Δοκιμάζουμε το diesel Volvo V40 Cross Country
15.12.2013
09:27
Το νέο V40 Cross Country D3, με πετρελαιοκινητήρα 2.0 lt των 150 PS, απευθύνεται σε όσους θέλουν να ξεφύγουν από την καθημερινότητα!
Η σειρά Cross Country της Volvo είναι τοποθετημένη ανάμεσα στα απλά μοντέλα και τα SUV της σειράς XC. Διαθέτει έναν διαφορετικό, καλαίσθητο και… περιπετειώδη διάκοσμο με μαρσπιέδες ειδικής διαμόρφωσης, αμάξωμα υπερυψωμένο κατά 40 mm, ράγες οροφής και διαφορετικές ζάντες. Προσωπικά, θα επιλέγαμε το Cross Country έναντι του απλού V40 λόγω αισθητικής αλλά και άνεσης ανάρτησης.
Το υπερυψωμένο μοντέλο αντιμετωπίζει καλύτερα λακκούβες και σαμαράκια, προσφέροντας σημαντική άνεση στους επιβαίνοντες. Ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να είναι προσεκτικός όσον αφορά στην επιλογή διάστασης ελαστικών γιατί ναι μεν οι μεγάλοι τροχοί με ζάντες 18 ή 19 ιντσών το κάνουν καλύτερα αισθητικά αλλά ενέχουν συμβιβασμούς σε άνεση και οικονομία καυσίμου.
O ιδιοκτήτης του V40 CC, D3, πέρα από την εμφάνιση και την άνεση που απολαμβάνει, χαμογελά και κάθε φορά που επισκέπτεται το πρατήριο καυσίμων, καθώς η κατανάλωση του Volvo δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ/100 km. Την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου χαρακτηρίζει και οριοθετεί η αγχολυτική ροπή των 36,0 kgm που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί. Σε συνδυασμό με το 6αρι αυτόματο κιβώτιο που σε χαλαρούς ρυθμούς αλλάζει σχέσεις χωρίς να το καταλαβαίνεις, το V40 CC D3 κινείται γρήγορα, χωρίς προσπάθεια ή πίεση.
Στο ταξίδι απολαμβάνεις τα υψηλότατα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρουν η πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων και η δύναμη του κινητήρα. Καθοριστικό μέγεθος για ένα αυτοκίνητο που βγαίνει εκτός πόλης είναι, κατά την άποψή μας, η ικανότητα να πραγματοποιήσει φορτωμένο ένα ασφαλές προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο.
Ο οδηγός του V40 CC D3 δεν έχει παρά να πιέσει το πεντάλ της ισχύος για να περάσει αστραπιαία ακόμη και με τέσσερις επιβάτες. Ταυτόχρονα, στη στροφή που ακολουθεί το Volvo θα φρενάρει με αγχολυτική σταθερότητα. Εκμεταλλευόμενος την ακρίβεια της ηλεκτρικής κρεμαγέρας, ο οδηγός θα το κατευθύνει από την είσοδο στην κορυφή της στροφής, όπου θα εκτιμήσει το φιλικό set up της ανάρτησης και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Με μια κουβέντα, ουδέν άγχος και εκεί. Στη βραδινή έξοδο, αλλά και στις κοινωνικές υποχρεώσεις, το V40 CC έχει κύρος που λειτουργεί ως «ελευθέρας» για τον ιδιοκτήτη του, ενώ το άλλο πρωί το ίδιο αυτοκίνητο θα κατέβει χωρίς δράματα τον χωματόδρομο μέχρι εκείνη τη… φανταστική παραλία.
Το υπερυψωμένο μοντέλο αντιμετωπίζει καλύτερα λακκούβες και σαμαράκια, προσφέροντας σημαντική άνεση στους επιβαίνοντες. Ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να είναι προσεκτικός όσον αφορά στην επιλογή διάστασης ελαστικών γιατί ναι μεν οι μεγάλοι τροχοί με ζάντες 18 ή 19 ιντσών το κάνουν καλύτερα αισθητικά αλλά ενέχουν συμβιβασμούς σε άνεση και οικονομία καυσίμου.
O ιδιοκτήτης του V40 CC, D3, πέρα από την εμφάνιση και την άνεση που απολαμβάνει, χαμογελά και κάθε φορά που επισκέπτεται το πρατήριο καυσίμων, καθώς η κατανάλωση του Volvo δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ/100 km. Την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου χαρακτηρίζει και οριοθετεί η αγχολυτική ροπή των 36,0 kgm που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί. Σε συνδυασμό με το 6αρι αυτόματο κιβώτιο που σε χαλαρούς ρυθμούς αλλάζει σχέσεις χωρίς να το καταλαβαίνεις, το V40 CC D3 κινείται γρήγορα, χωρίς προσπάθεια ή πίεση.
Στο ταξίδι απολαμβάνεις τα υψηλότατα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρουν η πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων και η δύναμη του κινητήρα. Καθοριστικό μέγεθος για ένα αυτοκίνητο που βγαίνει εκτός πόλης είναι, κατά την άποψή μας, η ικανότητα να πραγματοποιήσει φορτωμένο ένα ασφαλές προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο.
Ο οδηγός του V40 CC D3 δεν έχει παρά να πιέσει το πεντάλ της ισχύος για να περάσει αστραπιαία ακόμη και με τέσσερις επιβάτες. Ταυτόχρονα, στη στροφή που ακολουθεί το Volvo θα φρενάρει με αγχολυτική σταθερότητα. Εκμεταλλευόμενος την ακρίβεια της ηλεκτρικής κρεμαγέρας, ο οδηγός θα το κατευθύνει από την είσοδο στην κορυφή της στροφής, όπου θα εκτιμήσει το φιλικό set up της ανάρτησης και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Με μια κουβέντα, ουδέν άγχος και εκεί. Στη βραδινή έξοδο, αλλά και στις κοινωνικές υποχρεώσεις, το V40 CC έχει κύρος που λειτουργεί ως «ελευθέρας» για τον ιδιοκτήτη του, ενώ το άλλο πρωί το ίδιο αυτοκίνητο θα κατέβει χωρίς δράματα τον χωματόδρομο μέχρι εκείνη τη… φανταστική παραλία.
To V40 Cross Country απευθύνεται κυρίως σε νεαρά ζευγάρια, οικογένειες με ένα παιδί ή οικογένειες που τα παιδιά πλέον έχουν αυτονομηθεί. Αν λοιπόν έχετε μεγάλη ανάγκη για χαλάρωση και όχι τόσο μεγάλη ανάγκη για μεγάλους χώρους, τότε η δίλιτρη έκδοση D3 με τους 150 PS θα σας καλύψει πλήρως.
Αν δικαίως προβληματίζεστε με την εφευρετικότητα των στελεχών του υπουργείου Οικονομικών (δεν είπαμε όχι άγχη;) και τα «διαβιείς πολυτελώς», υπάρχει και η έκδοση 1.6 lt D2 με 115 PS.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 150 PS/3.500 rpm
Ροπή: 35.7 kgm/1.500-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο Geartronic 6 σχέσεων
Βάρος: 1.607 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.370/1.552/1.458 mm
Χώρος αποσκευών: 324 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 105 ευρώ
Τιμή: 29.800 ευρώ
Αν δικαίως προβληματίζεστε με την εφευρετικότητα των στελεχών του υπουργείου Οικονομικών (δεν είπαμε όχι άγχη;) και τα «διαβιείς πολυτελώς», υπάρχει και η έκδοση 1.6 lt D2 με 115 PS.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 150 PS/3.500 rpm
Ροπή: 35.7 kgm/1.500-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο Geartronic 6 σχέσεων
Βάρος: 1.607 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.370/1.552/1.458 mm
Χώρος αποσκευών: 324 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 105 ευρώ
Τιμή: 29.800 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr