Θα διαρκέσει τέσσερις μέρες και μετά από τέσσερις μέρες ανάπαυλας θα ακολουθήσει στην ίδια πίστα η τελευταία περίοδος δοκιμών εξέλιξης (27/2 -2/3).
Όσο κι αν αυτό φαντάζει περίεργο ο καιρός στο Μπαχρέιν είναι παρόμοιος
μ' αυτόν στη χώρα μας αν εξαιρέσει κανείς την υγρασία στην Ελλάδα. Οι ομάδες βρήκαν εκεί θερμοκρασία αέρα στους 18 βαθμούς Κελσίου και οδοστρώματος στους 33 βαθμούς Κελσίου. Συνθήκες που δεν απέχουν σημαντικά απ' αυτές που θα αντιμετωπίσουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια της σεζόν σε αρκετές πίστες αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που πήγαν στο Μπαχρέιν.
Κλείσιμο
Η πίστα θεωρείται ιδανική για δοκιμές με ποικιλία στροφών και ταχυτήτων που παράγουν υψηλά διαμήκη φορτία στα ελαστικά, δοκιμάζοντας τις περισσότερες παραμέτρους στη συμπεριφορά τους. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Η πρώτη δοκιμή της χρονιάς στη Χερέθ ήταν για να πάρουν οι ομάδες μία πρώτη γεύση της εφαρμογής των νέων τεχνικών κανονισμών, επομένως, όπως αναμενόταν τα διανυθέντα χιλιόμετρα ήταν περιορισμένα και η αξιολόγηση των ελαστικών όχι πρώτη προτεραιότητα. Πέραν αυτού, οι χειμερινές συνθήκες στην Ευρώπη – ακόμα και στη Ν. Ισπανία – δεν είναι αντιπροσωπευτικές των αγωνιστικών συνθηκών που θα συναντήσουμε φέτος. Στο Μπαχρέιν, αναμένουμε καλύτερο καιρό και περισσότερα χιλιόμετρα οδήγησης, ώστε να αποκομίσουμε περισσότερες γνώσεις και δεδομένα σχετικά με τα ελαστικά, τόσο εμείς όσο και οι ομάδες». Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τρεις γόμες στο Μπαχρέιν, τη σκληρή, τη μέση και τη μαλακή.
Η εικόνα της πρώτης μέρας στο Μπαχρέιν και το BIC, μοιάζει συνέχεια της τελευταίας στη Χερέθ, τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes πετούν, ενώ αυτά με κινητήρα Renault μένουν στα πιτ. Ανάμεσά τους ο Αλόνσο έφερε τη Ferrari στη 2η θέση των χρόνων πίσω από τη Force India του Νίκο Χούλκενμπεργκ δίνοντας δείγμα γραφής για το Ιταλικό μονοθέσιο. Ο Ισπανός δεν ξεκίνησε καλά τη μέρα καθότι βρέθηκε νωρίς ακινητοποιημένος στην άκρη της πίστας με την F14T να καπνίζει. Διαρροή λαδιού είπαν από τη Ferrari, όπως και να έχει το πρόβλημα λύθηκε άμεσα και ο Ισπανός συμπλήρωσε 64 γύρους μέχρι το φινάλε. Όπως δημοσιοποίησε αμέσως μετά η Ιταλική ομάδα σήμερα επικεντρώθηκαν στο σετάρισμα των πίσω φρένων που πλέον είναι ηλεκτρικά (by wire) ώστε να βελτιστοποιήσουν την κατανομή πέδησης.
Ο Αλόνσο μετά το τέλος των δοκιμών είπε: " Είναι ωραία να οδηγώ ξανά και βρισκόμαστε σε μια πίστα πιο αντιπροσωπευτική των συνθηκών που θα αντιμετωπίσουμε. Έτσι είναι πιο εύκολα να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά των ελαστικών. Είμαστε στη φάση που ανακαλύπτουμε πράγματα και σε κάθε γύρο μαθαίνουμε κάτι καινούργιο. Είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε όλες τις μέρες δοκιμών μέχρι τη Μελβούρνη".
Χαμόγελα στη Ferrari καθώς η F14T δουλεύει αξιόπιστα. Διακρίνονται σε πρώτο πλάνο από αριστερά ο Αντρέα Στέλα, μηχανικός αγώνα του Αλόνσο, ο Πατ Φράι, τεχνικός διευθυντής σασί και ο Φερνάντο Αλόνσο, οδηγός.
Πέρα από τη Force India που στα χέρια του Χούλκενμπεργκ ήταν η ταχύτερη της ημέρας στην κορυφή των χρόνων βρέθηκαν και τα άλλα δυο μονοθέσια με κινητήρα Mercedes. Ο λόγος για τον Κέβιν Μάγκνουσεν που ήταν ταχύτερος όλων το πρωί με τη McLaren αλλά και το Λιούις Χάμιλτον που για ακόμη μια μέρα πέραν των χρόνων συμπλήρωσε και πολλούς γύρους. Τελικά ο Χάμιλτον ήταν 3ος στη σημερινή άτυπη κατάταξη και ο Μάγκνουσεν 4ος.
Μετά το τέλος των δοκιμών ο Χάμιλτον σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ανέφερε μεταξύ άλλων: " Δε συμπλήρωσα σήμερα όσους γύρους είχαμε σα στόχο καθότι υπήρχαν θέματα προς επίλυση. Σιγά - σιγά θα αρχίσει να μας απασχολεί η απόδοση του μονοθεσίου καθότι σε αξιοπιστία είμαστε σε καλή θέση. Είναι ικανοποιητικό πως στις πρώτες θέσεις της κατάταξης βρίσκονται μονοθέσια που χρησιμοποιούν κινητήρα Mercedes".
Ο Λιούις Χάμιλτον συμπλήρωσε σήμερα 74 γύρους για λογαριασμό της Mercedes.
Προβλημάτων συνέχεια για την Red Bull, ο Φέτελ όλο το πρωί παρακολουθούσε άπραγος τους μηχανικούς της ομάδας να προσπαθούν να θέσουν σε λειτουργία το μονοθέσιο. Το απόγευμα βγήκε στην πίστα, κινήθηκε σβέλτα όμως δε μπόρεσε να συμπληρώσει γύρους, καθώς η RB10 έκανε και πάλι τα δικά της, μένοντας στην πίστα. Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά το πέρας των δοκιμών ο Φέτελ αποκάλυψε πως η RB10 αντιμετωπίζει διαφορετικά προβλήματα τώρα: "Το πρόβλημα υπερθέρμανσης που παρουσιάστηκε στη Χερέθ έχει επιλυθεί όπως φάνηκε στους λίγους γύρους που συμπληρώσαμε σήμερα. Πολύ συχνά επιλύεις ένα θέμα και προκύπτει άλλο. Απομένει δουλειά να γίνει από την πλευρά της RBR σε θέματα αξιοπιστίας, απαγωγής θερμότητας και άλλα, επίσης υπάρχουν εκκρεμότητες από την πλευρά της Renault. Δεν είναι σωστό να διαχωρίζουμε ευθύνες γιατί είμαστε μια ομάδα που έχουμε σημειώσει πολλές επιτυχίες μαζί".
Εικάζεται πως το πρόβλημα που σταμάτησε σήμερα το Φέτελ οφείλονταν στα πίσω φρένα. Θυμίζουμε πως μέσω του πίσω άξονα γίνεται ανάκτηση ενέργειας της μονάδας ισχύος καθώς ο βασικός ηλεκτροκινητήρας (MGU-K) "πιάνει" πάνω στο στρόφαλο, πιθανόν το πρόβλημα να προέκυψε από ελλειπή απαγωγή θερμότητας.
Ο Φέτελ σε μια από τις λίγες εξόδους του από τα πιτ της Red Bull στο BIC σήμερα.
Η Lotus E22 πάτησε πίστα για πρώτη φορά σήμερα αν εξαιρέσει κανείς την ημέρα κινηματογράφησης και στα χέρια του Γκροζάν συμπλήρωσε πενιχρό αριθμό γύρων. Όλοι βέβαια ασχολούνται με το ρύγχος που μοιάζει με δικριάνι αλλά το ζήτημα είναι πως η βρετανική ομάδα έχει χάσει σημαντικό έδαφος όπως και η Toro Rosso που επίσης δεν μπορεί να δουλέψει με τον κινητήρα της Renault. Επίσημη δικαιολογία για την μικρή ομάδα της Red Bull μια διαρροή λαδιού. Σαν όαση στο γαλλικό στρατόπεδο φαντάζουν οι 68 γύροι που κατάφερε να συμπληρώσει οδηγώντας την Caterham ο δοκιμαστής της ομάδας Ρόμπιν Φρίζνς.
Εντυπωσιάζει με το δικρανωτό ρύγχος η Lotus, μένει να δούμε αν θα εντυπωσιάσει και σε αεροδυναμική απόδοση εξαιτίας του.
Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση της πρώτης μέρας δοκιμών ο Ρομέν Γκροζάν ήταν μπερδεμένος: " Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, για να είμαι ειλικρινής δε τα καταλαβαίνω όλα σίγουρα έχουν σχέση με τον κινητήρα ή τις μπαταρίες κάτι σχετικό. Είμαστε πολύ μακριά από το σετάρισμα του μονοθεσίου αυτό θα μας απασχολήσει στην Αυστραλία προς το παρόν προέχει η επίλυση των προβλημάτων και η συμπλήρωση αρκετών γύρων ώστε να σιγουρευτούμε για την αξιοπιστία. Στα λίγα χιλιόμετρα που οδήγησα το μονοθέσιο έδινε καλή αίσθηση".
Στο γκρουπ των απογοητευμένων και ο Φελίπε Μάσα σήμερα η Williams έμεινε στα πιτ αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με την τροφοδοσία καυσίμου σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ομάδας. O Βραζιλιάνος πέρασε άπραγος τη μέρα του και μετά ήταν κακόκεφος: " Σίγουρα δεν είναι καλό να μην κάνεις γύρους στην πίστα. Πρέπει πολύ σύντομα να κατανοήσουμε τη φύση του προβλήματος καθώς χρειάζεται 3 ώρες δουλειάς για να διορθωθεί όταν ανακύπτει. Δεν ανησυχώ καθότι οι υπόλοιπες ομάδες με κινητήρα Mercedes βάζουν χιλιόμετρα όπως κάναμε και εμείς στη Χερέθ. Πιστεύω πως στην Αυστραλία το πιο σημαντικό πράγμα θα είναι η αξιοπιστία".
Στον αντίποδα ο Άντριαν Σούτιλ που δεν απέφυγε ένα θεαματικό τετακέ στη στροφή 1 το πρωί εντυπωσίασε με τον αριθμό γύρων που συμπλήρωσε, πιστοποιώντας έτσι την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος της Ferrari.
Οι δοκιμές συνεχίζονται αύριο, οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση ΠιλότοςΟμάδαΧρόνος Διαφορά Γύροι
1. Nico HulkenbergForce India-Mercedes1m36.880s78
2. Fernando AlonsoFerrari1m37.879s+0.999s64
3. Lewis HamiltonMercedes1m37.908s+1.028s74
4. Kevin MagnussenMcLaren-Mercedes1m38.295s+1.415s81
5. Sebastian VettelRed Bull-Renault1m40.224s+3.344s14
Από τους σημερινούς χρόνους που είναι στα περσινά επίπεδα στο Μπαχρέιν καταδεικνύεται πως το θέμα της ταχύτητας των μονοθεσίων πιθανότατα θα επιλυθεί προτού ξεκινήσει η σεζόν.
Προβληματισμός σε Red Bull και Renault, χαρακτηριστική η έκφραση του αγωνιστικού διευθυντή της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, αριστερά και του επικεφαλής της Renault F1 Sport, Ζαν Μισέλ Ζαλινιέ, δεξιά.
Ασφαλίζουμε το νέο μας σπίτι με τους καλύτερους όρους επιλέγοντας εμείς την ασφαλιστική μας εταιρεία, καθώς αυτό που απαιτείται από την Τράπεζα είναι ένα συμβόλαιο με τις απαραίτητες καλύψεις.
Η εταιρεία πρωτοπορεί στην εφαρμοσμένη τεχνολογία του Agentic AI με τη δημιουργία αυτόνομων ψηφιακών "πρακτόρων" (agents) που θέτουν στόχους, μαθαίνουν, προσαρμόζονται και συνεργάζονται με ανθρώπους
Στην αιχμή της πρωτοπορίας και με ηγετική θέση στον χώρο της αυτοκίνησης για περισσότερα από 60 χρόνια, η Avis πραγματοποιεί σημαντικά βήματα ψηφιακού μετασχηματισμού, έχοντας υιοθετήσει μια digital φιλοσοφία που θέτει τον πελάτη στο επίκεντρο