Μια βόλτα στο δάσος!

Η χώρα μας είναι από τις λίγες χώρες στην Ευρώπη όπου ο καθένας μπορεί να περιπλανηθεί χρησιμοποιώντας τους δασικούς δρόμους και μονοπάτια μέσα στα δάση χωρίς κανένα περιορισμό.

Είχαμε στα χέρια μας τις προηγούμενες μέρες τον “δασοφύλακα”, που επέστρεψε καλύτερος από ποτέ. Ο λόγος για το νέο Forester 4ης γενιάς από τη Subaru με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 147PS και το κυριότερο των 36kgm από το ρελαντί. Το Forester έχει φτιαχτεί για να σας μεταφέρει άνετα μέχρι το δάσος αλλά – το πιο γοητευτικό ίσως στοιχείο στο διττό χαρακτήρα του – είναι ο τρόπος που συνεχίζει να σας μεταφέρει μέσα στο δάσος.

Το μοντέλο δοκιμής φορούσε ελαστικά μεικτών συνθηκών της Yokohama 225/60/17
, η ανάρτησή του εμπρός περιλαμβάνει το κλασσικό γόνατο McPherson με αντιστρεπτική και πίσω διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική. Το Forester "εξαφανίζει" πέτρες, λακκούβες και νεροφαγώματα προκαλώντας σε να πας πιο γρήγορα ψάχνοντας τα όρια της πρόσφυσης. Την ίδια στιγμή το ύψος του αμαξώματος και οι γωνίες προσέγγισης - διαφυγής επιτρέπουν την διέλευση από σημαντικά υπερυψωμένα εμπόδια. Η ροπή του πετρελαιοκινητήρα σε συνδυασμό με την ενδοτικότητα της ανάρτησης και το πραγματικό σύστημα τετρακίνησης AWD σου επιτρέπουν εντυπωσιακά περάσματα σε σημεία που άλλα SUV απλά κοιτούν Το κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (συνεκτικός συμπλέκτης) όταν δεν υπάρχει ολίσθηση, κατανέμει ισόποσα (50-50) τη ροπή μπρος πίσω. Όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης σε κάποιο τροχό αυξάνεται το ποσοστό προσδιδόμενης ροπής στον άλλο άξονα. Πολύ σημαντικό βοήθημα για τον οδηγό το σχεδιάγραμμα ροής ενέργειας που απεικονίζεται στην κεντρική κονσόλα. Εκεί βλέπεις "live" τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε τροχό και μπορείς να κάνεις τις ενδεδειγμένες κινήσεις για να βγεις από μια δύσκολη κατάσταση ή να την προλάβεις.

Σε ανηφόρα με μεγάλη κλίση και χιόνι - λάσπη χρειάζεται προσοχή
γιατί αν επιμείνεις στο γκάζι ή θα ανοίξεις γούβα ή θα σκάσεις το συμπλέκτη. Καλύτερα περνάει με τη φόρα το Forester και εδώ οι έμπειροι θα αναζητήσουν τις κοντές σχέσεις της ατμοσφαιρικής βενζινοκίνητης έκδοσης. Σε τέτοιες καταστάσεις είναι σημαντικό να απενεργοποιείς το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ώστε να μπορείς σκάβοντας να φτιάξεις πρόσφυση. Συνολικά το Forester 4ης γενιάς παραμένει ικανό εκτός δρόμου και φέρει επάξια τον τίτλο του "Δασοφύλακα".

Υπάρχουν όμως σημεία του δάσους που μια ακόμα πιο άμεση επαφή με τη φύση
προάγει την ψυχική ανάταση και την πνευματική ευεξία. Αν δε λάβει κανείς υπόψη πως ελάχιστη ως καθόλου εκγύμναση του σώματος επιτυγχάνεται όντας καθήμενος στο αναπαυτικό κάθισμα του Forester τότε μπαίνει στο κάδρο ένα εξίσου ικανό στους δασικούς δρόμους τροχοφόρο.
Ο λόγος για το αρτιαφιχθέν στη χώρα μας ποδήλατο βουνού της TREK. Ειλικρινά δεν μπορείτε εύκολα να βάλετε στο μυαλό σας ποιες ικανότητες έχουν τα σύγχρονα ποδήλατα αυτού του επιπέδου αν δεν τα δοκιμάσετε: «Σα μοτοσικλέτα πάει ρε φίλε» ψέλλισε γνωστός, λάτρης του δάσους ο οποίος όμως όσον αφορά στα ποδήλατα έχει μείνει σ’ αυτά που ήξερε παιδιόθεν. Ουδεμία σχέση!



Το νέο Trek Fuel Ex 5 29 2014 διαθέτει αλουμινένιο πλαίσιο
, έχει εμπρός και πίσω ανάρτηση, μεγάλους τροχούς 29 ιντσών και νέο πλαίσιο που συνδυάζει το Fuel EX με την G2 γεωμετρία της σειράς Gary Fischer. Όσον αφορά στο κιβώτιο – μετάδοση διαθέτει τη Χ5 από τη Sram με 30 ταχύτητες, δισκοβραχίονα FSA Gamma Drive, 44/32/22. Η οπίσθια ανάρτηση RockShox Monarch RL έχει δυνατότητα κλειδώματος. Τα φρένα είναι υδραυλικά δισκόφρενα της Shimano M395.
Δοκιμάσαμε το Fuel Ex σε βατούς χωματόδρομους αλλά και δύσκολες καταβάσεις με μεγάλα νεροφαγώματα και πέτρες αφότου ρυθμίσαμε την σκληρότητα των αποσβεστήρων για τα κιλά μας Καταρχάς κάθεσαι σωστά και απολαμβάνεις πλήρη έλεγχο. Με τις αναρτήσεις κλειδωμένες εμπρός – πίσω όταν π.χ. θες ν’ ανέβεις μια ασφάλτινη ανηφόρα δεν υπάρχουν απώλειες. Σε βατό ανηφορικό χωματόδρομο, προτείνουμε η οπίσθια ανάρτηση να είναι κλειδωμένη για καλύτερη απόδοση. Το κλείδωμα – ξεκλείδωμα γίνεται με πολύ εύκολο τρόπο. Σε κατηφόρα με τις δυο αναρτήσεις σε λειτουργία πράγματι το Fuel ΕΧ συμπεριφέρεται σαν εντούρο μηχανή. Ισιώνει λακκούβες και νεροφαγώματα με αγχολυτικό για τον αναβάτη τρόπο, ο οποίος δε θα δυσκολευτεί να ξεφύγει από το Forester σε μια κατάβαση. Τα υδραυλικά δισκόφρενα έχουν τη σωστή αίσθηση και η κατανομή της πέδησης σε συνδυασμό με τη λειτουργία της ανάρτησης δε θα αιφνιδιάσουν ποτέ τον αναβάτη.



Οι κοντές και εργονομικά σχεδιασμένες μανέτες φρένων βοηθούν
και στην αποφυγή τραυματισμών σε περίπτωση πτώσης. Δυσκολευτήκαμε λίγο να συνηθίσουμε την διάταξη των δυο μανετών για τις αλλαγές σχέσεων. Οι δυο μανέτες που βρίσκονται στο δεξί χέρι ανεβάζουν ή κατεβάζουν γρανάζια πίσω με τον ίδιο τρόπο, σπρώχνεις την πάνω ανεβάζει, σπρώχνεις την κάτω, κατεβάζει, εδώ δεν τραβάς όπως στα περισσότερα ποδήλατα. Μια εργονομική ιδιαιτερότητα που ο ευκαιριακός χρήστης καλείται να συνηθίσει. Το ίδιο ισχύει και στο αριστερό χέρι με τις αλλαγές των εμπρός δίσκων. Η απουσία ένδειξης ταχύτητας σε αναγκάζει κάποιες φορές να κοιτάς κάτω, βέβαια το ποδήλατο απευθύνεται σε έμπειρους – ικανούς αναβάτες. Η ευελιξία με δεδομένους τους 29αρηδες τροχούς είναι πολύ καλή και προσωπικά θεωρούμε μονόδρομο την επιλογή τροχών μ’ αυτή τη διάσταση. Βέβαια αν το ύψος σας είναι κάτω από 1.70m πιθανόν να έχετε δίκιο που δε συμφωνείτε μαζί μας.

Συνολικά το Fuel EX της Trek αποτελεί έναν άξιο βοηθό του δασοφύλακα «Forester» τον οποίο μπορεί να συμπληρώσει – διαδεχτεί ιδανικά σε μια βόλτα στο δάσος. Με τιμή οριακά κάτω από 2000 ευρώ είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση χωρίς μεοινεκτήματα. Περισσότερες πληροφορίες για το ποδήλατο αυτό μπορείτε να βρείτε στο cyclist.gr.
  

Τεχνικά χαρακτηριστικά Forester diesel 2.0lt

 

Κινητήρας:  1.998 cc
Ισχύς: 147 PS/3600 rpm
Ροπή: 35.8 kgm/1.600 – 2400 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα:  190 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 156 gr/km

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Βάρος: 1.540 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.595/1.795/1.735 mm
Χώρος αποσκευών: 505 - 1591 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 265 ευρώ
Τιμή: 34.550 ευρώ (έκδοση comfort).

 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Trek Fuel Ex 5 29 ‘14

 

Πλαίσιο

Από αλουμίνιο. Σύνδεσμος EVO link από μαγνήσιο γεωμετρία G2, 120mm travel

Εμπρός ανάρτηση

RockShox. 51mm offset, 120mm travel

Πίσω ανάρτηση

RockShox Monarch RL w/rebound, lockout, 7.25x1.875"

Τροχοί

Bontrager, 29αρηδες με ελαστικά Bontrager XR3, 29x2.2"

Χειριστήρια/Μανέτες

SRAM X5, 10 speed

Φρένα

Shimano M395 hydraulic disc

 



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr