Δοκιμάζουμε τη νέα Octavia 1.6 TDI

Το best seller της Skoda εισήλθε στην τρίτη γενιά του και ήταν κάτι το αναμενόμενο όλη η… στοργή και η φροντίδα των ανθρώπων της εταιρείας να πέσει πάνω του.

Η νέα Octavia δεν άλλαξε ριζικά σε εμφάνιση, καθώς οι σχεδιαστές προφανώς δεν ήθελαν να ρισκάρουν. Είναι όμως πιο ευρύχωρη, ποιοτικότερη και πιο ασφαλής από ποτέ. Καθόλου άσχημα. Το μικρομεσαίο sedan της Skoda προβιβάστηκε. Με μήκος 4,66 m, μεταξόνιο κοντά στα 2,7 m και… σπηλαιώδη χώρο αποσκευών (590 lt), δικαιούται να εισέλθει στη μεσαία κατηγορία. Άλλωστε άφησε στη θέση του το νέο Rapid, για όσους αναζητούν ένα προσιτό οικογενειακό μοντέλο.

Όλα τα παραπάνω – συν την τεχνολογία που κουβαλά και τα ποιοτικότερα υλικά στην καμπίνα των επιβατών – φέρνουν την Octavia σε θέση να «φλερτάρει» με τα μοντέλα στις… παρυφές των premium οικογενειακών. Θα μου πείτε βέβαια ότι αυτό είναι δικό τους πρόβλημα, όχι της Skoda.

Η νέα Skoda φτιάχτηκε για να ταξιδεύει στον ανοικτό δρόμο. Εκεί ξεδιπλώνει όλες τις αρετές της και η έκδοση με τον 1.6 TDI Green Tec των 105 PS φαντάζει ως η ιδανική επιλογή. Η Octavia προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ευστάθεια ανά πάσα στιγμή και καλή ηχομόνωση. Ο μόνος θόρυβος που θα γίνει αισθητός στο εσωτερικό είναι από την αεροδυναμική αντίσταση και μόνο στις υψηλές ταχύτητες. Το αυτοκίνητο επιταχύνει γρήγορα, φρενάρει αποτελεσματικά, στρίβει αρχοντικά, δε γέρνει και εξέρχεται με… ζωντάνια από τις στροφές.

Παρά τη μικρή ισχύ, ο 1.6 diesel ταιριάζει γάντι στη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος, τραβά από χαμηλά, και αποδεικνύεται επαρκής για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο ακόμη και αν αυτό είναι φορτωμένο. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, με αραιή κλιμάκωση. Το τελευταίο χαρακτηριστικό δεν ξενίζει, άλλωστε πρωταρχικός στόχος για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι η επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης και ο περιορισμός των ρύπων κάτω από τα 100 g/km. Το τιμόνι εμφανίζει μία μικρή ασάφεια γύρω από την ευθεία, κατά τα λοιπά όμως προσφέρει επαρκή πληροφόρηση για τη θέση των τροχών.



Η τεχνολογία δεν κάνει τα αυτοκίνητα μόνο ασφαλέστερα, αλλά και λιγότερο ενεργοβόρα. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, η νέα Octavia είναι αρκετά οικονομικότερη σε κατανάλωση. Οδηγώντας γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο η μέση τιμή δεν ξεπέρασε κατά πολύ τα  6 lt/100 km, ενώ ρίχνοντας το ρυθμό η σχετική ένδειξη υποχωρεί κάτω από τα 5 lt/100 km! Ακόμη όμως και μέσα στην πόλη, ο 1.6 TDI δεν θα ζητήσει πάνω από 7,5 lt/100 km.

Η Skoda εκπλήσσει ευχάριστα και πάλι, στην πιο δημιουργική περίοδο της ιστορίας της. Η νέα Octavia αξίζει να βρίσκεται στις top επιλογές κάθε οικογενειάρχη. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί μονόδρομο για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα και θα κάνει απόσβεση της διαφοράς στη τιμή από το βασικό μοντέλο βενζίνης (1.2 TSI), μέσω της χαμηλότερης κατανάλωσης και της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας. Παράλληλα ο εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης είναι πλούσιος ακόμη και από τη βασική έκδοση (πλήθος αερόσακων, ESP, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, κλιματισμός, ηχοσύστημα και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.6 TDI)

Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 105 PS στις 3.000 rpm
Ροπή: 25,5 kgm στις 1.500-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,8 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Βάρος: 1.305 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.659/1.814/1.461 mm
Χώρος αποσκευών: 590 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  0 ευρώ
Τιμή: 18.790 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr