Οδηγούμε στην Γαλλία τα S60/V60 Drive-E
07.12.2013
09:46
Η Volvo δεν ανανέωσε μόνο σχεδιαστικά τους εκπροσώπους της στη μεσαία κατηγορία, αλλά τους «προικίζει» και με νέους κινητήρες, τους πρώτους της οικογένειας Drive-E. Οι μηχανολόγοι της εργάζονταν στο συγκεκριμένο project επί 6 έτη.
Η μάρκα από το βόρειο άκρο της Ευρώπης έχει έτσι τη δυνατότητα να ανεξαρτητοποιηθεί σταδιακά από τους EcoBoost της Ford, καθώς οι δύο κατασκευαστές ακολουθούν πλέον διαφορετικούς δρόμους.
Στο υπέροχο οδικό δίκτυο της νότιας Γαλλίας, δίπλα στη θάλασσα αλλά και στις στριφτερές ανηφορικές διαδρομές, πήραμε μία αρχική, αλλά αντιπροσωπευτική γεύση για το χαρακτήρα που δίνουν στα S60, V60 και XC60 οι πρώτοι Drive-E κινητήρες. Πρόκειται για 4κύλινδρα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, με κοινή χωρητικότητα (1.969 cc) και βέβαια υπερτροφοδότηση.
Στη διαθέση μας υπήρχε το S60 T6 με κομπρέσορα (για τις χαμηλές στροφές) και turbo (για τις μεσαίες και υψηλές), ισχύος 306 PS. Η απόδοση θυμίζει τον κινητήρα της BMW, μόνο που στην περίπτωση των Βαυαρών μιλάμε για 6κύλινδρα σύνολα με κυβισμό 3 lt. Η Volvo δημιούργησε λοιπόν το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας (χωρίς παρουσία υβριδικού συστήματος) με αναλογία ίππων ανά g. CO2 άνω του 2/1! Σε συνδυασμό με το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο εκπέμπει στο περιβάλλον μόλις 149 g. CO2 ανά km (η μεικτή κατανάλωση ανέρχεται σε 6,4 lt/100 km).
Το μεσαίο sedan της Volvo έχει το πλαίσιο και το στήσιμο για να διαχειριστεί τόση δύναμη. Ο κινητήρας δεν έχει ξεσπάσματα, όμως η ροπή είναι πάντα εκεί για να εξασφαλίσει ταχύτατες προσπεράσεις. Το μεταβλητής υποβοήθησης τιμόνι διατηρεί τον οδηγό σε συνεχή «επαφή» με το δρόμο, ενημερώνοντας έγκυρα για το πού βρίσκονται οι τροχοί. Το αυτόματο σύστημα μετάδοσης ίσως απέχει από τα κορυφαία του είδους, έχει όμως ικανοποιητική λειτουργία. Η σουηδική μάρκα έχει αναβαθμίσει για την περίσταση και το 6άρι μηχανικό σύστημα μετάδοσης. Συνολικά, στεκόμαστε απέναντι από ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό μοντέλο, με επιδόσεις ενός sport sedan (0-100 σε 5,9 sec) και κατανάλωση ενός συμβατικού μικρομεσαίου.
Η Volvo έχει έτοιμο και τον Τ5 βενζίνης, με ισχύ 245 PS και ροπή 35,7 kgm (38,7 kgm με overboost). Στο S60 προσφέρει μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km και εκπομπές ρύπων 137 g/km. Δεν ήταν διαθέσιμος όμως για δοκιμή, οπότε περάσαμε στο 2λιτρο diesel για την έκδοση D4 του μεσαίου station V60. Οι πετρελαιοκινητήρες φέρουν την τεχνολογία i-ART, η οποία παρακολουθεί μέσω μικροϋπολογιστών την πίεση ψεκασμού σε κάθε έναν από τους τέσσερις κυλίνδρους. Έτσι ψεκάζεται μόνο η απαραίτητη ποσότητα καυσίμου σε κάθε κύκλο καύσης.
Με 181 PS και 40,8 kgm ροπής, προσφέρει ιδανική αναλογία δυναμικών χαρακτηριστικών και χαμηλής κατανάλωσης (με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο καταναλώνει 3,8 lt/100 km και εκπέμπει 99 g/km με τις ζάντες των 17 ιντσών). Ο 2λιτρος D4 είναι ένας εξαιρετικά πολιτισμένος πετρελαιοκινητήρας, που ανταποκρίνονται άμεσα στις επιθυμίες του οδηγού και δεν εμφανίζει νεκρά... σημεία. Με αυτόν κάτω από το καπό του, το V60 μεταμορφώνεται σε ιδανικό μέσο μετακίνησης για τους οικογενειάρχες που αναζητούν ένα πολυτελές αυτοκίνητο, με περιορισμένα έξοδα χρήσης.
Στο υπέροχο οδικό δίκτυο της νότιας Γαλλίας, δίπλα στη θάλασσα αλλά και στις στριφτερές ανηφορικές διαδρομές, πήραμε μία αρχική, αλλά αντιπροσωπευτική γεύση για το χαρακτήρα που δίνουν στα S60, V60 και XC60 οι πρώτοι Drive-E κινητήρες. Πρόκειται για 4κύλινδρα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, με κοινή χωρητικότητα (1.969 cc) και βέβαια υπερτροφοδότηση.
Στη διαθέση μας υπήρχε το S60 T6 με κομπρέσορα (για τις χαμηλές στροφές) και turbo (για τις μεσαίες και υψηλές), ισχύος 306 PS. Η απόδοση θυμίζει τον κινητήρα της BMW, μόνο που στην περίπτωση των Βαυαρών μιλάμε για 6κύλινδρα σύνολα με κυβισμό 3 lt. Η Volvo δημιούργησε λοιπόν το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας (χωρίς παρουσία υβριδικού συστήματος) με αναλογία ίππων ανά g. CO2 άνω του 2/1! Σε συνδυασμό με το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο εκπέμπει στο περιβάλλον μόλις 149 g. CO2 ανά km (η μεικτή κατανάλωση ανέρχεται σε 6,4 lt/100 km).
Το μεσαίο sedan της Volvo έχει το πλαίσιο και το στήσιμο για να διαχειριστεί τόση δύναμη. Ο κινητήρας δεν έχει ξεσπάσματα, όμως η ροπή είναι πάντα εκεί για να εξασφαλίσει ταχύτατες προσπεράσεις. Το μεταβλητής υποβοήθησης τιμόνι διατηρεί τον οδηγό σε συνεχή «επαφή» με το δρόμο, ενημερώνοντας έγκυρα για το πού βρίσκονται οι τροχοί. Το αυτόματο σύστημα μετάδοσης ίσως απέχει από τα κορυφαία του είδους, έχει όμως ικανοποιητική λειτουργία. Η σουηδική μάρκα έχει αναβαθμίσει για την περίσταση και το 6άρι μηχανικό σύστημα μετάδοσης. Συνολικά, στεκόμαστε απέναντι από ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό μοντέλο, με επιδόσεις ενός sport sedan (0-100 σε 5,9 sec) και κατανάλωση ενός συμβατικού μικρομεσαίου.
Η Volvo έχει έτοιμο και τον Τ5 βενζίνης, με ισχύ 245 PS και ροπή 35,7 kgm (38,7 kgm με overboost). Στο S60 προσφέρει μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km και εκπομπές ρύπων 137 g/km. Δεν ήταν διαθέσιμος όμως για δοκιμή, οπότε περάσαμε στο 2λιτρο diesel για την έκδοση D4 του μεσαίου station V60. Οι πετρελαιοκινητήρες φέρουν την τεχνολογία i-ART, η οποία παρακολουθεί μέσω μικροϋπολογιστών την πίεση ψεκασμού σε κάθε έναν από τους τέσσερις κυλίνδρους. Έτσι ψεκάζεται μόνο η απαραίτητη ποσότητα καυσίμου σε κάθε κύκλο καύσης.
Με 181 PS και 40,8 kgm ροπής, προσφέρει ιδανική αναλογία δυναμικών χαρακτηριστικών και χαμηλής κατανάλωσης (με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο καταναλώνει 3,8 lt/100 km και εκπέμπει 99 g/km με τις ζάντες των 17 ιντσών). Ο 2λιτρος D4 είναι ένας εξαιρετικά πολιτισμένος πετρελαιοκινητήρας, που ανταποκρίνονται άμεσα στις επιθυμίες του οδηγού και δεν εμφανίζει νεκρά... σημεία. Με αυτόν κάτω από το καπό του, το V60 μεταμορφώνεται σε ιδανικό μέσο μετακίνησης για τους οικογενειάρχες που αναζητούν ένα πολυτελές αυτοκίνητο, με περιορισμένα έξοδα χρήσης.
Οι νέοι κινητήρες της Volvo θα είναι διαθέσιμοι στη χώρα μας στα ανανεωμένα S60, V60 και XC60 τους πρώτους μήνες του 2014. Για κάποιο διάστημα, τα συγκεκριμένα μοντέλα θα διατίθενται παράλληλα και με τους τωρινούς κινητήρες. Μέσα στην επόμενη διετία, η Volvo θα λανσάρει και τους επόμενους Drive-E: τον Τ3 με 151 PS και 27,5 kgm ροπής, τον Τ4 με 190 PS και 30,6 kgm (33,6 kgm με overboost), τον D2 με 120 PS (25,5 kgm), τον D3 με 150 PS (32,6 kgm) και τον D5 με 231 PS (49 kgm).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (S60 T6/V60 D4)
Κινητήρας: 1.969 cc / 1.969 cc
Ισχύς: 306 PS στις 5.700 rpm / 181 PS στις 4.250 rpm
Ροπή: 40,8 kgm 2.100-4.500 rpm / 40,8 kgm 1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς / στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων / μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h / 225 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 5,9 sec / 7,6 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,4 lt/100 km (εργ.) / 3,8 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 149 g/km / 102 g/km
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (S60 T6/V60 D4)
Κινητήρας: 1.969 cc / 1.969 cc
Ισχύς: 306 PS στις 5.700 rpm / 181 PS στις 4.250 rpm
Ροπή: 40,8 kgm 2.100-4.500 rpm / 40,8 kgm 1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς / στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων / μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h / 225 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 5,9 sec / 7,6 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,4 lt/100 km (εργ.) / 3,8 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 149 g/km / 102 g/km
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr