκε τόσο πολύ (όσο άλλα) από την εμπορική επέλαση των SUV. Οσοι την πήρανε, απλά την ξαναπήρανε. Ακόμα και η προηγούμενη γενιά, η οποία αμφισβητήθηκε σχεδιαστικά όσο καμία άλλη (κυρίως η προ facelift), με τον αρχισχεδιαστή της Κρις Μπανγκλ, στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Αμερικανός βλέπετε θέλησε να βάλει το μαχαίρι στο κόκαλο και να σπάσει την αποστειρωμένη γραμμή που ακολουθούσαν εδώ και χρόνια οι Γερμανοί. Το παράκανε; Ισως, αφού τους ήρθε λίγο απότομα αυτή η αλλαγή. Πάντως ο ίδιος, λίγο πριν αποχωρήσει από την εταιρεία, άφησε τα δύο του τελευταία σχέδια. Την επερχόμενη Ζ4 και την 7άρα που βλέπετε σήμερα. Είναι αυτό που λέμε «έφυγε με ψηλά το κεφάλι»… Αλλά πολύ ψηλά! Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Είναι ίσως το πιο καλοσχεδιασμένο σεντάν αυτής της κατηγορίας. Κρύβει με αριστουργηματικό τρόπο τον μεγάλο του όγκο (πάνω από 5 μέτρα μήκος) και είναι αναμφίβολα η πιο σπορ 7άρα στην ιστορία της BMW.
Οι χώροι στο εσωτερικό της άπλετοι! Μπορούν άνετα να θρονιαστούν πέντε τον αριθμό στρουμπουλοί επιβάτες, με τις δύο εμπρόσθιες θέσεις να θυμίζουν αεροπορικές θέσεις τύπου first class σε υπερατλαντικό ταξίδι. Ο χώρος των αποσκευών είναι στα 500 lt. Περί ποιότητας κατασκευής και πολυτέλειας είναι περιττό να αναφερθούμε, αφού μιλάμε για μια BMW και δη για μια 7άρα. Πρέπει όμως να σταθούμε στο νέας γενιάς σύστημα χειρισμού των ηλεκτρονικών, του κλιματισμού και των multimedia (TV, ηχοσύστημα), με την οθόνη υψηλής ευκρίνειας. Και αν κάποιους οι προηγούμενες BMW με τα i-Drive τους τούς είχαν ταλαιπωρήσει, το νέο είναι τόσο εύχρηστο, λες και έχει κατασκευαστεί για… χαζούς. Ετσι απλά!
Με τα τέσσερα…
Με την παραπάνω έκφραση το μυαλό πηγαίνει κατευθείαν στην τετρακίνηση. Εδώ μιλάμε για το σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης, το οποίο διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις της νέας 7άρας, εκτός της πετρελαιοκίνητης 730d. Πρόκειται για ένα σύστημα που μέσω ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα με ατέρμονα, περιστρέφει λίγο (μέχρι 3 μοίρες) τους πίσω τροχούς. Στις μικρές ταχύτητες οι πίσω τροχοί περιστρέφονται αντίθετα με τους εμπρόσθιους για να μικρύνει ο κύκλος, ενώ στις υψηλές στρέφονται στην ίδια κατεύθυνση για μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές, ενώ οι πίσω επιβάτες αισθάνονται πιο ήπια τη διαδρομή στις απότομες στροφές. Επί της ουσίας, το αποτέλεσμα είναι απλά εκπληκτικό. Η μεγάλη 7άρα στρίβει με τα… όσα σαν ένα μικρό ευλύγιστο Gti, ενώ στις απότομες αλλαγές λωρίδας στις υψηλές ταχύτητες η συμπεριφορά της Γερμανίδας είναι για σεμινάριο. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις ρουφάνε με μεγάλη προθυμία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες σημειώστε πως διαθέτουν δυνατότητα συνεχούς ρύθμισης των αμορτισέρ. Γενικότερα η ποιότητα κύλισης είναι αλλού, ενώ οι εξωτερικοί ήχοι που περνούν στην καμπίνα τον επιβατών είναι ελάχιστοι, με την ηχομόνωση να είναι ίσως η καλύτερη που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο μέχρι σήμερα.
Το διαμάντι της BMW
Ολα καλά λοιπόν με την 7άρα, η οποία αναμφίβολα μας εντυπωσίασε κυρίως με τον τρόπο που αυτό το βαρύ και μεγάλο αυτοκίνητο κινείται ακόμα και σε στροφιλίκια με το σύστημα τετραδιεύθυνσης να κάνει πολύ καλή δουλειά. Το διαμάντι όμως της νέας 7άρας και δη της 750, είναι αναμφίβολα ο κινητήρας της, που δεν είναι άλλος από τον εκπληκτικό οκτακύλινδρο διπλοτουρμπισμένο των 407 ίππων! Αισθάνθηκα ιδιαίτερη τιμή που είχα στα χέρια μου αυτό το τεχνολογικό θαύμα, αφού σημειώστε πως είναι ο πρώτος V8 που έχει Twin Turbo. Η δύναμη που προσφέρει αυτό το διαμάντι στο αυτοκίνητο είναι άπλετη, ξεκινώντας από τα πολύ χαμηλά και φτάνοντας μέχρι τις πιο υψηλές στροφές. Η ροπή στρέψης του κινητήρα φτάνει στο θεαματικό νούμερο των 62 kgm! Ετσι το σχεδόν δύο τόνων αυτοκίνητο απογειώνεται για τα πρώτα 100km/h επιτάχυνσης σε σχεδόν 5 δευτερόλεπτα. Αντε γεια δηλαδή. Σημειώστε δε, ότι η «μικρότερη» 740i διαθέτει τον επίσης Twin Turbo 3λιτρο V6, απόδοσης 326 PS.
Κλείνοντας αυτή την πρώτη εν Ελλάδι δοκιμή, θα ήθελα να σας πω επί προσωπικού ότι αυτής της κατηγορίας αυτοκίνητα δεν μου πολυαρέσουν. Οσο και αν ακούγεται τετριμμένο, μου βγάζουν μια… παππουδίστικη αίσθηση, ενώ το βαρύ και δυσκίνητο αμάξωμά τους με ξενερώνει. Η νέα 7άρα όμως μου άλλαξε εντελώς αυτή την αίσθηση, όντας ένα από τα πιο σπορτίφ, γρήγορα και συνάμα μεγάλα αυτοκίνητα της αγοράς. Εύγε BMW!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.072/1.902/1.479 χιλιοστά
Μεταξόνιο: 3.070 χιλιοστά
Βάρος (kg): 2.020
Κινητήρας: 4.395 cc
Ισχύς (PS/rpm): 407/5.500
Ροπή: (kgm/rpm): 62,0/1.750-4.500
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Ανάρτηση
Εμπρός: Διπλών ψαλιδιών
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων με αερανάρτηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Επιτάχυνση 0-100 km: 5,9 sec
Κατανάλωση (lt/100 km)
Μικτή: 9,9
Ελάχιστη: 7,6
Μέγιστη: 13,3
Εκπομπές CO2: 232 g/km
ΤΙΜΕΣ
740i 3,0 (326 PS): €94.842
740Li 3,0 (326 PS): €98.465
750i 4,4 (407 PS): €115.164
750Li 4,4 (407 PS): €118.719
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr