Ferrari: Τι έφταιξε το 2013;
Ferrari: Τι έφταιξε το 2013;
Ο τεχνικός διευθυντής της Ιταλικής ομάδας Πατ Φράι σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη αναλύει τα σημεία κλειδιά που επηρέασαν την πορεία της Scuderia, φέτος.
Ο Βρετανός μηχανικός μιλώντας στο Autosport δε χρησιμοποίησε την εύκολη δικαιολογία της αεροσήραγγας. Η Ferrari είχε εδώ και χρόνια πρόβλημα με τη σήραγγα στο Μαρανέλο που αναβαθμίστηκε πλήρως και λειτουργεί πλέον κανονικά από τα τέλη Οκτωβρίου.
Ο Φράι δε πιστεύει πως η απάντηση στα προβλήματα της F138 βρίσκεται στην ασυμβατότητα των δεδομένων της σήραγγας με την πραγματικότητα: " Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορεί να εξηγηθεί η υστέρησή μας από την ανακολουθία των δεδομένων της αεροδυναμικής σήραγγας. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα πέρυσι πετύχαμε ικανοποιητικό ρυθμό εξέλιξης. Το πρώτο αεροδυναμικό πακέτο που παρουσιάσαμε ήταν καλύτερο απ' ότι περιμέναμε. Όμως το δεύτερο που εμφανίσαμε στον 7ο αγώνα στον Καναδά δεν ήταν ανάλογο. Είχαμε κάποια προβλήματα και μας πήρε λίγο καιρό να τα συνειδητοποιήσουμε. Αν με ρωτήσει κάποιος πότε άρχισε να φθίνει ο ρυθμός εξέλιξής μας, θα σταθώ σ' αυτή τη χρονική στιγμή. Εν τω μεταξύ τα δεδομένα στη σήραγγα είχαν διορθωθεί σε μεγάλο βαθμό και δεν είχαμε σημείο αναφοράς. Προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε την υστέρηση δημιουργήσαμε πολλά άλλα προβλήματα".
Πέραν όμως των θεμάτων στην αεροδυναμική του μονοθεσίου η Ferrari σίγουρα επηρεάστηκε αρνητικά και από την αλλαγή στο σκελετό των ελαστικών της Pirelli. Αυτή ήρθε μετά το Σίλβερστον αφαιρώντας από την Ιταλική ομάδα το πλεονέκτημα που είχε όσον αφορά στην διαχείριση των ελαστικών. Η F138 ήταν ευγενική με τα ελαστικά, αλλά ο καινούργιος σκελετός των Pirelli δούλευε σε χαμηλότερες θερμοκρασίες οπότε μπορούσαν και άλλοι να τον διαχειριστούν καλύτερα.
Ο Φράι δε πιστεύει πως η απάντηση στα προβλήματα της F138 βρίσκεται στην ασυμβατότητα των δεδομένων της σήραγγας με την πραγματικότητα: " Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορεί να εξηγηθεί η υστέρησή μας από την ανακολουθία των δεδομένων της αεροδυναμικής σήραγγας. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα πέρυσι πετύχαμε ικανοποιητικό ρυθμό εξέλιξης. Το πρώτο αεροδυναμικό πακέτο που παρουσιάσαμε ήταν καλύτερο απ' ότι περιμέναμε. Όμως το δεύτερο που εμφανίσαμε στον 7ο αγώνα στον Καναδά δεν ήταν ανάλογο. Είχαμε κάποια προβλήματα και μας πήρε λίγο καιρό να τα συνειδητοποιήσουμε. Αν με ρωτήσει κάποιος πότε άρχισε να φθίνει ο ρυθμός εξέλιξής μας, θα σταθώ σ' αυτή τη χρονική στιγμή. Εν τω μεταξύ τα δεδομένα στη σήραγγα είχαν διορθωθεί σε μεγάλο βαθμό και δεν είχαμε σημείο αναφοράς. Προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε την υστέρηση δημιουργήσαμε πολλά άλλα προβλήματα".
Πέραν όμως των θεμάτων στην αεροδυναμική του μονοθεσίου η Ferrari σίγουρα επηρεάστηκε αρνητικά και από την αλλαγή στο σκελετό των ελαστικών της Pirelli. Αυτή ήρθε μετά το Σίλβερστον αφαιρώντας από την Ιταλική ομάδα το πλεονέκτημα που είχε όσον αφορά στην διαχείριση των ελαστικών. Η F138 ήταν ευγενική με τα ελαστικά, αλλά ο καινούργιος σκελετός των Pirelli δούλευε σε χαμηλότερες θερμοκρασίες οπότε μπορούσαν και άλλοι να τον διαχειριστούν καλύτερα.
Μιλώντας σχετικά ο Φράι τόνισε: "Το μονοθέσιο μας δεν πίεζε αρκετά τα ελαστικά και ήταν για μας θέμα να τα φέρουμε σε θερμοκρασία λειτουργίας. Όσο πιο ψηλά ήταν η θερμοκρασία λειτουργίας του ελαστικού τόσο το καλύτερο για μας. Αυτό δεν έχει να κάνει με σχεδίαση ή προσομοίωση απλά με την επιλογή των ελαστικών. Η αλλαγή στο σκελετό μας επηρέασε αρνητικά. Όμως προσπαθήσαμε να κάνουμε το μονοθέσιο αποδοτικό και με τα νέα δεδομένα".
Η Ferrari έχασε τη μάχη της 2ης θέσης στους κατασκευαστές από τη Mercedes ενώ ο Αλόνσο τερμάτισε 2ος στο πρωτάθλημα οδηγών. Οι κόκκινοι το 2013 σημείωσαν μόλις 2 νίκες σε Κίνα και Ισπανία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα