Γιατί το V40 είναι το πιο ασφαλές αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί;

Ο EURONCAP, έχει δώσει στο V40 την υψηλότερη βαθμολογία απο κάθε άλλο αυτοκίνητο που έχει δοκιμάσει στην ιστορία του (διαβάστε αναλυτικά στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ που κυκλοφορεί). Αναλύουμε το γιατί...

Πλησιάζουμε 7.000 km δοκιμής με το πολυτελές μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο, διάστημα υπεραρκετό για να εκτιμήσουμε όχι μόνο την ασφαλή και ενίοτε sport οδική συμπεριφορά του 5θυρου hatchback, αλλά και την τεχνολογία του, που σχηματίζει μία ατελείωτη λίστα.

Συστήματα που έδωσαν ουσιαστικά στο V40 μία βαθμολογία στα test πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού δοκιμών πρόσκρουσης
 EURONCAP, την οποία δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν αυτοκίνητα αξίας άνω των 120.000€, όπως για παράδειγμα η νέα S-Class.

Ας δούμε αναλυτικά τα κυριότερα από αυτά τα συστήματα:

Lane Keeping Aid: Βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει το αυτοκίνητο στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας. Όταν ο οδηγός δεν ανάψει φλας αλλαγής πορείας και το V40 τείνει να φύγει από τη λωρίδα, τότε το τιμόνι δονείται ενώ ασκείται και αντίθετη ροπή για να επιστρέψει στη θέση του. Το σύστημα είναι ενεργό σε ταχύτητες ανάμεσα σε 65 και 200 km/h.

Blind Spot Information System: Πρόκειται για το σύστημα που ειδοποιεί για οχήματα τα οποία βρίσκονται στα «τυφλά» σημεία των εξωτερικών καθρεπτών. Το BLIS βασίζεται σε ραντάρ και ενημερώνει επίσης τον οδηγό για οχήματα έως 70 m πίσω από το V40, τα οποία πλησιάζουν γρήγορα.

Cross Traffic Alert: Ένα ιδιαίτερα χρήσιμο σύστημα κατά την αποχώρηση από κάθετες θέσεις στάθμευσης, πχ σε σούπερ μάρκετ. Χρησιμοποιεί τους αισθητήρες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να προειδοποιήσει τον οδηγό για διερχόμενα οχήματα όταν αυτός κάνει όπισθεν. Εκτιμήσαμε τη χρησιμότητά του σε παραλίες με συνωστισμό αυτοκινήτων.

Road Sign Information:
«Διαβάζει» τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας και τις προειδοποιήσεις, όπως για απαγόρευση προσπέρασης. Τις εμφανίζει άμεσα στον πίνακα οργάνων και έτσι ο οδηγός του V40 γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποιο είναι το όριο ταχύτητας στο σημείο που κινείται.

Active High Beam: Σβήνει αυτόματα τα φώτα πορείας (τη λεγόμενη μεγάλη σκάλα) όταν το V40 συναντά αυτοκίνητο που είτε έρχεται από το αντίθετο ρεύμα είτε είναι προπορευόμενο, προκειμένου να μην «τυφλώσει» τον οδηγό του. Το ίδιο συμβαίνει και όταν το Volvo περνά από διασταυρώσεις.

Adaptive Cruise Control – Distance Alert: Το ρυθμιζόμενο cruise control χρησιμοποιεί ραντάρ για να διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Έτσι μειώνει την ταχύτητα όταν το εμπρός αυτοκίνητο φρενάρει και την αυξάνει όταν επιταχύνει.

Pedestrian Detection: Εντοπίζει τους πεζούς που διασχίζουν το δρόμο και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε φρενάρει από μόνο του το V40.

Pedestrian Airbag: Πρόκειται για τον πρώτο αερόσακο προστασίας πεζών, μία καινοτομία της Volvo. Αισθητήρες στον μπροστινό προφυλακτήρα εντοπίζουν την πρόσκρουση του αυτοκινήτου σε πεζό και αυτόματα το πίσω μέρος του καπό ανασηκώνεται, επιτρέποντας στον αερόσακο να φουσκώσει. Καλύπτει το ένα τρίτο του παρμπρίζ και το κάτω μέρος της πρώτης κολώνας, περιορίζοντας τις πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού.

City Safety: Το εξελιγμένο σύστημα προστασίας από συγκρούσεις μέσα στις πόλεις λειτουργεί πλέον σε ταχύτητες έως 50 km/h. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως, το V40 φρενάρει από μόνο του προκειμένου να αποφύγει σύγκρουση με προπορευόμενο ή σταματημένο όχημα.

Park Assist Pilot: Αναλαμβάνει τις μανούβρες του τιμονιού κατά τη στάθμευση σε παράλληλη θέση, ενώ ο οδηγός χειρίζεται το κιβώτιο και το γκάζι-φρένο.

VOLVO V40 T3
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.596 cc
Ισχύς: 150 PS/5.700 rpm
Ροπή: 24,5  kgm/ 1.600 – 4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,8 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 5,3 (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 124 gr/km
Βάρος: 1.474 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.369/1.783/1.420 mm
Χώρος αποσκευών: 335 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 136,40 ευρώ
Τιμή:  Από 22.000 ευρώ






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr