Τη στιγμή που τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes και Ferrari έχουν μια φυσιολογική ροή και εξέλιξη στις δοκιμές Red Bull, Toro Rosso και Caterham δεν μπορούν να βρουν ρυθμό.
Τάκης Πουρναράκης
UPD:
Οι σημερινές δοκιμές εξέλιξης ξεκίνησαν με πολύ πιο έντονα μέτρα ασφαλείας στον περιβάλλοντα χώρο της πίστας καθώς έπιασε δουλειά στο τιμόνι της Ferrari ο τοπικός ήρωας Φερνάντο Αλόνσο. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2005 - 2006, πήρε τη θέση του Κίμι Ράικονεν στο τιμόνι της F14T. Την ίδια στιγμή ο Τζένσον Μπάτον που δεν έκανε δοκιμές την πρώτη μέρα γιατί δεν ήταν έτοιμη η McLaren μοιράστηκε τη σημερινή με τον νεαρό Κέβιν Μάγκνουσεν. Ο Δανός έκανε το ντεμπούτο του με την ΜΡ4/29 με τον καλύτερο τρόπο σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο ημέρας.
Την ίδια στιγμή ο Φελίπε Μάσα αν και πέρασε πρωί - πρωί από τα πιτ της Ferrari
να πει ένα "γειά" έπιασε δουλειά πίσω από το τιμόνι της Williams.
Κλείσιμο
Το θέμα της ημέρας ήταν φυσικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ομάδες που χρησιμοποιούν κινητήρες Renault. Ο λόγος για τις Red Bull, Toro Rosso, Caterham καθώς η Lotus λείπει από την Χερέθ. Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί όσον αφορά στον κατασκευαστή, (Renault) στο χώρο αποθήκευσης ενέργειας στο Energy Store. Αυτό δε σημαίνει πως παράλληλα οι προαναφερθείσες ομάδες δεν αντιμετωπίζουν πλείστα άλλα προβλήματα.
Ο Φερνάντο Αλόνσο οδήγησε για πρώτη φορά σήμερα την F14T.
Το πρωί ο Μπάτον ήταν ταχύτερος, μάλιστα ο Βρετανός τόνισε πως το φετινό μονοθέσιο της McLaren δεν έχει τα προβλήματα ισορροπίας κρατήματος που αντιμετώπιζαν με το περσινό. Πιθανόν είναι νωρίς ακόμη για να πει κανείς με σιγουριά κάτι τέτοιο ειδικά εφόσον οι χρόνοι απέχουν τόσο από τους περσινούς.
Σήμερα χρησιμοποιήθηκε τόσο η μέση όσο και η σκληρή γόμα της Pirelli, τα χαρακτηριστικά των οποίων ταιριάζουν με την πίστα της Χερέθ. Οι ταχύτεροι χρόνοι της McLaren τόσο στα χέρια του Μπάτον όσο και στα χέρια του Μάγκνουσεν έγιναν με τη μέση γόμα. Οι Αλόνσο, Ρικιάρντο, Χούλκενμπεργκ και Σούτιλ προκάλεσαν την διακοπή της διαδικασίας. Ο Σούτιλ τράκαρε τη Sauber στην πρώτη μέρα δοκιμών του με την Ελβετική ομάδα. Στη Red Bull για 3η συνεχή μέρα δεν κατάφεραν να κάνουν δοκιμές. Ο Ρικιάρντο βγήκε στην πίστα και αμέσως είδε την RB10 να καπνίζει. Σταμάτησε και επέστρεψε άπραγος στα πιτ κοιτώντας την RB10 να μεταφέρεται με γερανό.
Αν ξεχωρίζει κάποια από τις ομάδες μεσαίου βεληνεκούς μέχρι στιγμής αυτή είναι η Williams. Η βρετανική ομάδα δείχνει σταθερή έβαλε αρκετούς γύρους σήμερα και στα χέρια του Μάσα πέτυχε το δεύτερο χρόνο ημέρας.
O Φελίπε Μάσα συζητά με τον τεχνικό διευθυντή της Williams, Πατ Σίμοντς.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση Πιλότος ΟμάδαΧρόνοςΔιαφορά Γύροι
1. Kevin
MagnussenMcLaren-Mercedes1m23.276s52
2. Felipe MassaWilliams-Mercedes1m23.700s+0.424s47
9. Robin FrijnsCaterham-RenaultΔε χρονομετρήθηκε-10
10. Daniel
RicciardoRed Bull-Renault Δε χρονομετρήθηκε-3
11. Max
ChiltonMarussia-FerrariΔε χρονομετρήθηκε-5
Οι δοκιμές εξέλιξης συνεχίζονται και θα ολοκληρωθούν αύριο.
Ο Λιούις Χάμιλτον πρωί - πρωί με την W05 στην πίστα.
Μετά το τέλος της μέρας ο Σούτιλ δήλωσε: «Είναι ωραίο να βρίσκεσαι ξανά πίσω από το τιμόνι και για πρώτη φορά με άλλη ομάδα. Ήταν ευχαρίστηση για μένα και η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά για να προετοιμάσει τη C33. Είναι διαφορετική στην οδήγηση έχει πολύ περισσότερη ροπή και ακούγεται διαφορετικά. Είναι πιο χαμηλός ο ήχος αλλά η δύναμη υπάρχει. Είχαμε ένα θέμα με τα πίσω φρένα και την ηλεκτρονική λειτουργία τους (by wire), ενώ και η αίσθηση των ελαστικών με προβλήμάτισε. Το σκληρό ελαστικό είναι πολύ σκληρό και είναι μεγάλη πρόκληση το να καταφέρεις να το κάνεις να δουλέψει. Κάποια στιγμή ένα από τα ελαστικά είχε χάσει τη θερμοκρασία του και επιταχύνοντας στην έξοδο της στροφής και πάνω στην αλλαγή από 3η σε 4η το μονοθέσιο γύρισε απότομα και βγήκα. Ευτυχώς επισκευάζεται αλλά θα είναι μια μακριά νύχτα για τους μηχανικούς».
Ο Σούτιλ θα συνεχίσει και αύριο τις δοκιμές για την Sauber.
Ο Χάμιλτον από την πλευρά του ήταν ο πιο δραστήριος σήμερα στην πίστα της Χερέθ συμπληρώνοντας 62 γύρους: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι αυτή τη στιγμή γιατί η ομάδα έδειξε τις δυνάμεις της. Παρά το πρόβλημα που είχαμε την πρώτη μέρα συμπληρώσαμε 97 γύρους χτες και 62 σήμερα αξίζουν όλοι συγχαρητήρια. Το να είμαστε αξιόπιστοι σ’ αυτό το στάδιο είναι καθοριστικής σημασίας και κάθε γύρος είναι πολύτιμος. Νιώθω πολύ θετικά μετά απ’ αυτά τα τεστ και κάθε μέρα κάνουμε ένα βήμα μπροστά στην πίστα. Όμως υπάρχουν ακόμη πολλές προκλήσεις μπροστά μας».
Η Mercedes W05 έμεινε από μετάδοση σήμερα όμως μέχρι τώρα έχει συμπληρώσει 783km δοκιμών, περισσότερα από κάθε άλλο μονοθέσιο.
ΟΝτανιέλ Ριακιάρντο πρόλαβε να συμπληρώσει μόλις τρεις γύρους, χωρίς μάλιστα να σημειώσει χρόνο, πριν η RBR αποφασίσει να αποσύρει το μονοθέσιο της επιδιώκοντας να βρει «γιατρειά» στα προβλήματα, ώστε να είναι ετοιμοπόλεμο για την τελευταία ημέρα δοκιμών, για να καλύψει έτσι το χαμένο έδαφος.
Μιλώντας σχετικά ο μηχανικός Άντι Ντάμραμ τόνισε: «Δυστυχώς τα μέτρα που λάβαμε χθες, έλυσαν μονάχα μερικώς το πρόβλημα και κρίναμε συνετό να σταματήσουμε τις δοκιμές και να ψάξουμε ενδελεχώς για οριστική λύση. Προφανώς δεν είναι ευχάριστη κατάσταση για την ομάδα, είμαστε όμως καλοί στο να ανακάμπτουμε. Είμαι σίγουρος πως θα λύσουμε τα προβλήματα μας».
Τα προβλήματα της Red Bull δεν αφορούν μόνο στο χώρο αποθήκευσης ενέργειας της Renault αλλά εντοπίζονται κυρίως σε θέματα υπερθέρμανσης που προφανώς οφείλονται και στην επιθετική σχεδίαση της RB10.
Όταν η συζήτηση για τις απάτες στο διαδίκτυο φτάνει να αποτελεί ρουτίνα στα βραδινά δελτία των ειδήσεων, σημαίνει ότι δεν μιλάμε για πρόβλημα, αλλά για… πανδημία!