F1: Ιδού η νέα Toro Rosso!

Μετά τις McLaren, Ferrari και Sauber, η Toro Rosso γίνεται η 4η ομάδα που παρουσιάζει το νέο της μονοθέσιο χωρίς να υπολογίσει κανείς τις εικόνες που έχουμε δει από Force India και Lotus.

Πρόκειται για το 9ο μονοθέσιο στην ιστορία της ομάδας, υπό αυτή την ονομασία εξ ου και ο κωδικός Scuderia Toro Rosso 9 ή STR9. Οι αλλαγές είναι πολλές για την μικρή Ιταλική ομάδα που δεν έχει πλέον στις τάξεις της τον 26χρονο Αυστραλό Ντανιέλ Ρικιάρντο. Αυτός «προβιβάστηκε» στην μεγάλη ομάδα της εταιρείας τη Red Bull στη θέση του Γουέμπερ.

Τον Ρικιάρντο αντικαθιστά ο Δανιήλ Κβιάτ, ένας ταλαντούχος φέρελπις Ρώσος οδηγός
πρωταθλητής πέρυσι στο GP3 με την ομάδα της Arden στα 18 του χρόνια. Στην ομάδα παρέμεινε για έναν ακόμη χρόνο ο Ζαν Ερίκ Βερν, ο Γάλλος πέρυσι μετά το μέσο της σεζόν έπεισε με τις επιδόσεις του ότι αξίζει μια ακόμη χρονιά συμμετοχής με την Toro Rosso.

Η Toro Rosso που προέρχεται από τη Minardi και έχει την έδρα της στη Φαένζα,
προχωρά φέτος σε μια ακόμη μεγάλη αλλαγή. Ο λόγος για τον κινητήρα που πλέον θα είναι της Renault. Η Ιταλική ομάδα τα προηγούμενα χρόνια συνεργάζονταν με τη Ferrari.

Θυμίζουμε πως φέτος οι κινητήρες είναι 1.6lt, V6 turbo απόδοσης 600PS και επιπλέον με υβριδικό σύστημα ισχύος 160PS. Είναι λογικό από τη μια η Toro Rosso λόγω των ισχυρών δεσμών με τη Red Bull να θέλει φέτος ένα κοινό σημείο αναφοράς και ταυτόχρονα η Ferrari να θέλει να διαφυλάξει όσο μπορεί τα μυστικά του κινητήρα της από τους αντιπάλους της.



Η STR9 όπως είναι ο κωδικός του νέου μονοθεσίου θα χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli.


Το νέο μονοθέσιο δια χειρός Τζέιμς Κι αποτελεί μια διαφορετική προσέγγιση των φετινών κανονισμών με ιδιαίτερα αιχμηρό ρύγχος. Αναφερόμενος στη νέα χρονιά ο επικεφαλής της ομάδας Φρανζ Τοστ δήλωσε: " Η χρονιά έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον απ' όλες τις απόψεις. Την αποκαλώ μια χρονιά ανατροπών και στρατηγικής. Χρειάστηκε να φτιάξουμε νέο ρύγχος, νέα πλαϊνά, και νέα φτερά και ποτέ στην ιστορία μας δεν είχαμε ξεκινήσει τόσο νωρίς όσο τώρα τη σχεδίαση. Τα ανοίγματα των ψυγείων είναι μεγαλύτερα όπως και τα πλαϊνά ώστε να έχουμε χώρο και αέρα για τα μεγαλύτερα ψυγεία. Η ομάδα έκανε καλή δουλειά στην τοποθέτηση χωρίς να χάσουμε σε αεροδυναμική απόδοση. Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε δουλέψει τόσο σκληρά όσο τώρα με την STR9. Τις τελευταίες βδομάδες όλα τα μέλη της ομάδας ήταν στο εργοστάσιο μέχρι τις 2 τα ξημερώματα".

Από την πλευρά του, ο  τεχνικός διευθυντής της ιταλικής ομάδας, Τζέιμς Κι, αναφέρθηκε στη αλλαγή προμηθευτή κινητήρα, καθώς η STR9 θα παίρνει όπως είπαμε ώθηση από το κινητήριο σύνολο της Renault: «Το να αλλάζεις συνεργάτη σε αυτό τον τομέα, αποτελεί πάντα ένα ταξίδι στο άγνωστο – τουλάχιστον μέχρι να στηθεί μία βάση συνεργασίας και κατανοήσει η μία πλευρά πως λειτουργεί η άλλη. Η Renault μας βοήθησε από την πρώτη στιγμή, ώστε να έχουμε σαφή εικόνα και για το τι έχουν κάνει αλλά και για το τι σχεδιάζουν στον τομέα της εξέλιξης».




Για το ντεμπούτο του στο μαγικό κόσμο της Formula 1, μίλησε ο Δανιήλ Κβιάτ:
«Είμαι κατενθουσιασμένος που ξεκινά η πρώτη μου σεζόν στην F1. Θα είναι μία χρονιά όπου θα ανακαλύπτω πολλά νέα πράγματα, θα έχει ενδιαφέρον. Ανυπομονώ να οδηγήσω, αυτό είναι άλλωστε το καλύτερο κομμάτι της δουλειάς μου. Οι έξι ημέρες στις χειμερινές δοκιμές δεν είναι πολλές και θα πρέπει να εγκλιματιστώ γρήγορα στο νέο μονοθέσιο. Πάντως δεν είχα πρόβλημα όταν οδήγησα εκείνο του 2013. Ως πρωτοεμφανιζόμενος, έχεις μπροστά σου μία μεγάλη καμπύλη εκμάθησης αλλά το θετικό είναι πως με τις φετινές αλλαγές κανονισμών, όλοι θα πρέπει να συνηθίσουν ένα νέο τρόπο οδήγησης, ξεκινώντας από το μηδέν. Πάντα μου άρεσαν οι μεγάλες προκλήσεις. Σωματικά νιώθω έτοιμος, είχα καλό πρόγραμμα προετοιμασίας το χειμώνα, δουλεύοντας κυρίως πάνω στους μύες του αυχένα μου. Η ομάδα δεν μου έχει θέσει συγκεκριμένους στόχους, θα επιδιώξω να είμαι σε θέση να δώσω τα μέγιστα το συντομότερο δυνατό».

Σημείο αναφοράς για τον Ρώσο, θα είναι φυσικά ο Ζαν Ερίκ Βερν.
Ο Γάλλος παραμένει για τρίτη σεζόν στη Scuderia Toro Rosso: «Αυτή θα είναι η τρίτη μου σεζόν στην F1 (σ.σ. το 2011 ήταν δοκιμαστής στην STR) και νιώθω καλύτερα προετοιμασμένος από ποτέ. Απ’ όσα έχω δει στο εργοστάσιο, το ίδιο ισχύει και για την ομάδα. Τώρα, πρέπει να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης και να δουλέψουμε σκληρά ώστε να εξασφαλίσουμε πως οι προσπάθειες μας θα αποδώσουν καρπούς. Πιστεύω πως έχουμε τη δυνατότητα να τα πάμε καλά. Από οδηγικής πλευράς, έχουμε πολλά νέα στοιχεία να κατανοήσουμε και πολλές αλλαγές στις οποίες καλούμαστε να προσαρμοστούμε το συντομότερο δυνατό. Αυτό θα είναι ένα από τα πράγματα που καλούμαστε να κάνουμε φέτος. Θα πρέπει να προσαρμόσουμε το οδηγικό μας στιλ, ειδικά στους αγώνες, λόγω του νέου κινητήριου συνόλου αλλά και της ανάγκης να διαχειριστούμε τα περιορισμένα καύσιμα που θα έχουμε στη διάθεση μας. Παράλληλα, οι αλλαγές των κανονισμών σχετικά με τα επίπεδα κάθετης δύναμης, θα δώσουν διαφορετική αίσθηση στα μονοθέσια. Θα έχουμε λιγότερη πρόσφυση κι αυτό είναι επίσης κάτι που πρέπει να συνηθίσουμε. Θα είναι μία συναρπαστική σεζόν», είπε ο 23χρονος Βερν.



Για περισσότερα διαβάστε εδώ…


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr