Πιθανόν οι χρόνοι της Χερέθ την προηγούμενη εβδομάδα να μην είναι αντιπροσωπευτικοί όμως οι διαφορές με το πρόσφατο παρελθόν είναι μεγάλες.
Τάκης Πουρναράκης
Είναι δεδομένο πως καμία ομάδα δεν επέλεξε να πιέσει οριακά το μονοθέσιο και τον κινητήρα την προηγούμενη εβδομάδα στη Χερέθ, σίγουρα όμως η διαφορά ανάμεσα στον ταχύτερο χρόνο (Κέβιν Μάγκνουσεν 1:23.2) που σημειώθηκε φέτος και το ρεκόρ πίστας (2004, Μ.Σουμάχερ, 1:15. 6) είναι οκτώ ολόκληρα δευτερόλεπτα. Επίσης η αντίστοιχη περσινή επίδοση του Φελίπε Μάσα (1.17.8) ήταν κατά 5.5sec ταχύτερη. Αν το καλοσκεφτεί κανείς ο ρυθμός των μονοθεσίων του GP2 δεν απέχει και πολύ οπότε υπάρχει ένα θέμα.
Μιλώντας σχετικά ο Άντριαν Σούτιλ (Νο 99) που έβαλε τα πρώτα του χιλιόμετρα (433km) για λογαριασμό της Sauber τόνισε: «Έχει μειωθεί σημαντικά η αεροδυναμική απόδοση, υπολογίζω 20 – 30% σε σχέση με πέρυσι. Επιπλέον τα ελαστικά είναι πιο σκληρά. Είναι κάθε χρόνο και πιο δύσκολα. Κρίμα τα μονοθέσια της F1 είναι πολύ αργά αυτή τη στιγμή. Από την πλευρά της μονάδας ισχύος υπάρχει πολύ δύναμη, δεν είχαμε απώλειες εκεί, είναι ευχάριστο να οδηγείς με υπερτροφοδότη. Όμως όσον αφορά στην αεροδυναμική νομίζω ότι πρέπει η κατάσταση να βελτιωθεί λίγο γιατί η F1, πρέπει να στρίβει εξίσου γρήγορα. Επίσης τα ελαστικά είναι πολύ σκληρά. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να είναι τόσο συντηρητικά. Νομίζω ότι πρέπει να έχουμε τουλάχιστον ένα τύπο ελαστικού που να παρέχει αξιοπρεπή πρόσφυση. Πιστεύω πως γρήγορα η εξέλιξη και η κατανόηση των νέων κανονισμών θα μας δώσουν πίσω τα χαμένα δευτερόλεπτα. Εκτιμώ πως από το τέλος της φετινής χρονιάς μέχρι την αρχή του 2015 θα υπάρξει βελτίωση 4 sec».
Κλείσιμο
Ο Φερνάντο Αλόνσο
οδήγησε για αρκετά χιλιόμετρα στο βρεγμένο οδόστρωμα την F14T.
Από την πλευρά του ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Φερνάντο Αλόνσο (Νο 14) που συμπλήρωσε στη Χερέθ 766km πίσω από το τιμόνι της ολοκαίνουργιας F14T, σημείωσε: «Δεν είναι το ίδιο όσον αφορά την πίεση που δεχόμαστε στο σώμα. Αυτά τα μονοθέσια είναι πιο ευκολοδήγητα απ’ ότι ήταν στο παρελθόν η F1. Οι δυνάμεις και οι ταχύτητες είναι μικρότερες στις στροφές, από την άλλη όμως έχουν περισσότερες παραμέτρους να ρυθμίσουμε και περισσότερα κουμπιά στο τιμόνι. Είναι πιο τεχνική οδήγηση ώστε να διατηρήσεις την πρόσφυση στις γρήγορες καμπές. Είναι διαφορετικά. Οδηγώ ένα καρτ που είναι μισό λεπτό πιο αργό από μια F1 στο όριο και ιδρώνω και απολαμβάνω την οδήγηση. Από τη στιγμή που οδηγείς στο όριο, δεν αλλάζει το τι νιώθεις ο χρόνος που επιτυγχάνεις. Το φετινό μονοθέσιο είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση».
Ο μέχρι πέρυσι teammate του Αλόνσο στη Ferrari, Φελίπε Μάσα (Νο 19) που συμπλήρωσε στη Χερέθ πίσω από το τιμόνι της νέας Williams 588km πρόσθεσε: «Το μονοθέσιο είναι πολύ πιο αργό από το περσινό. Όταν οδηγείς στο όριο προσπαθείς να χρησιμοποιήσεις ότι έχει το μονοθέσιο, οπότε, όταν το μονοθέσιο είναι δύστροπο, δεν αισθάνεσαι πως πας αργά αλλά ότι είναι δύσκολο να πας γρήγορα. Όταν όμως είναι εύκολο στην οδήγηση και κρατάει τότε νιώθεις πως πας αργά ακόμη κι αν οι χρόνοι δείχνουν άλλα».
O Φελίπε Μάσα έχει επιλέξει για αριθμό το Νο 19. Οι οδηγοί από φέτος μπορούν να διαλέξουν τον αριθμό που χρησιμοποιούν.
Μια αντιπαραβολή στους χρόνους που έχουν επιτευχθεί στη Χερέθ από το 1999 έως σήμερα δείχνει πως τα μονοθέσια του 2014 κινούνται σε παρόμοιους ρυθμούς μ’ αυτούς του 2000.
Το νέο μοντέλο φέρνει νέα πρότυπα στην ασφάλεια, τη βιωσιμότητα και την ανθρωποκεντρική τεχνολογία, στοιχεία που συνδέονται άρρηκτα με την εξέλιξη της σουηδικής μάρκας
Η HELLENiQ ENERGY αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εργοδότες στον ενεργειακό τομέα στην Ελλάδα, εστιάζοντας στην καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της.
Προκλήσεις, ευκαιρίες, νομοθεσία και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ανακύκλωση φωτοβολταϊκών πλαισίων στη χώρα μας, αλλά και τον σημαντικό ρόλο του φορέα Συλλογικού Συστήματος ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ Α.Ε. που είναι υπεύθυνος για τη συλλογή και τη διαχείρισή τους.