Δοκιμάζουμε το Audi A1 1.4 με τεχνολογία CoD
15.11.2013
16:55
Αν υποθέσουμε ότι στις μεσαίες και μεγάλες κατηγορίες οι γερμανικές μάρκες παίζουν «εντός έδρας», στις μικρότερες έχουν σαφώς πιο δύσκολο έργο.
Και αυτό διότι το κοινό που… κολυμπά σε αυτά τα νερά ψάχνει πιο οικονομικές προτάσεις, με έμφαση στη σωστή αναλογία εξωτερικών διαστάσεων/μεγάλων εσωτερικών χώρων. Σε ποιους λοιπόν απευθύνεται η Audi με το Α1; Στα χέρια μας πέρασε το 5θυρο μοντέλο, η έκδοση Sportback δηλαδή, με τον 1.4 TFSI, τεχνολογίας Cylinder On Demand.
Τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις; Ότι πρόκειται για τους κινητήρες που έχει εξελίξει ο Όμιλος Volkswagen με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και έχουν τη δυνατότητα να απενεργοποιούν τους δύο από τέσσερις κυλίνδρους όταν το αυτοκίνητο έχει αναπτύξει ταχύτητα αλλά ο οδηγός δεν πατά το γκάζι, ή ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές. Μόλις ο οδηγός πατήσει το δεξί πεντάλ ή φρενάρει, τότε οι δύο κύλινδροι τίθενται άμεσα σε λειτουργία.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε και το ημιαυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το S tronic. Η συνεργασία του με τον turbo άμεσου ψεκασμού σου επιτρέπουν να οδηγήσεις το πολυτελές μικρό της Audi με δύο τρόπους: είτε χαλαρά όταν η διάθεση και οι συνθήκες το απαιτήσουν, είτε με sport ρυθμό όταν γυναίκα και παιδιά απουσιάζουν από δεξιά και πίσω σου.
Όταν δε ζοριστεί, ο 1.4 TFSI CoD είναι όντως οικονομικός. Σου επιτρέπει να ταξιδεύεις με μέση κατανάλωση κοντά στα 5 lt/100 km. Μέσα στην πόλη όμως, με τις συνεχείς στάσεις στα φανάρια ή πίσω από άλλα οχήματα, ο υπολογιστής ταξιδίου θα δείξει πάνω από 7 lt/100 km. Παρά τους μεγάλους τροχούς των 17 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, η ανάρτηση καταφέρνει να φιλτράρει σε μεγάλο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις; Ότι πρόκειται για τους κινητήρες που έχει εξελίξει ο Όμιλος Volkswagen με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και έχουν τη δυνατότητα να απενεργοποιούν τους δύο από τέσσερις κυλίνδρους όταν το αυτοκίνητο έχει αναπτύξει ταχύτητα αλλά ο οδηγός δεν πατά το γκάζι, ή ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές. Μόλις ο οδηγός πατήσει το δεξί πεντάλ ή φρενάρει, τότε οι δύο κύλινδροι τίθενται άμεσα σε λειτουργία.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε και το ημιαυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το S tronic. Η συνεργασία του με τον turbo άμεσου ψεκασμού σου επιτρέπουν να οδηγήσεις το πολυτελές μικρό της Audi με δύο τρόπους: είτε χαλαρά όταν η διάθεση και οι συνθήκες το απαιτήσουν, είτε με sport ρυθμό όταν γυναίκα και παιδιά απουσιάζουν από δεξιά και πίσω σου.
Όταν δε ζοριστεί, ο 1.4 TFSI CoD είναι όντως οικονομικός. Σου επιτρέπει να ταξιδεύεις με μέση κατανάλωση κοντά στα 5 lt/100 km. Μέσα στην πόλη όμως, με τις συνεχείς στάσεις στα φανάρια ή πίσω από άλλα οχήματα, ο υπολογιστής ταξιδίου θα δείξει πάνω από 7 lt/100 km. Παρά τους μεγάλους τροχούς των 17 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, η ανάρτηση καταφέρνει να φιλτράρει σε μεγάλο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Στη θέση D το 7τάχυτο S tronic παρουσιάζει μία μικρή καθυστέρηση, βάζοντας το όμως στο S οι σχέσεις γεμίζουν πιο γρήγορα και το Α1 μεταμορφώνεται σε κάτι πιο άγριο. Τότε είναι που νιώθεις ότι κρατάς το τιμόνι ενός μικρού GTi. Οι αριθμοί αυτό δείχνουν (0-100 σε 8 sec και τελική 212 km/h), το ίδιο και η συνεργασία του ζωηρού κινητήρα με το σωστά ζυγισμένο πλαίσιο. Αν υπάρχει ένα παράπονο, είναι ότι το τιμόνι «μεταφέρει» μία μικρή ασάφεια στις στροφές. Βέβαια γρήγορος ρυθμός σημαίνει και κατανάλωση στα… κόκκινα, αλλά είναι κάτι που μπορείς να αντέξεις αν δεν το κάνεις σε καθημερινή βάση.
Για να επιστρέψουμε στο ερώτημα της πρώτης παραγράφου, το συγκεκριμένο Α1 απευθύνεται σε όσους αναζητούν – και το πορτοφόλι τους μπορεί να υποστηρίξει – ένα αυτοκίνητο πόλης με κύρος, τεχνολογία, ψαγμένο στήσιμο, επιδόσεις. Χωρίς να τους πολυενδιαφέρει η απουσία χώρων για τους πίσω επιβάτες ή τις αποσκευές τους. Ένα νεαρό ζευγάρι ή μία τριμελής οικογένεια θα εκτιμήσει όσα έχει να προσφέρει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.4 TFSI CoD)
Κινητήρας: 1.395 cc
Ισχύς: 140 PS στις 5.000 rpm
Ροπή: 25,5 kgm από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 212 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 113 g/km
Βάρος: 1.145 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.954/1.746/1.422 mm
Χώρος αποσκευών: 270 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 101,7 ευρώ
Τιμή: 22.500 ευρώ (χωρίς απόσυρση)
Για να επιστρέψουμε στο ερώτημα της πρώτης παραγράφου, το συγκεκριμένο Α1 απευθύνεται σε όσους αναζητούν – και το πορτοφόλι τους μπορεί να υποστηρίξει – ένα αυτοκίνητο πόλης με κύρος, τεχνολογία, ψαγμένο στήσιμο, επιδόσεις. Χωρίς να τους πολυενδιαφέρει η απουσία χώρων για τους πίσω επιβάτες ή τις αποσκευές τους. Ένα νεαρό ζευγάρι ή μία τριμελής οικογένεια θα εκτιμήσει όσα έχει να προσφέρει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.4 TFSI CoD)
Κινητήρας: 1.395 cc
Ισχύς: 140 PS στις 5.000 rpm
Ροπή: 25,5 kgm από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 212 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 113 g/km
Βάρος: 1.145 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.954/1.746/1.422 mm
Χώρος αποσκευών: 270 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 101,7 ευρώ
Τιμή: 22.500 ευρώ (χωρίς απόσυρση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr