Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος συμμετείχε στην 5η Πανελλήνια Εθελοντική Φύτευση της We4all, φυτεύοντας 1.000 ενδημικά και δύσφλεκτα δένδρα.
Οικονομική – Οικολογική οδήγηση
Οικονομική – Οικολογική οδήγηση
Η υψηλή τιμή της βενζίνης επιβάλλει να οδηγούμε οικονομικά (και κατα προέκταση οικολογικά) ώστε να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι επισκέψεις μας στα πρατήρια καυσίμων.
Σας παραθέτουμε λοιπόν κάποιους τρόπους που θα μας εξοικονομήσουν καύσιμο:
* Κατά πρώτων, οικονομία καυσίμου δεν σημαίνει απαραίτητα και οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα. Δεν εξοικονομείς καύσιμα εάν σέρνεσαι με 60 km/h, ούτε εάν πατάς απαλά το γκάζι. Το θέμα είναι λίγο πιο πολύπλοκο, γι’ αυτό όσοι ενδιαφέρεστε να κάνετε καλό στην τσέπη σας ή και στον πλανήτη ελάτε να το αναλύσουμε.
* Η γενική φιλοσοφία πίσω από την εξοικονόμηση ενέργειας είναι η ελαχιστοποίηση των μεταβολών της κινητικής ενέργειας του οχήματος. Οσο πιο ομαλά μεταβάλλουμε την ταχύτητα -είτε πρόκειται να επιταχύνουμε είτε πρόκειται να επιβραδύνουμε- τόσο πιο κερδισμένοι βγαίνουμε. Βασική προϋπόθεση της οικονομίας είναι όχι απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Δεν πατάμε ποτέ τέρμα το γκάζι ή το φρένο. Ιδιαίτερα με 1η ή 2α στο κιβώτιο, η βίαιη επιτάχυνση είναι ό,τι χειρότερο από πλευράς κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.
* Αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν στις πληροφορίες τους υπολογισμό μέσης αλλά και στιγμιαίας κατανάλωσης. Παρατηρώντας τις μεταβολές των τιμών αυτών μπορείτε να βελτιώσετε σιγά-σιγά την οδήγησή σας όσον αφορά στην οικονομία καυσίμου. Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να μη σας γίνει εμμονή και να θυμάστε πάντα ότι προέχει η ασφάλεια.
* Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακοινώνουν τιμές κατανάλωσης που σε καθημερινή χρήση φαντάζουν εξωπραγματικές, όμως είναι πέρα για πέρα ρεαλιστικές, αρκεί να έχει κάποιος λίγη υπομονή. Στο ταξίδι, για παράδειγμα, εάν χρησιμοποιείς cruise control και το ρυθμίσεις στα 120 km/h, η κατανάλωση περιορίζεται σημαντικά.
Αυτό γιατί οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μετρούν σ’ αυτή την ταχύτητα την κατανάλωση και ρυθμίζουν έτσι σχέσεις μετάδοσης και χαρτογράφηση κινητήρα ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη οικονομία σ’ αυτά τα χιλιόμετρα. Σε κάθε περίπτωση όσο αυξάνεται την ταχύτητα πάνω από τα 120 km/h η κατανάλωση «τρελαίνεται» και μετά τα 140 km/h γίνεται δυσανάλογη της αύξησης της ταχύτητας. Διαγράψτε λοιπόν τις αντικοινωνικές ταχύτητες!
* Σε κάθε περίπτωση, προσωπική μας άποψη είναι ότι εάν η κατανάλωση του οχήματός σας υπερβαίνει τα 10 lt/100km πρέπει να προβληματιστείτε. Ξεκινήστε μετρώντας την: ξέρετε πώς γεμίζουμε το ρεζερβουάρ, μηδενίζουμε τα χιλιόμετρα και όταν αδειάσει το ξαναγεμίζουμε. Βλέπουμε πόσα λίτρα χώρεσε και τα διαιρούμε με τα χιλιόμετρα που κάναμε. Απλό είναι…
* Κατά πρώτων, οικονομία καυσίμου δεν σημαίνει απαραίτητα και οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα. Δεν εξοικονομείς καύσιμα εάν σέρνεσαι με 60 km/h, ούτε εάν πατάς απαλά το γκάζι. Το θέμα είναι λίγο πιο πολύπλοκο, γι’ αυτό όσοι ενδιαφέρεστε να κάνετε καλό στην τσέπη σας ή και στον πλανήτη ελάτε να το αναλύσουμε.
* Η γενική φιλοσοφία πίσω από την εξοικονόμηση ενέργειας είναι η ελαχιστοποίηση των μεταβολών της κινητικής ενέργειας του οχήματος. Οσο πιο ομαλά μεταβάλλουμε την ταχύτητα -είτε πρόκειται να επιταχύνουμε είτε πρόκειται να επιβραδύνουμε- τόσο πιο κερδισμένοι βγαίνουμε. Βασική προϋπόθεση της οικονομίας είναι όχι απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Δεν πατάμε ποτέ τέρμα το γκάζι ή το φρένο. Ιδιαίτερα με 1η ή 2α στο κιβώτιο, η βίαιη επιτάχυνση είναι ό,τι χειρότερο από πλευράς κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.
* Αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν στις πληροφορίες τους υπολογισμό μέσης αλλά και στιγμιαίας κατανάλωσης. Παρατηρώντας τις μεταβολές των τιμών αυτών μπορείτε να βελτιώσετε σιγά-σιγά την οδήγησή σας όσον αφορά στην οικονομία καυσίμου. Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να μη σας γίνει εμμονή και να θυμάστε πάντα ότι προέχει η ασφάλεια.
* Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακοινώνουν τιμές κατανάλωσης που σε καθημερινή χρήση φαντάζουν εξωπραγματικές, όμως είναι πέρα για πέρα ρεαλιστικές, αρκεί να έχει κάποιος λίγη υπομονή. Στο ταξίδι, για παράδειγμα, εάν χρησιμοποιείς cruise control και το ρυθμίσεις στα 120 km/h, η κατανάλωση περιορίζεται σημαντικά.
Αυτό γιατί οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μετρούν σ’ αυτή την ταχύτητα την κατανάλωση και ρυθμίζουν έτσι σχέσεις μετάδοσης και χαρτογράφηση κινητήρα ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη οικονομία σ’ αυτά τα χιλιόμετρα. Σε κάθε περίπτωση όσο αυξάνεται την ταχύτητα πάνω από τα 120 km/h η κατανάλωση «τρελαίνεται» και μετά τα 140 km/h γίνεται δυσανάλογη της αύξησης της ταχύτητας. Διαγράψτε λοιπόν τις αντικοινωνικές ταχύτητες!
* Σε κάθε περίπτωση, προσωπική μας άποψη είναι ότι εάν η κατανάλωση του οχήματός σας υπερβαίνει τα 10 lt/100km πρέπει να προβληματιστείτε. Ξεκινήστε μετρώντας την: ξέρετε πώς γεμίζουμε το ρεζερβουάρ, μηδενίζουμε τα χιλιόμετρα και όταν αδειάσει το ξαναγεμίζουμε. Βλέπουμε πόσα λίτρα χώρεσε και τα διαιρούμε με τα χιλιόμετρα που κάναμε. Απλό είναι…
ΤΟ ΤΟP 10 ΤΟΥ ΕCODRIVING
1. Αλλάξτε σχέση μετάδοσης (ταχύτητα) στις 2.000 με 2.500 στροφές.
2. Οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης.
3. Προβλέψτε τις συνθήκες κυκλοφορίας. Ένα σύστημα πλοήγηση βοηθάει σημαντικά.
5. Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό).
6. Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.
7. Κάνετε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος.
8. Αποφύγετε τη μεταφορά περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής.
9. Αποφύγετε τα άσκοπα ανοίγματα των παραθύρων και την τοποθέτηση αεροτομών.
10. Κάνετε συνετή χρήση του κλιματισμού.
Πέρα απο την οδήγηση υπάρχουν και κάποια ακόμα.... μυστικά για να πετύχουμε οικονομία καυσίμου:
• Επιλέξτε ελαστικά με χαμηλό συντελεστή τριβής
Οι μεγάλες εταιρείες έχουν στην γκάμα τους «πράσινα ελαστικά» με ειδικά σχεδιασμένο πέλμα και σκελετό που ελαχιστοποιούν τις τριβές και τις θερμικές απώλειες έτσι παρουσιάζουν μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις. Κομβικό είναι να διατηρούμε τα ελαστικά σε σωστή πίεση, για να μην αυξάνονται οι τριβές.
• Μη χρησιμοποιείται άσκοπα τον κλιματισμό
Στη χώρα μας οι συνθήκες δημιουργούν ανάγκη για ψύξη της καμπίνας επιβατών τουλάχιστον για 5 μήνες το χρόνο. Είναι κομβικό να μην κατεβάζουμε ποτέ (!) τη θερμοκρασία κάτω από τους 22 βαθμούς Κελσίου, ιδανικά τη ρυθμίζουμε στους 23 με 24 βαθμούς με τον ανεμιστήρα σε χαμηλό ρυθμό περιστροφής. Ξεκινώντας ανοίγουμε τα παράθυρα και αφού εξισωθεί η θερμοκρασία του εσωτερικού μ’ αυτή του περιβάλλοντος, κλείνουμε τα παράθυρα και ενεργοποιούμε τον κλιματισμό. Ποτέ δε χρησιμοποιούμε κλιματισμό με ανοιχτά παράθυρα. Σβήνουμε τον κλιματισμό λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμό μας, αυτό εκτός από οικονομία βοηθά και τον οργανισμό μας να προσαρμοστεί στη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Οι ενεργειακές απαιτήσεις του κλιματισμού ποικίλουν ανάλογα με τα τετραγωνικά της καμπίνας επιβατών αν θέλετε να ψύξετε ένα μεγάλο SUV προφανώς η επιβάρυνση σε κατανάλωση είναι μεγαλύτερη.
• Σχεδιάστε τη μετακίνησή σας
Προγραμματίζοντας στο GPS ή στο μυαλό σας που ακριβώς θέλετε να πάτε δε χάνετε χρόνο σε άσκοπες αλλαγές πορείας, δε χάνετε το δρόμο σας, δεν κάνετε λάθη και εξοικονομείτε καύσιμο, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που είστε εν κινήσει.
• Το αυτοκίνητο δεν είναι αποθήκη...
Οποιοδήποτε φορτίο μεταφράζεται σε κατανάλωση καυσίμου. Αν κάνετε έναν υπολογισμό για το πόσο σας κόστισαν τα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια που ακόμη κουβαλάτε στο πορτμπαγκάζ θα δείτε ότι μάλλον σας συνέφερε να τα πετάξετε και να αγοράσετε άλλα του χρόνου. Σχάρες οροφής, κοτσαδόροι, ρυμουλκούμενα όλα μα όλα αυξάνουν την κατανάλωση. Σημαντικό ρόλο βέβαια παίζει και το βάρος του αυτοκινήτου. Πολλά νέα μοντέλα δεν έχουν ρεζέρβα αλλά κιτ επιδιόρθωσης. Σκεφτείτε ότι το εφεδρικό ελαστικό ζυγίζει 20 kg, ανάγετε το σε κατανάλωση κατά τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου και ξανασκεφτείτε το…
• Σωστή συντήρηση του κινητήρα και των μηχανικών μερών
Η εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα θεωρείται δεδομένη για να πετύχουμε μια λογική κατανάλωση καυσίμου. Μπουζί και φίλτρα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση όπως και όλοι οι ηλεκτροκινητήρες απ’ αυτόν της κρεμαγιέρας (σ.σ: στα σύγχρονα αυτοκίνητα) μέχρι αυτούς των ηλεκτρικών παραθύρων. Όλα μα όλα μέσα στο αυτοκίνητο παίρνουν ενέργεια από τη βενζίνη.
• Ανεφοδιασμός
Τις πολύ ζεστές μέρες καλό είναι να αποφεύγετε την πλήρωση του τεπόζιτου τις μεσημεριανές ώρες γιατί οι απώλειες λόγω αναθυμιάσεων είναι μεγάλες. Γεμίζοντας το ρεζερβουάρ καίτε καύσιμο για να το κουβαλάτε. Προτού γεμίσετε το ρεζερβουάρ με ακριβή 100αρα βενζίνη εξετάστε αν το αυτοκίνητο σας μπορεί να την αξιοποιήσει.
• Φώτα πορείας
Μην οδηγείτε τη μέρα με τα φώτα αναμμένα, καταναλώνετε αναίτια καύσιμο. Σε κάποια μοντέλα τα φώτα μένουν αναμμένα καθόλη τη διάρκεια της κίνησής τους αλλά οι εμπνευστές αυτής της ιδέας ζουν σε χώρες όπου έχουν ξυπνήσει πολλές φορές νομίζοντας ότι δεν ξημέρωσε. Αν τους φέρεις σ’ ένα ελληνικό νησί το καλοκαίρι είναι πιθανόν να ξανασκεφτούν τα «μόνιμα αναμμένα φώτα» όπως και άλλα πολλά στη ζωή τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα