Ιδού η νέα Mercedes WO5!

Λίγα λεπτά πριν την επίσημη έναρξη των χειμερινών δοκιμών στη Χερέθ η ομάδα της Mercedes παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο, με κωδικό W05.

 Είναι το πέμπτο μονοθέσιο στη σύγχρονη ιστορία του Γερμανού κατασκευαστή στη F1
, που ξεκίνησε το 2010 με την εξαγορά της Brawn και την μετατροπή της σε Mercedes F1.

Το μονοθέσιο φέρει κινητήρα Mercedes υβριδικό, υπερτρφοδοτούμενο με κυβισμό 1.6lt, V6 συνεπικουρούμενο από δυο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 760PS.

Για την ομάδα θα οδηγούν φέτος ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2008, Λιούις Χάμιλτον και ο Νίκο Ρόσμπεργκ.

Η αποχώρηση του Ρος Μπρον από τα ηνία της ομάδας, έχει φέρει τον Τότο Βολφ
επικεφαλής στο επιχειρησιακό κομμάτι και τον Πάντι Λόου επικεφαλής στο τεχνικό κομμάτι. Σε ρόλο μη εκτελεστικού αντιπροέδρου παραμένει ο Νίκι Λάουντα.

Η W05 ξεκινά σήμερα δοκιμές στη Χερέθ με τον Λιούις Χάμιλτον στο τιμόνι. Τα ελαστικά που φορά το μονοθέσιο κατασκευάζει η Pirelli. Ο Βρετανός που από φέτος θα έχει το #44 στο μονοθέσιο του, τόνισε για τη W05: «Ήταν συναρπαστικό να βλέπεις το μονοθέσιο να δημιουργείται βήμα, βήμα και να το ακούς για πρώτη φορά στην πίστα, όπως συνέβη τη προηγούμενη Παρασκευή στο Σίλβερστοουν. Δείχνει φανταστικό, επιθετικό αλλά και εκλεπτυσμένο. Ανυπομονώ να βιώσω την οδηγική αίσθηση του νέου κινητήριου συνόλου, να ακούσω τον ήχο του από το κόκπιτ και να συγκρίνω τη δουλειά που έχουμε κάνει με εκείνη του ανταγωνισμού. Είναι η σεζόν με τις περισσότερες άγνωστες παραμέτρους που έχω ζήσει στην καριέρα μου και νομίζω πως αυτό μας εξιτάρει όλους. Είναι η δεύτερη σεζόν μου στη Mercedes και έχω πλέον εγκλιματιστεί πλήρως. Θέλουμε να καρπωθούμε της εξαιρετικής σχέσης που έχουμε χτίσει. Θα είναι όμως μία χρονιά μάθησης για όλους. Αυτά τα μονοθέσια έχουν τόση τεχνολογία και τόσες πληροφορίες που πρέπει να λαμβάνεις και να αξιολογείς, που θα είναι μεγάλη πρόκληση τόσο για εμάς τους οδηγούς, όσο και για τους τεχνικούς.

Από την πλευρά του, ο Nίκο Ρόσμπεργκ που ξεκινά την 5η χρονιά συνεργασίας του με τη Mercedes και θα έχει το #6 στο μονοθέσιο του, δήλωσε: «Ανυπομονώ για το πρώτο κανονικό τεστ με το νέο μονοθέσιο. Ήταν έντονος χειμώνας καθώς φέτος όλα είναι πιο περίπλοκα με όλες αυτές τις νέες τεχνολογίες. Νομίζω όμως πως εκσυγχρονίζουν το σπορ. Επικεντρώνονται στην οικονομία καυσίμου μέσω της χρήσης υβριδικών συστημάτων, πράγμα που νομίζω θα δώσει νέο ενδιαφέρον».


Ο Ρόσμπεργκ που βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της W05, πρώτος την Κυριακή στο κινηματογραφικό γύρισμα - shakedown που πραγματοποιήθηκε στο Σίλβερστον θα οδηγήσει στην Χερέθ, Πέμπτη και Παρασκευή.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Τότο Βολφ σημείωσε
: «Είναι πάντα συναρπαστικό να αποκαλύπτεις ένα νέο μονοθέσιο, ειδικά στο ξεκίνημα αυτής της σεζόν. Το νέο μας ασημί βέλος, είναι αποτέλεσμα της κοινής αντίληψης της ομάδας μηχανολογίας μας. Θέλω να συγχαρώ και να ευχαριστήσω κάθε μέλος της ομάδας μας στο Μπράκλεϊ και το Μπρίξγουορθ, που δούλεψαν σκληρά για αυτό το μονοθέσιο και το μονάδα ισχύος. Είναι αποτέλεσμα πολυετούς σκληρής δουλειάς. Όμως η περιπέτεια μόλις τώρα ξεκινά. Έχουμε μία χειμερινή περίοδο με πολλή δουλειά αλλά και μία μακρά σεζόν όπου η αξιοπιστία θα είναι πολύ σημαντική. Οι Λιούις και Νίκο είναι πεινασμένοι για επιτυχίες και είμαι σίγουρος πως η σταθερότητα στην οδηγική μας σύνθεση και η δουλειά που έχουν κάνει οι οδηγοί μας και τον χειμώνα, θα αποδώσουν καρπούς. Έχουμε θετικές βάσεις με την περυσινή δεύτερη θέση στη βαθμολογία. Ξεκάθαρος στόχος μας είναι να είμαστε ακόμα καλύτεροι, σε κάθε αγώνα του 2014».



Αναφερόμενος στις απαιτήσεις των νέων κανονισμών, ο επικεφαλής του τεχνικού τομέα
, Πάντι Λόου, σχολίασε: «Οι φετινές αλλαγές είναι ίσως οι μεγαλύτερες στην ιστορία της F1 και το εφαλτήριο μίας νέας εποχής για το σπορ. Από τεχνικής αλλά και από αγωνιστικής πλευράς, είναι μία απίστευτα συναρπαστική περίοδος. Εισάγουμε τεχνολογίες που δεν αφορούν μόνο στο αγωνιστικό κομμάτι αλλά γενικά στην αυτοκίνηση. Η είδηση είναι πως έχουμε βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της μονάδας ισχύος και το γεγονός πως με τα προηγμένα υβριδικά μας συστήματα, θα μπορούμε να ολοκληρώσουμε έναν αγώνα έχοντας χρησιμοποιήσει μόνο 100 kg καυσίμου, στέλνει ένα σπουδαίο μήνυμα. Το νέο μονοθέσιο είναι κομψό αλλά παραμένει επιθετικό στο σχεδιασμό. Όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, η ομορφιά του δεν περιορίζεται στην εξωτερική του εμφάνιση. Η μηχανολογία εντός του, είναι καινοτόμα και ευφυής. Η ομάδα μας μπορεί δικαίως να είναι υπερήφανη για τη δουλειά που έχει κάνει έως τώρα πάνω στη W05, κανείς μας όμως δεν έχει αυταπάτες, θεωρώντας πως δεν έχουμε ακόμα περισσότερη να κάνουμε μέχρι τον πρώτο αγώνα της σεζόν, σε έξι εβδομάδες από τώρα».



Στη φωτογραφία από τη Χερέθ σήμερα φαίνονται από αριστερά: Άντι Κόγουελ (κινητήρας), Πάντι Λόου ( τεχνικός διευθυντής), Χάμιλτον (No 44), Ρόσμπεργκ (No6) (πιλότοι), Τότο Βολφ (αγωνιστικός διευθυντής). 

Σασί
 

Mονοκόκ

 

Από ίνες άνθρακα, κυψελοειδούς διατομής

Εμπρός Ανάρτηση

 

Διπλά ψαλίδα από ανθρακόνημα, ράβδοι στήριξης και περιστροφικές βάσεις (rockers)

Πίσω ανάρτηση

 

Διπλά ψαλίδα από ανθρακόνημα, ράβδοι ώσης και περιστροφικές βάσεις (rockers)

Αποσβεστήρες

 

Penske

Ζάντες

 

Από ενισχυμένο κράμα μαγνησίου

Ελαστικά

 

Pirelli

Φρένα  

 

Δίσκοι και τακάκια από ανθρακόνημα, πίσω φρένα by-wire

Δαγκάνες φρένων

 

Brembo

Ηλεκτρονικά

 

FIA στάνταρ ECU, έλεγχος από McLaren Electronic Systems (MES)

Λιπαντικά και υγρά

 

PETRONAS Tutela


 
Μετάδοση
 

 

Κιβώτιο

 

8τάχυτο + όπισθεν με κέλυφος περίβλημα από ανθρακόνημα


 
Διαστάσεις
 

Μήκος

 

4800mm

Πλάτος

 

1800mm

Ύψος

 

950mm

Βάρος

 

691 kg


 
 
Mercedes-Benz PU106A Hybrid Technical Specification
 
Μονάδα ισχύς
 

 

Κωδικός:

 

Mercedes-Benz PU106A Hybrid

Βάρος:

 

145 kg

Κινητήρες, περιφερειακά:

 

Εσωτερικής καύσεως (ICE)
Ηλεκτροκινητήρας
Motor Generator Unit - Kinetic (MGU-K)
Ηλεκτροκινητήρας
Motor Generator Unit - Heat (MGU-H)
Μπαταρίες
Energy Store (ES)
Υπερτρφοδοότης (
TC)
Έλεγχος ηλεκτρονικών (
CE)

Αριθμός μονάδων ισχύος:

 

5/σεζόν/οδηγό


 
 
 
Εσωτερικής καύσεως (ICE)

 

Χωρητικότητα:

 

 

1.6 litres

 

Κύλινδροι:

 

6

Περιεχόμενη γωνία V:

 

90

Βαλβίδες:

 

24

Όριο περιστροφής:

 

15,000 rpm

Ροή καυσίμου:

 

100 kg/hour (above 10,500 rpm)

Ψεκασμός:

 

Άμεσος με υψηλή πίεση (max 500 bar) ένας εγχυτήρας/ κύλινδρο,

Υπερτροφοδότης:

 

Μονός συμπιεστής και τουρμπίνα ίδιου άξονα

Max rpm πτερωτής:

 

125,000 rpm


 
Σύστημα ανάκτησης ενέργειας

Energy Recovery System
 

Αρχιτεκτονική:

 

Συνδυασμένο σύστημα με Ηλεκτροκινητήρες - Γεννήτριες

Μπαταρίες:

 

Lithium-Ion βάρους 25 kg

Αποθήκευση ενέργειας ανά γύρο:

 

 

4 MJ

Όριο στροφών MGU-K:

 

50,000 rpm

Mέγιστη ισχύ MGU-K:

 

120 kW (161 hp)

 

Καύσιμο

 

PETRONAS Primax

Λιπαντικά

 

PETRONAS Syntium



Για περισσότερα διαβάστε εδώ…



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr