F1: Το πρώτο τεστ για τα ελαστικά του 2014
05.02.2014
14:00
Ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί δοκίμασαν για πρώτη φορά τα ελαστικά του 2014.
Η νέα εποχή της F1 ξεκίνησε με ένα τετραήμερο δοκιμών στη Χερέθ και θα συνεχιστεί με δύο ακόμα τετραήμερες δοκιμές στο Μπαχρέιν το Φεβρουάριο. Ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί δοκίμασαν για πρώτη φορά τα ελαστικά του 2014.
Με σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, οι οδηγοί έγραψαν πολύ λίγα χιλιόμετρα συγκριτικά με πέρσι, ενώ αφιερώθηκε ελάχιστος χρόνος στα ελαστικά. Παρόλα αυτά, οι ομάδες μπόρεσαν να πάρουν μία πρώτη γεύση από τη φετινή γκάμα της Pirelli, που περιλαμβάνει νέες γόμες και νέους σκελετούς. Οι ομάδες δοκίμασαν τα ελαστικά για βρεγμένο οδόστρωμα - Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue - τις δυο μέρες. Η Pirelli επιπλέον έφερε μια ειδική έκδοση ‘winter’ του σκληρού ελαστικού στη Χερέθ με προδιαγραφές εναρμονισμένες στις χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος (έφτασαν στους έξι βαθμούς Κελσίου).
Συνοψίζοντας το πρώτο τεστ ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Δε δόθηκε έμφαση στα ελαστικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Οι ομάδες προσπάθησαν απλά να κατανοήσουν τους νέους κανονισμούς και να κάνουν τα πρώτα χιλιόμετρα με τα μονοθέσιά τους. Στις προσεχείς δοκιμές στο Μπαχρέιν θα δοθεί η ευκαιρία να επικεντρωθούν περισσότερο στα ελαστικά Εμείς είμαστε απόλυτα ανοιχτοί, ευέλικτοι και έτοιμοι να προσαρμόσουμε τα ελαστικά μας εάν στις δοκιμές του Μπαχρέιν κριθεί ότι κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο. Οι φετινοί κανονισμοί ορίζουν μία ημέρα δοκιμών σε βρεγμένη πίστα, κάτι που κάναμε τη 2η μέρα το πρωί. Καθώς μάλιστα έβρεξε και την Παρασκευή, οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ξανά τις γόμες βροχής πριν τις χρησιμοποιήσουν σε αγωνιστικές συνθήκες».
Με σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, οι οδηγοί έγραψαν πολύ λίγα χιλιόμετρα συγκριτικά με πέρσι, ενώ αφιερώθηκε ελάχιστος χρόνος στα ελαστικά. Παρόλα αυτά, οι ομάδες μπόρεσαν να πάρουν μία πρώτη γεύση από τη φετινή γκάμα της Pirelli, που περιλαμβάνει νέες γόμες και νέους σκελετούς. Οι ομάδες δοκίμασαν τα ελαστικά για βρεγμένο οδόστρωμα - Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue - τις δυο μέρες. Η Pirelli επιπλέον έφερε μια ειδική έκδοση ‘winter’ του σκληρού ελαστικού στη Χερέθ με προδιαγραφές εναρμονισμένες στις χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος (έφτασαν στους έξι βαθμούς Κελσίου).
Συνοψίζοντας το πρώτο τεστ ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Δε δόθηκε έμφαση στα ελαστικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Οι ομάδες προσπάθησαν απλά να κατανοήσουν τους νέους κανονισμούς και να κάνουν τα πρώτα χιλιόμετρα με τα μονοθέσιά τους. Στις προσεχείς δοκιμές στο Μπαχρέιν θα δοθεί η ευκαιρία να επικεντρωθούν περισσότερο στα ελαστικά Εμείς είμαστε απόλυτα ανοιχτοί, ευέλικτοι και έτοιμοι να προσαρμόσουμε τα ελαστικά μας εάν στις δοκιμές του Μπαχρέιν κριθεί ότι κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο. Οι φετινοί κανονισμοί ορίζουν μία ημέρα δοκιμών σε βρεγμένη πίστα, κάτι που κάναμε τη 2η μέρα το πρωί. Καθώς μάλιστα έβρεξε και την Παρασκευή, οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ξανά τις γόμες βροχής πριν τις χρησιμοποιήσουν σε αγωνιστικές συνθήκες».
Οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους μέχρι 25 σετ η κάθε μία για τη Χερέθ. Συνολικά, 18 από τα σετ ήταν επιλογή της Pirelli (έξι ‘winter’, τέσσερα hard, δύο medium, και από τρία intermediate και wet). Στη συνέχεια, οι ομάδες είχαν δικαίωμα να επιλέξουν επτά επιπλέον σετ για να δοκιμάσουν ανά μονοθέσιο, φτάνοντας το μέγιστο αριθμό των 25 σετ. Συνολικά, κάθε ομάδα δικαιούται 135 σετ ελαστικών ανά οδηγό για λόγους δοκιμών μέσα στο 2014. Συνολικά 22 πιλότοι έλαβαν μέρος στο τεστ της Χερέθ, ολοκληρώνοντας 1.470 γύρους και 6.509km. Στην αντίστοιχη δοκιμή της Χερέθ πέρσι συμπληρώθηκαν 3.531 γύροι και 15.634 km.
Οι διαφορές είναι ενδεικτικές για το πόσο επηρέασαν φέτος οι αλλαγές κανονισμών την αξιοπιστία των μονοθεσίων.
Τα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα του 2014 έχουν νέα δομή και νέες γόμες με ελαφρώς αυξημένο βάρος. Τα ελαστικά βροχής έχουν νέα χάραξη πέλματος και διαφορετική γόμα. Κάθε πίσω ελαστικό ζυγίζει τώρα 250 γραμ. περισσότερο και κάθε εμπρός ελαστικό 200 γραμ. περισσότερο από πέρσι. Τα εμπρός ελαστικά έχουν νέο προφίλ, οι νέες γόμες είναι σκληρότερες από τις αντίστοιχες του 2013, το βρόχινο ελαστικό (full wet) έχει νέα χάραξη πέλματος πίσω για να μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης υδρολίσθησης. Η μέγιστη δυνατότητα απαγωγής νερού αυξήθηκε από τα 60 lt/sec στα 65 lt/sec. Επίσης το βρόχινο ελαστικό (full wet) έχει γόμα που συμπεριφέρεται καλύτερα σε μεικτές συνθήκες ενόσω στεγνώνει η πίστα, ώστε να ετεροχρονιστεί η ανάγκη μετάβασης στο ενδιάμεσο ελαστικό (intermediate).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr