Ford Focus 1.0 Ecoboost: Και όμως είναι χιλιαράκι!
17.01.2014
19:57
Ανάβω φώτα σε ML 350 με αρχοντομουστάκια οδηγό που ρωτά στα διόδια: «Το νέο ST είναι, φίλε; Οχι, καλέ, χιλιάρι…». «Ωραίο αστείο!» απαντά. Κι όμως δεν είναι αστείο…
Είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή το Focus 1.0 lt, 125 PS με το οποίο συμπληρώσαμε απνευστί 800 km. Για όσους ίσως δεν το γνωρίζουν, η Ford προκάλεσε ανατροπές στη μεσαία κατηγορία εφοδιάζοντας το Focus με 3κύλινδρο κινητήρα Ecoboost , άμεσου ψεκασμού και απόδοση ανάλογα με την έκδοση, από 100 έως 125 PS.
Στην πρώτη μας επαφή στη Βαρκελώνη, τον χειμώνα, είχαμε ενθουσιαστεί και με κεκτημένη ταχύτητα επιστρέψαμε πίσω από το τιμόνι επί ελληνικού εδάφους. Διαπιστώσαμε ακόμη μία φορά την κορυφαία ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα και πως θόρυβοι - κραδασμοί λάμπουν διά της απουσίας τους. Πράγμα όχι αυτονόητο για 3κύλινδρο κινητήρα, απλά έχει γίνει άψογη δουλειά στην έδρασή του.
Πέραν τούτου εντυπωσιάζουν η ελαστικότητα, η ευστροφία, η δύναμη και η απόκρισή του. Αρκετοί ίσως σκέφτεστε: «Ντάλα καλοκαίρι, φορτωμένο μέχρι τα μπούνια, θα πηγαίνει το ίδιο καλά;». Οπως μας εξήγησε ο συμπατριώτης μας, μηχανικός και επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης της Ford, Χρήστος Καρβούνης, «οι ρυθμίσεις του κινητήρα δεν είναι οριακές. Για παράδειγμα, η μέγιστη ισχύς των 125 PS δεν επιτυγχάνεται όταν η πτερωτή της τουρμπίνας περιστρέφεται στο όριο των 248.000 rpm.
Οσο κι αν πιεστεί το μοτέρ -και πιστέψτε με το τεστάραμε σε ακραίες καταστάσεις και θερμοκρασίες- δεν επηρεάζεται η απόδοσή του».
Καίει και δεν καίει!
Στην πρώτη μας επαφή στη Βαρκελώνη, τον χειμώνα, είχαμε ενθουσιαστεί και με κεκτημένη ταχύτητα επιστρέψαμε πίσω από το τιμόνι επί ελληνικού εδάφους. Διαπιστώσαμε ακόμη μία φορά την κορυφαία ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα και πως θόρυβοι - κραδασμοί λάμπουν διά της απουσίας τους. Πράγμα όχι αυτονόητο για 3κύλινδρο κινητήρα, απλά έχει γίνει άψογη δουλειά στην έδρασή του.
Πέραν τούτου εντυπωσιάζουν η ελαστικότητα, η ευστροφία, η δύναμη και η απόκρισή του. Αρκετοί ίσως σκέφτεστε: «Ντάλα καλοκαίρι, φορτωμένο μέχρι τα μπούνια, θα πηγαίνει το ίδιο καλά;». Οπως μας εξήγησε ο συμπατριώτης μας, μηχανικός και επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης της Ford, Χρήστος Καρβούνης, «οι ρυθμίσεις του κινητήρα δεν είναι οριακές. Για παράδειγμα, η μέγιστη ισχύς των 125 PS δεν επιτυγχάνεται όταν η πτερωτή της τουρμπίνας περιστρέφεται στο όριο των 248.000 rpm.
Οσο κι αν πιεστεί το μοτέρ -και πιστέψτε με το τεστάραμε σε ακραίες καταστάσεις και θερμοκρασίες- δεν επηρεάζεται η απόδοσή του».
Καίει και δεν καίει!
Κινούμενοι στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, πιάσαμε τον εαυτό μας σε σπορτίφ διάθεση που δημιουργούνταν από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τιμόνι με εξαίρετη πληροφορία και αίσθηση, ζύγισμα ουδέτερο, ανάρτηση άνετη αλλά ταυτόχρονα με καλό κράτημα, σταθερό πάτημα στις στροφές, γραμμικά φρένα και ήπιες ραφιναρισμένες αντιδράσεις στο όριο, τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο; Παρά τον μικρό του κυβισμό, ο κινητήρας δεν είπε ποτέ όχι, ούτε μας άφησε ξεκρέμαστους ακόμη και σε προσπέρασμα υπό πλήρες φορτίο.
Κινείσαι πιο γρήγορα απ’ ό,τι με το ατμοσφαιρικό 1.6 lt, 125 PS που αντικαθίσταται από το μοντέλο της δοκιμής μας. Πιέζοντας πολύ το αυτοκίνητο καταγράψαμε κατανάλωση 8.3 lt/100 km αλλά κινούμενοι σε οικογενειακούς ρυθμούς στην εθνική οδό είδαμε τον δείκτη να πέφτει στα 5.6 lt/100 km. Την ίδια στιγμή στην πόλη, η διακριτική λειτουργία του Start/Stop σε συνδυασμό με τα 20 κιλά ροπής που είναι διαθέσιμα από το ρελαντί και την κοντή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου επιτρέπουν στον οδηγό να διατηρήσει την κατανάλωση στα 6.5 lt/100 km.
Ο οικογενειάρχης συνεχίζει να απολαμβάνει την ευρυχωρία και την άνεση ενός μοντέλου μεσαίας κατηγορίας ξεχνώντας τους συμβιβασμούς για να παραμείνει χαμηλά σε κυβισμό. Επιπλέον, συνεκτιμώντας τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα και τεκμήριο, διαπιστώνει ότι δύσκολα θα βρει αντίστοιχη πρόταση σε σχέση αξίας - τιμής.
Το εσωτερικό του Kinetic Design γοητεύει τους νεότερους σε ηλικία, που θα εκτιμήσουν τη σύνδεση Bluetooth, το MP3 αλλά και τη δυνατότητα αναπαραγωγής της μουσικής που είναι αποθηκευμένη στο τηλέφωνο.
Για περισσότερα σχετικά με τον Ecoboost διαβάστε ΕΔΩ
Διαβάστε ΕΔΩ τη δοκιμή του Ford Fiesta 1.0 Ecoboost
Κινείσαι πιο γρήγορα απ’ ό,τι με το ατμοσφαιρικό 1.6 lt, 125 PS που αντικαθίσταται από το μοντέλο της δοκιμής μας. Πιέζοντας πολύ το αυτοκίνητο καταγράψαμε κατανάλωση 8.3 lt/100 km αλλά κινούμενοι σε οικογενειακούς ρυθμούς στην εθνική οδό είδαμε τον δείκτη να πέφτει στα 5.6 lt/100 km. Την ίδια στιγμή στην πόλη, η διακριτική λειτουργία του Start/Stop σε συνδυασμό με τα 20 κιλά ροπής που είναι διαθέσιμα από το ρελαντί και την κοντή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου επιτρέπουν στον οδηγό να διατηρήσει την κατανάλωση στα 6.5 lt/100 km.
Ο οικογενειάρχης συνεχίζει να απολαμβάνει την ευρυχωρία και την άνεση ενός μοντέλου μεσαίας κατηγορίας ξεχνώντας τους συμβιβασμούς για να παραμείνει χαμηλά σε κυβισμό. Επιπλέον, συνεκτιμώντας τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα και τεκμήριο, διαπιστώνει ότι δύσκολα θα βρει αντίστοιχη πρόταση σε σχέση αξίας - τιμής.
Το εσωτερικό του Kinetic Design γοητεύει τους νεότερους σε ηλικία, που θα εκτιμήσουν τη σύνδεση Bluetooth, το MP3 αλλά και τη δυνατότητα αναπαραγωγής της μουσικής που είναι αποθηκευμένη στο τηλέφωνο.
Για περισσότερα σχετικά με τον Ecoboost διαβάστε ΕΔΩ
Διαβάστε ΕΔΩ τη δοκιμή του Ford Fiesta 1.0 Ecoboost
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 125 PS/6.000 rpm
Ροπή: 20.4 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11.3sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6.7 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.240 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4358/1.823/1.505 mm
Χώρος αποσκευών: 363 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 103 ευρώ
Τιμή: από14.582 ευρώ (με απόσυρση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr