Συνέντευξη: Μας μιλάει ο Νο 2 της Porsche, dr Wolfgang Dürheimer

Το «C+S» βρέθηκε στην οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας, τη Σανγκάη, και μίλησε με ένα από τα σημαντικότερα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας: τον dr Dürheimer.

- Αλήθεια, σε αυτές τις δύσκολες εποχές θεωρείτε ότι μπορεί η Panamera να πετύχει όπως, για παράδειγμα, η Cayenne;
Η αλήθεια είναι ότι η Cayenne σημείωσε απίστευτη επιτυχία για την Porsche. Μερικοί πελάτες και κυρίως τα ΜΜΕ μας έλεγαν ότι είμαστε στη λάθος πλευρά, γιατί δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι

Το «C+S» βρέθηκε στην οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας, τη Σανγκάη, και μίλησε με ένα από τα σημαντικότερα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας: τον dr Dürheimer.

- Αλήθεια, σε αυτές τις δύσκολες εποχές θεωρείτε ότι μπορεί η Panamera να πετύχει όπως, για παράδειγμα, η Cayenne;
Η αλήθεια είναι ότι η Cayenne σημείωσε απίστευτη επιτυχία για την Porsche. Μερικοί πελάτες και κυρίως τα ΜΜΕ μας έλεγαν ότι είμαστε στη λάθος πλευρά, γιατί δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι είμαστε σε θέση να κατασκευάσουμε ένα τέτοιο SUV. Στην πορεία, λοιπόν, έμαθαν ότι η Porsche ήταν ικανή να διπλασιάσει το μερίδιο στην κατηγορία με ένα αυτοκίνητο που είχε τρομακτική επιτυχία στη Βόρεια Αμερική, στην Ευρώπη, αλλά και σε πολλές άλλες αγορές του κόσμου. Ουσιαστικά, ήταν το entry model και στην Κίνα. Ελπίζουμε ότι το ίδιο θα συμβεί με την Panamera, χωρίς να παραγνωρίζουμε τις δυσκολίες. Εχουμε όμως επιχειρηματική πίστη στο προϊόν μας και θεωρούμε ότι θα ταιριάξει στην αγορά. Για αυτό και ο στόχος των 20.000 μονάδων ετησίως είναι απόλυτα ξεκάθαρος.

- Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προωθητικές ενέργειες της Porsche μέσα στο 2008, αλλά και στις αρχές του 2009 δίνει την αίσθηση ότι δεν έχει επηρεαστεί από τη μεγάλη οικονομική κρίση…
Θα ήταν ψευδές να ισχυριστούμε ότι δεν μας έχει αγγίξει η κρίση. Ασφαλώς και μας έχει επηρεάσει, όπως όλους τους μεγάλους κατασκευαστές. Αλλά δεν έχουμε πληγεί, όπως κάποιες άλλες εταιρείες, γιατί τα προϊόντα μας δεν είναι τόσο εξωτικά. Είναι niche, πολυτελή, ποθητά, αλλά ταυτόχρονα και χρηστικά. Επίσης, μελετώντας τα χαρακτηριστικά τους και ειδικότερα της νέας Panamera διαπιστώνετε ότι έχουμε δώσει έμφαση στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής: εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση, όπως και εκπομπή ατμοσφαιρικών ρύπων. Θέλουμε τα προϊόντα μας να είναι αποδεκτά. Από την άλλη, είναι αρχή της εταιρείας μας να μη σταματούμε ποτέ να αντιμετωπίζουμε επιθετικά τις δυσκολίες. We need to face the market! Και η νέα Panamera είναι το πρόσωπό μας στην αγορά, όπως και μία καλή ευκαιρία για τους dealers μας να κάνουν καλές συμφωνίες.

- Οταν τελειώσει αυτή η ιστορία της κρίσης πιστεύετε ότι θα επαναπροσδιοριστεί η αγορά των sports cars; Θα δούμε πιο φθηνά μοντέλα;
Υπάρχουν ήδη φθηνά sports cars, αλλά είναι σίγουρο ότι μετά την κρίση θα υπάρξουν ακόμα φτηνότερα. Σε ό,τι μας αφορά όμως δεν πρόκειται να αλλάξουμε τη φιλοσοφία μας. Οπως πιστεύουμε ότι -ανεξάρτητα από τις κρίσεις- θα υπάρχουν άνθρωποι που θα ζουν σε ευρύχωρα σπίτια και όχι σε ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα, έτσι πιστεύουμε ότι πάντοτε θα υπάρχουν και άνθρωποι που θα οδηγούν για τις επιδόσεις, για το συναίσθημα, για την αποκλειστικότητα και θα είμαστε εκεί για να τους τα προσφέρουμε!

- Τι θα πρέπει να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον από την Porsche;
Σίγουρα, νέες παραγωγές. Θα επενδύσουμε τα μεγαλύτερα κεφάλαια στην ιστορία της Porsche και αυτό δείχνει πόσο φιλόδοξοι είμαστε. Εχουμε νέες εκδόσεις για την Panamera (V6), υβριδικές εκδόσεις τόσο για την Panamera όσο και για την Cayenne και… αρκετές ακόμα σφαίρες στο όπλο μας!

- Οπως μια «μικρή Porsche», σύμφωνα με τα δημοσιεύματα στη Γερμανία;
Αυτή η ιστορία με την baby Porsche είναι εκτίμηση, ελπίδα και ευσεβής πόθος των ΜΜΕ. Δεν τη συμμεριζόμαστε. Αυτό που μπορώ να σας πω εγώ είναι ότι δεν θα δείτε μία Porsche πίσω από κάθε γωνία! Θα παραμείνουμε exclusive εταιρεία και συνεπώς σας λέω ότι δεν υπάρξει αυτοκίνητο κάτω από την Boxster.

- Κάποιο σχόλιο ή κάποιο ειδικό event για την ελληνική αγορά είναι μέσα στα πλάνα σας;
Στην Ελλάδα, παρά την κρίση, έχουμε σταθερότητα και γενικά είμαστε ευχαριστημένοι από την παρουσία μας. Δεν υπάρχει κάτι ειδικό στις σκέψεις μας, καθώς θέλουμε να διατηρούμε ισορροπία στα προϊόντα μας σε όλες τις αγορές. Σκέφτομαι όμως ότι, μια και έχετε εξαιρετικές off road διαδρομές, η Cayenne S Transsyberia είναι μια πολύ συναισθηματική έκδοση για την Ελλάδα. Θα μπορούσε να υπάρξει μία special edition για το Rally Acropolis, το οποίο και παρακολουθώ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr