Έχει λόγο που χαμογελά ο Χάμιλτον!
15.11.2013
13:18
Ο Βρετανός ήταν απογοητευμένος από την απόδοσή του το τελευταίο χρονικό διάστημα και δε δίσταζε δημόσια να κριτικάρει τον εαυτό του.
Μιλώντας σχετικά χτες στο Ώστιν τόνισε μεταξύ άλλων: « Θα έλεγα πως μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα έχω υποστεί ένα σοκ. Ίσως αυτό οφείλεται στην κατεύθυνση της εξέλιξης του μονοθεσίου δεν ξέρω. Παραμένω το ίδιο συγκεντρωμένος ίσως να μην είναι σωστός ο προσανατολισμός μας στο set –up αλλά κάποιες στιγμές αισθάνομαι ότι δε βρίσκομαι στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή. Στη Σουζούκα είχα καλό μονοθέσιο παρότι οι κλίσεις στις αεροτομές ήταν διαφορετικές απ’ αυτές του Νίκο αλλά συνέβη το κλατάρισμα στην εκκίνηση. Στον τελευταίο αγώνα στις δοκιμές δεν πήγα καλά και αυτό οριοθέτησε τις δυνατότητες που είχα. Ελπίζω αυτό το Σαββατοκύριακο να τα πάω καλύτερα».
Στη Mercedes είχαν αποφασίσει ότι θα αλλάξουν προσέγγιση στο στήσιμο του μονοθεσίου στους δυο τελευταίους αγώνες σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν την ικανότητα του μονοθεσίου να προσπερνά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα μειώσουν τις κλίσεις στις αεροτομές, θυσιάζοντας μέρος της ταχύτητας στις κατατακτήριες δοκιμές καθότι θα μειωθεί η κάθετη αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη (downforce) αλλά ταυτόχρονα θα κερδίσουν σε τελική ταχύτητα στον αγώνα καθότι ανάλογη θα είναι και η μείωση των αντιστάσεων. Οι W04 μέχρι τώρα είναι ταχύτατες στις δοκιμές αλλά προβληματίζει η αποτελεσματικότητά τους στον αγώνα όταν χρειάζεται να πλησιάσουν ένα προπορευόμενο μονοθέσιο.
Αναφερόμενος σ’ αυτό ο Χάμιλτον εξήγησε: «Υπάρχουν μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα στο να έχεις περισσότερο ή λιγότερο downforce στο μονοθέσιο όταν θες να προσπεράσεις ή να υπερασπιστείς τη θέση σου. Το μονοθέσιο μας είναι καλό σ’ ένα γρήγορο γύρο αλλά στον αγώνα δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την ταχύτητά μας».
Στη Mercedes είχαν αποφασίσει ότι θα αλλάξουν προσέγγιση στο στήσιμο του μονοθεσίου στους δυο τελευταίους αγώνες σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν την ικανότητα του μονοθεσίου να προσπερνά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα μειώσουν τις κλίσεις στις αεροτομές, θυσιάζοντας μέρος της ταχύτητας στις κατατακτήριες δοκιμές καθότι θα μειωθεί η κάθετη αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη (downforce) αλλά ταυτόχρονα θα κερδίσουν σε τελική ταχύτητα στον αγώνα καθότι ανάλογη θα είναι και η μείωση των αντιστάσεων. Οι W04 μέχρι τώρα είναι ταχύτατες στις δοκιμές αλλά προβληματίζει η αποτελεσματικότητά τους στον αγώνα όταν χρειάζεται να πλησιάσουν ένα προπορευόμενο μονοθέσιο.
Αναφερόμενος σ’ αυτό ο Χάμιλτον εξήγησε: «Υπάρχουν μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα στο να έχεις περισσότερο ή λιγότερο downforce στο μονοθέσιο όταν θες να προσπεράσεις ή να υπερασπιστείς τη θέση σου. Το μονοθέσιο μας είναι καλό σ’ ένα γρήγορο γύρο αλλά στον αγώνα δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την ταχύτητά μας».
Χτες οι μηχανικοί της Mercedes έλυσαν και εξέτασαν προσεκτικά το σασί της WO4 που χρησιμοποιεί ο Χάμιλτον. Προέβησαν σ’ αυτή την ασυνήθιστη και χρονοβόρα διαδικασία παρακινούμενοι από την διαφοροποίηση στα δεδομένα των δυο W04 που κατέγραψαν στο Άμπου Ντάμπι. Βρήκαν σημαντικές ρωγμές στο σασί του Χάμιλτον που είναι βέβαιο πως επηρέαζαν αρνητικά την απόδοση της W04 του Βρετανού. Αμέσως αποφάσισαν να του αλλάξουν σασί, μένει να δούμε αν αυτό θα βοηθήσει το Χάμιλτον να κινηθεί στις δοκιμές ταχύτερα από το Ρόσμπεργκ και γιατί όχι να επιστρέψει στις pole. Ο Βρετανός έχει σημειώσει πέντε pole position φέτος, επτά έχει ο Φέτελ, τρεις ο Ρόσμπεργκ και δυο, ο Γουέμπερ.
Στη Mercedes έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στη μάχη της 2ης θέσης του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Αυτή τη στιγμή η ομάδα είναι στη 2η θέση της βαθμολογίας, προηγείται 11 βαθμούς από τη Ferrari ενώ απομένουν να μοιραστούν 86 στους δυο τελευταίους αγώνες.
Το GP των ΗΠΑ θα διεξαχθεί την Κυριακή 17/11 στις 21:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr